آشپزی

طرز تهیه کوکو سبزی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کاکائو گیاهی

در این مقاله توسط هدف سایت چیست؟ آموزش درست کردن سبزی نارگیل را برای شما آماده کرده ایم. علاوه بر این می توانید از این کوکوی خوشمزه به عنوان ناهار یا شام استفاده کنید، همچنین می توانید آن را در قالب کوچک به عنوان غذا برای پیش غذای مهمانی خود استفاده کنید. برای دیدن آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه کاکائو گیاهی در آینده، در رتبه اول باقی بمانید.

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سبزی خیار 600 گرم
یک تخم مرغ 2 عدد بزرگ
زرشک 1 قاشق غذاخوری
گردو 2 قاشق غذاخوری
آرد سفید 2 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه و زردچوبه کافی
روغن و نمک کافی

طرز تهیه کاکائو گیاهی

مرحله اول

من آماده می کنم کاکائو گیاهی خوشمزه و از همه مهمتر ابتدا کوکوهای سبز را تمیز و بشویید. سپس با آب سرد بشویید و کنار بگذارید تا خشک شود. سپس سبزی کوکویوم را روی تخته آشپزخانه برش می دهیم.

مرحله دوم

حالا سبزی خرد شده را با کمی روغن تفت می دهیم تا فقط آب اضافی سبزی تبخیر شود و از حجم سبزی کاسته شود و بعد از اینکه آب سبزی تبخیر شد آن را از قابلمه خارج کرده و در ظرف بزرگ و بزرگی بریزید.

سطح سوم

کمی صبر می کنیم تا سبزیجات خنک شوند و به دمای محیط آشپزخانه برسند سپس تخم مرغ را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم و در آب خیس می کنیم و آبکشی می کنیم.

مرحله چهارم

سپس به سبزیجات نارگیل اضافه می کنیم. سپس گردوها را خرد می کنیم تا درشت نشوند سپس کوکو را به همراه آرد به بقیه مواد اضافه می کنیم. مواد کاکائویی را کاملا با هم مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله پنجم

سپس ظرف مناسبی را روی اجاق گذاشته و روغن مخصوص سرخ کردنی را داخل تابه می ریزیم. روغن مخصوص سرخ کردنی جذب غذا نمی شود و به همین دلیل بیشتر برای سرخ کردن کاکائو مناسب است.

مرحله ششم

وقتی روغن داغ شد، مخلوط کاکائو را داخل تابه بریزید و آن را صاف کنید تا همه جای تابه پخش شود. وقتی کوکو جوش آمد و قسمت پایین آن سرخ شد، آن را برمی گردانیم تا طرف دیگر آن هم سرخ شود.

مرحله هفتم

پس از آماده شدن نارگیل می توانید آن را با گوجه فرنگی خرد شده، ترشی و نان میل کنید. البته بعضی ها کوکو سبزی را در کنار سبزی پلو سرو می کنند که تجربه بسیار خوبی است.

نکاتی در مورد طرز تهیه سبزی نارگیل

طرز تهیه کاکائو گیاهی در فر

برای تهیه کوکو سبزی در فر ابتدا ظرف پیرکس مناسبی را با کمی روغن چرب کنید سپس مخلوط کوکو را داخل ظرف بریزید. فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم میکنیم سپس کوکو را به مدت 30-45 دقیقه در فر طبقه دوم قرار میدهیم تا کوکو آماده شود. اگر روی نارگیل برشته نشده است، می توانید گریل را به مدت 5 دقیقه روشن کنید تا روی نارگیل نیز برشته شود.

طرز تهیه کاکائو گیاهی با سیب زمینی

افزودن سیب زمینی به مخلوط کاکائو سبزیجات به شما کمک می کند قوام کاکائو غلیظ تری داشته باشید. به مقدار مواد فوق یک عدد سیب زمینی آب پز بزرگ آماده کرده و پس از جدا کردن پوست آن را با گوشت کوب کاملا له کنید و به مخلوط کاکائو اضافه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا