آشپزی

طرز تهیه کیک نارگیل و کشمش +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک کشمشی نارگیلی

کیک نارگیلی و کشمشی یکی از کیک های خوشمزه و معطری است که با دستور پخت های مختلف می توان آن را تهیه کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک کشمشی نارگیلی با ما همراه باشید. سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم کاپ کیک کشمشی نارگیلی
یک تخم مرغ 3 عدد
قند 1 فنجان
ارد 2 فنجان
ماست ½ فنجان
روغن مایع ⅔ لیوان
پودر نارگیل ¼ فنجان
کشمش ½ فنجان
پودر خمیرمایه 2 قاشق غذاخوری
وانیل ¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک کشمشی نارگیلی

مرحله اول

برای تهیه کیک خوشمزه با نارگیل و کشمش در ابتدای کار فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود سپس شکل مورد نظر را با کمی روغن چرب کرده و آرد می پاشیم.

مرحله دوم

حالا تخم‌مرغ‌ها را به همراه شکر و وانیل در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی به مدت 5 تا 6 دقیقه خوب هم بزنید تا مخلوط تخم‌مرغ‌ها کرمی و کشدار شوند، سپس کاسه را بیندازید.

سطح سوم

توجه داشته باشید که حرکت کاسه بین کارها باعث می شود تخم مرغ ها به طور یکنواخت مخلوط شوند و بوی نامطبوع آن ها از بین برود. حالا ماست را به کاسه اضافه کنید و به آرامی با لیسک مخلوط کنید.

مرحله چهارم

سپس کره مایع را به کاسه اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا یکدست شود. حالا پودر نارگیل را اضافه کنید و کمی مخلوط کنید سپس آرد و بکینگ پودر را داخل الک بریزید و 3 بار الک کنید.

مرحله پنجم

حالا مواد آرد را کم کم به کاسه اضافه کنید و با لیسک یک طرف آن را هم بزنید تا خمیر یکدست شود. سپس کشمش را در کمی آرد آغشته کنید تا ته نگیرد.

مرحله ششم

سپس کشمش ها را به کاسه اضافه کنید و کمی مخلوط کنید سپس خمیر را داخل قالب بریزید و در طبقه وسط فر قرار دهید. حالا بگذارید کیک به مدت 50 دقیقه تا یک ساعت در فر بماند تا بپزد.

مرحله هفتم

بعد از این مدت یک خلال دندان یا یک سیخ چوبی را به وسط کیک بچسبانید و آن را بیرون بیاورید و اگر مخلوط کیک به آن نچسبید کیک کاملا پخته است سپس قالب را از فر خارج کنید و بگذارید کیک خنک شود. .

مرحله هشتم

وقتی کیک کاملا خنک شد از قالب خارج می کنیم و در ظرفی که می خواهیم قرار می دهیم سپس به دلخواه با پودر قند و سس شکلات و نارگیل تزئین می کنیم. در آخر با چای سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا