آشپزی

فوت و فن استیک در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن استیکو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

پا و پنکه

چوب پا و پنکه و راز یک استیک خوشمزه و نکاتی برای پخت استیک در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

استیک نوعی گوشت گاو بدون چربی با رگه‌های چربی است که به آن «استیک» می‌گویند. این نوع گوشت را می توان به درستی کبابی یا در روغن سرخ کرد. استیک معمولا با سیب زمینی و انواع سبزیجات سرخ شده و سالاد سزار سرو می شود. طعم این غذا شبیه کباب برق و کباب چنجه است و در کشورهای مختلف نیمکره شمالی به روش های مختلفی تهیه می شود.

مواد لازم برای پخت استیک

استیک (می تواند گوشت گاو، مرغ، گوشت قرمز یا ماهی باشد)
روغن (بهتر است از روغن زیتون استفاده کنید)
نمک و فلفل
سس و ادویه به میزان دلخواه (اختیاری)

روش پخت استیک

قبل از پخت، گوشت را از یخچال خارج کرده و تا دمای اتاق خنک کنید.

برای تهیه استیک، گوشت را به ضخامت حدود 2.5 سانتی متر برش دهید.

گوشت را به دلخواه با نمک و فلفل بپاشید.

تابه را روی حرارت زیاد قرار دهید و روغن را روی حرارت زیاد داغ کنید.

گوشت را به طور مداوم حدود 3-4 دقیقه سرخ کنید. اگر می خواهید استیک کمتری تهیه کنید، زمان سرخ کردن را کاهش دهید.

سپس گوشت را برگردانید و طرف دیگر را نیز به مدت 3-4 دقیقه روی حرارت زیاد بپزید.

گوشت را از روی حرارت بردارید و به مدت 2-3 دقیقه روی تخته گوشت قرار دهید تا به دمای محیط برسد.

سپس استیک را با سس و ادویه های مختلف سرو کنید.

روشی برای گرم کردن گوشت

برای بهترین نتیجه در هنگام پختن استیک، گوشت را از یخچال خارج کنید و قبل از سرخ کردن بگذارید تا در دمای اتاق خنک شود. این عمل بهترین نتیجه را با پخت یکنواخت و بهتر گوشت تضمین می کند.

اندازه ضخامت استیک

انتخاب ضخامت مناسب استیک بسیار مهم است و به بهترین نتیجه پخت دست می یابد. بهترین انتخاب برای استیک ضخامت حدود 2.5 تا 3 سانتی متر است.

روش نمک زدن استیک

قبل از سرخ کردن استیک، توصیه می شود آن را با نمک و فلفل بپاشید. حتما از نمک به اندازه کافی استفاده کنید تا طعم گوشت را پر کنید و از نمک زیاد خودداری کنید.

استیک چقدر باید داغ باشد؟

در طول فرآیند پخت استیک، حرارت را به دقت کنترل کنید. بهتر است استیک را روی حرارت زیاد قرار دهید تا به درستی پخته شود. همچنین دمای مناسبی را برای پخت استیک انتخاب کنید تا از بیرون ترد و از داخل نرم و لطیف باشد.

پخت یک استیک چقدر طول می کشد؟

زمان پخت استیک به ضخامت گوشت بستگی دارد. برای استیک هایی با ضخامت حدود یک اینچ، حدود 3 تا 4 دقیقه در هر طرف برای متوسط ​​زمان بگذارید. اگر از استیکی که از فریزر خارج کرده اید استفاده می کنید، قبل از پخت آن را چند ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا آب شود و ظاهر طبیعی خود را به دست آورد.

گوشت مناسب برای استیک

برای تهیه استیک بهتر است از گوشت مرغوب و تازه استفاده کنید. گزینه بهتر استفاده از گوشت با چربی کمتر و ماهیچه کمتر است. این نوع گوشت بهترین نتیجه را هنگام پختن استیک خواهد داشت.

دمای کم برای پخت بهتر

برای پخت استیک بهتر است از دمای متوسط ​​استفاده کنید تا گوشت خشک نشود و طعم خوبی پیدا کند. حرارت متوسط ​​برای پخت یکنواخت استیک و حفظ رطوبت داخل آن کافی است، بنابراین استیک با طعم و بافت خوب سرو می شود.

نحوه استفاده از نمک و فلفل

قبل از پختن استیک، بهتر است روی آن نمک و فلفل بپاشید. این عمل می تواند به طعم دادن به استیک و خوشمزه تر شدن آن کمک کند. با اضافه کردن مقدار مناسب نمک و فلفل، می توانید طعم و ادویه را به استیک خود اضافه کنید و از آن لذت بیشتری ببرید.

آش فوت و فن، استیک جو ایرانی، طرز تهیه استیک گوشت با برنج، پاستای فوت و فن، پا و فن، لپه پخت، طرز تهیه استیک آبدار، فوت و فن، آبگوشت خوشمزه، فوت و فن، لوتنیکا خوشمزه با گوشت .

روغن مناسب برای پخت استیک

هنگام پختن استیک، می توانید از روغن نباتی، روغن زیتون یا روغن نارگیل استفاده کنید. اما بهتر است مقدار کمی روغن روی استیک بریزید و بپزید. استفاده از روغن در این مرحله می تواند به استیک کمک کند تا تازگی خود را حفظ کرده و از خشک شدن آن جلوگیری کند. می توانید روغن را به طور یکنواخت روی استیک بریزید و سپس آن را کبابی کنید تا به طعم و کیفیت دلخواه برسید.

استراحت دادن به استیک بعد از پخت

پس از پختن استیک، مناسب است چند دقیقه آن را استراحت دهید تا درون آن آرام شود و طعم بهتری پیدا کند. در طی این مدت، گوشت داخلی به دمای مناسب خود باز می گردد و احتمالاً طراوت و شیرینی بیشتری به استیک می دهد. می توانید استیک را در یک تابه آلومینیومی یا روی تخته چوبی قرار دهید و بگذارید کمی استراحت کند. در این مدت دمای استیک کمی کاهش می یابد و می گذارید کمی استراحت کند و از تازگی آن بهره ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا