آشپزی

فوت و فن باقلوای ترکی در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن باقلوای ترکیو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر باقلوای ترکی

هنر باقلوای ترکی و راز باقلوای خوشمزه ترکی چه چیزی در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

یکی از شیرینی های محبوب و خوشمزه ترکی باقلوای خانگی استانبولی است. امروزه این شیرینی سنتی به سادگی در خانه های سراسر دنیا تهیه می شود. برای تهیه باقلوا استانبولی اغلب از خمیر رشته و مواد اضافی مانند گردو و پسته استفاده می شود.

عناصر

یک فنجان پودر پسته

پودر قند نصف پیمانه

پودر بادام نصف پیمانه

دو قاشق غذاخوری پودر هل

روغن و خمیر لازم برای باقلوا

یک فنجان شکر

یک قاشق غذاخوری گلاب

یک لیوان شیر

کمی زعفران آب پز

توصیه می شود این مواد را با توجه به نسبت های بالا مخلوط کرده و دستور پخت را رعایت کنید.

طرز تهیه باقلوا استانبولی

برای تهیه باقلوای خانگی مواد زیر پودر پسته، پودر قند، پودر بادام و پودر هل را با هم ترکیب و مخلوط کنید.
یک ورقه از خمیر باقلوا را بردارید و روی آن کره آب شده بریزید و سپس مواد مخلوط شده را روی خمیر پخش کنید. سپس خمیر را گرد کنید.
خمیر را به مدت 15 دقیقه در فر با دمای 180 درجه سانتیگراد یا 220 درجه فارنهایت بپزید تا طلایی شود.
شربت باقلوا را از ترکیب شکر، زعفران، گلاب و شیر تازه در ظرف مناسبی بجوشانید و به غلظت دلخواه برسانید.
پس از پخت خمیر در فر، آن را از فر خارج کرده و شربت شیرین آماده و خنک شده را روی خمیر بریزید تا خمیر کاملاً در شربت غوطه ور شود.
برای تزیین باقلوا از پودر پسته یا پودر بادام استفاده کنید.
حالا باقلوای خانگی و خوشمزه آماده سرو و نوش جان است!

هنر باقلوای ترکی

برای بهترین نتیجه، حتما خمیر فیلو را در دمای اتاق کاملاً آب کنید. اگر خمیر فیلو خیلی مرطوب باشد باعث می شود که تکه های خمیر به هم بچسبند و نتوانید به راحتی باقلوا را شکل دهید. برای استفاده بهتر، خمیر را قبل از استفاده به مدت 12 تا 14 ساعت در یخچال قرار دهید تا نرم و تازه بماند و خراب نشود.

برای تهیه باقلوا ابتدا بین دو ورقه خمیر فیلو بین دو تکه پارچه یا پارچه تمیز قرار دهید. این روش خمیر را نرم و تازه نگه می دارد و آسیب نمی بیند.

قبل از شروع تهیه باقلوا حتما شربت را آماده کنید. همچنین وقتی می خواهید از شربت روی باقلوای گرم استفاده کنید، ابتدا باید شربت را خنک کنید.

اگر این مراحل را به درستی انجام دهید باقلوای عسلی رنگ خوشمزه ای خواهید داشت. به یاد داشته باشید که آجیل ها را نباید خیلی ریز خرد کنید، بلکه باید تعادل خوراکی و خوش طعمی داشته باشند تا برای تزیین مناسب باشند.

همچنین نکته دیگری که باید رعایت کنید این است که باقلوا را با چاقوی تیز و تازه برش داده و شکل دهید.

دلیل برش قبل از پخت

بعد از پخت فیله، بافت آن بسیار شکننده و ترد می شود، بنابراین اگر بخواهید بعد از پخت باقلوا را برش دهید، ممکن است شکل آن به هم بریزد.

طرز تهیه باقلوای ترکی با خمیر خانگی نکات مهم برای پخت باقلوا طرز تهیه باقلوا ترکی با خمیر رشته انواع باقلوای ترکی باقلوا استانبولی باقلوای ترکی خامه ای طرز تهیه خمیر باقلوا ترکی

چرا باقلوا نباید خیس شود؟

وقتی خمیر فیلو پخته می شود بافت آن بسیار شکننده و سبک می شود و اگر باقلوا را بعد از پخت برش دهید به راحتی از حالت خارج می شود و برای جلوگیری از این مشکل می توانید باقلوای گرم را با شربت سرد سرو کنید. به این ترتیب شربت بهتر جذب می شود و باقلوا نرم و تازه می ماند. باید توجه داشته باشید که اگر هم شربت و هم باقلوا سرد باشد، باقلوا خراب می شود و شربت به خوبی جذب نمی شود. این می تواند دلیل اصلی خراب کردن کیک خانگی باشد که روی آن خیلی زحمت کشیدید. پس برای جلوگیری از این اتفاق هنگام ریختن باقلوا با شربت این نکته را رعایت کنید. در غیر این صورت ممکن است با این همه زحمتی که برای باقلوای خانگی کشیده اید، کیک شما کاملا خراب شود و باقلوای خیس و بی شکلی که اصلاً زیبا نیست، باقی بمانید.

راه های نگهداری باقلوای ترکی

باقلوا یکی از دسرهای خانگی است که می توان آن را قبل از مصرف تهیه و نگهداری کرد.

این کیک های خانگی را می توان در ظروف شیشه ای درب دار در دمای اتاق یا در یخچال تا 14 روز نگهداری کرد.

نگهداری باقلوا در دمای محیط باعث نرمی آن می شود، اما اگر می خواهید مدت بیشتری نگهداری شود، می توانید آن را در یخچال قرار دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا