آشپزی

طرز تهیه کیک معجون با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک معجون را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک معجون

کیک معجون یکی از انواع کیک های خوشمزه و سالم است که بافت آن به دلیل شکر کم در دستور آن مرطوب و بسیار سالم است برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله تهیه کیک معجون در ادامه مطلب همراه باشید. و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد تشکیل دهنده کیک معجون
تاریخ 10 عدد
شیر نر 100 گرم
روغن مایع 100 گرم
آب انگور 100 گرم
یک تخم مرغ 2 عدد بزرگ
موز 1 عدد وسط
گردو ½ فنجان
پودر نارگیل ½ فنجان
ارد 1 فنجان
پودر خمیرمایه 12 گرم
پودر هل 1 قاشق چایخوری
زعفران آب پز کافی

طرز تهیه کیک معجون

مرحله اول

برای تهیه کیک مخلوط خوشمزه در ابتدای کار فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن میکنیم سپس میگذاریم فر کاملا گرم شود. در مرحله بعد، موز را پوست گرفته و برش دهید، سپس آن را در غذاساز قرار دهید.

مرحله دوم

حالا پوست و هسته خرماها را جدا کرده و مقداری زعفران و پودر نارگیل، تخم مرغ، گردو و پودر هل را در غذاساز بریزید و خوب هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شده و کاملا پوره شوند. سپس مخلوط خرما را به ظرف مناسبی منتقل می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله شیر را در قابلمه مناسبی می ریزیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شیر گرم شود. توجه داشته باشید که شیر نباید خیلی داغ یا در حال جوش باشد، باید آنقدر گرم باشد که دستتان نسوزد. حالا شیر را به کاسه اضافه کنید.

مرحله چهارم

در مرحله بعد، مخلوط را در کاسه با همزن دستی هم بزنید تا یکدست شود، سپس آب انگور و کره مایع را به ترتیب به کاسه اضافه کنید و هر کدام را هم بزنید تا مخلوط کاملا یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد را به همراه بیکینگ پودر در الک ریخته و 3 بار الک کرده و در 2 مرحله به کاسه اضافه می کنیم سپس با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا ساختار مایه کیک کاملا یکنواخت شود. .

مرحله ششم

حالا قالب های مافین را با کمی کره مایع بمالید، سپس دو سوم قالب ها را با مایه کیک پر کنید. سپس قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم سپس به مدت 30 دقیقه اجازه می دهیم کیک ها ور بیایند.

مرحله هفتم

بعد از این مدت دمای فر را به 160 درجه سانتیگراد کاهش دهید سپس اجازه دهید کیک ها کاملا بپزند. برای تست کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی را به وسط کیک بچسبانید و آن را بردارید.

مرحله هشتم

اگر خمیر کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبد، کیک کاملاً پخته شده است. سپس قالب را از فر خارج کرده و اجازه دهید کیک ها کاملا خنک شوند سپس کیک ها را از قالب خارج کرده و با آجیل تزئین کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا