آشپزی

فوت و فن برنج تایلندی در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن برنج تایلندیو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر برنج تایلندی

هنر برنج تایلندی و راز برنج خوشمزه تایلندی چه چیزی در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

برای بهترین نتیجه هنگام پخت برنج تایلندی، توصیه می شود از برنج یاس استفاده کنید. زیرا این نوع برنج دانه های ریز و سفت دارد که پس از پخت نرم و معطر می شود.

قبل از پختن برنج، بهتر است آن را حداقل 30 دقیقه در آب خیس کنید و سپس آبکشی کنید.

هنگام پختن برنج تایلندی، نسبت آب به برنج 2:1 را در نظر بگیرید. به عنوان مثال برای هر فنجان برنج از دو فنجان آب استفاده کنید.

برنج را قبل از حرارت دادن در قابلمه بریزید و حداقل 30 دقیقه در آب خیس کنید.

وقتی آب به جوش آمد، حرارت را کم کنید و درب قابلمه را ببندید. برنج را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی حرارت ملایم بجوشانید.

بعد از پختن برنج، آن را به مدت 5-10 دقیقه در قابلمه می گذاریم تا بو داده و بهتر مخلوط شود.

قبل از سرو برنج، آن را با چند قاشق روغن سرخ شده بریزید تا دانه های برنج جدا شده و مخلوط شوند.

نکات برنج تایلندی

برنج تایلندی نوعی برنج سرخ شده است که نه تنها در بین تایلندی ها بلکه در سراسر جهان به دلیل طعم بی نظیرش شهرت دارد. در ادامه به طرز تهیه و خیساندن برنج تایلندی پرداخته می شود.

برنج تایلندی را معمولا می توان با انواع گوشت و مرغ سرو کرد و با آنها یک غذای کامل به حساب می آید. اگرچه ممکن است در ابتدا طرز تهیه برنج تایلندی که همه دوست دارند متفاوت باشد، اما با چند بار تجربه می توانید طعم اصلی آن را تجربه کنید.

مردم تایلند به خاطر غذاهای خوشمزه و پرطرفدارشان در سراسر جهان شناخته شده اند. اگر به این کشور سفر کنید، جدا از رستوران های فوق العاده، می توانید از غذاهای خیابانی زیادی لذت ببرید. خیابان های تایلند غذاهای تازه و خوشمزه ای را به شما عرضه می کنند. با توجه به قیمت مناسب غذاهای خیابانی، افراد زیادی به آن علاقه مند هستند. در بین این غذاها، برنج تایلندی همیشه به عنوان یکی از پرطرفدارترین غذاها محسوب می شود.

مواد لازم برای تهیه میگو پلو تایلندی

مواد لازم برای تهیه یک غذای تایلندی با میگو:

پیاز: 1 عدد

گوجه فرنگی: 250 گرم

میگو تمیز شده: 250 گرم

برنج: 500 گرم

رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری

کره: 100 گرم

سیر: 3 حبه

تخم مرغ: 3 عدد

نمک: به میزان لازم

فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه پلو تایلندی با میگو

برای تهیه برنج تایلندی ابتدا کره را در یک قابلمه گازی مناسب بریزید تا آب به جوش آید. سپس پیاز خرد شده را به کره اضافه کنید و تفت دهید تا نرم و طلایی شود. سیر خرد شده و نمک را به پیاز اضافه کنید و مواد را هم بزنید و حرارت را خاموش کنید.

در مرحله بعد، میگوها را تمیز کرده و رگهای پشت آنها را بدون برداشتن تخم مرغ با هم ترکیب کنید. سپس این مخلوط را در ظرف مناسبی در یخچال نگهداری کنید.

همچنین گوجه فرنگی ها را در آب جوش بریزید و بعد از 10 ثانیه از آب خارج کرده و پوست آن ها را بگیرید. سپس گوجه ها را نگینی خرد کنید و به همراه ماکارونی و ادویه ها به مخلوط پیاز داغ اضافه کنید و شعله گاز را روشن کنید و اجازه دهید گوجه ها خوب بپزند.

حالا در قابلمه دیگری آب بریزید و قابلمه را روی گاز قرار دهید تا آب بجوشد. سپس برنج خیس شده را به آب در حال جوش اضافه کنید و به محض اینکه به مرحله آبکشی رسیدید، برنج را در آبکش بریزید و آب را خوب تمیز کنید.

میگوها را در تابه ای دیگر با کمی روغن سرخ کنید. سپس کف قابلمه را روی ته قابلمه قرار دهید و لایه هایی از مخلوط برنج، میگو و پیاز و گوجه فرنگی را داخل قابلمه بریزید. صبر کنید تا برنج پخته شود و پلو آماده شود. سپس پلو را با دقت و هنرمندانه هم بزنید تا طعم ها با هم ترکیب شوند و به آرامی سرو کنید.

راز برنج خوشمزه تایلندی

در صورت تمایل می توانید این نوع پلو را به صورت کتلت تهیه کنید. برای این کار مواد را جداگانه در قابلمه بریزید و گوجه گیلاسی را با برنج و مخلوط میگو و پیاز را لایه لایه در قابلمه بچینید و هر لایه را جداگانه با رب و ادویه مخلوط کنید. سپس درب قابلمه را ببندید و پلو را با حرارت ملایم مدت بیشتری بپزید تا طعم ها با هم مخلوط شوند. در آخر پلو آماده شده را با دقت و هنرمندانه هم بزنید تا طعم ها با هم ترکیب شوند و به آرامی سرو کنید.

طعم برنج تایلندی طرز پخت برنج سفید تایلندی عوارض برنج نی تایلندی سایت پخت برنج تایلندی سایت نی نی پا و پنکه برنج کیت سایت برنج تایلندی همالی قیمت برنج تایلندی 10 کیلویی

همچنین اگر دوست داشتید مواد را داخل قابلمه نچینید، فقط آنها را روی برنج قرار دهید و مخلوط میگو و برنج را جداگانه سرو کنید. این روش می تواند ظاهری زیبا و متفاوت به برنج تایلندی بدهد و تجربه متنوع تری از این غذا به شما بدهد.

هنگام تهیه برنج تایلندی، بهتر است از گوجه فرنگی گیلاسی استفاده کنید. زیرا این نوع گوجه فرنگی طعم و عطر خاصی دارد که طعم و اصالت بیشتری به برنج می بخشد. با انتخاب گوجه گیلاسی می توانید از یک پلو متفاوت و خوشمزه تر لذت ببرید و طعم های جدیدی را در این غذا احساس کنید.

هنر برنج تایلندی

برای تهیه برنج تایلندی باید به نکات زیر توجه کنید:

برنج تایلندی با برنج سرخ شده متفاوت است و توسط چینی ها تهیه می شود. این نوع برنج با مواد مغذی تهیه می شود و یک وعده غذایی محسوب می شود.

بهتر است برنج تایلندی را با گوشت یا مرغ بپزید. برای این کار ابتدا برنج را بشویید و حداقل 30 دقیقه در آب خیس کنید.

سپس برنج را در ظرف مناسبی بریزید و دو برابر برنج از آبی که آماده کرده اید پر کنید.

قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و آب را به جوش بیاورید.

حرارت را کم کنید و برنج را به مدت 15 تا 20 دقیقه با حرارت ملایم بپزید. برنج باید به اندازه کافی نرم باشد اما کاملا پخته نشود.

برای تقویت طعم برنج تایلندی از ادویه هایی مانند فلفل سیاه، فلفل سفید، زنجبیل، پاپریکا، کرفس، پیاز، سیر و نعناع استفاده کنید.

همچنین می توانید از سس سویا، سس هویج و سس انبه برای خوش طعم شدن غذا استفاده کنید.

با رعایت دقیق دستورالعمل ها و اصول آشپزی می توانید برنج تایلندی را به راحتی و در مدت زمان کوتاهی تهیه کنید.

اگر تا به حال با برنج تایلندی برخورد نکرده اید، پیشنهاد می کنیم یک بار آن را امتحان کنید و از ارزش و طعم آن لذت ببرید.

با رعایت اصول آماده سازی بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا