آشپزی

فوت و فن شیرینی مرنگ در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن شیرینی مرنگو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر خمیر مرنگ

هنر مرنگ شیرین راز کیک های خوشمزه مرنگی در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

مرنگ ماده ای است که از ترکیب سفیده تخم مرغ و شکر به دست می آید و برای تهیه شیرینی و کیک و یا تزئین آنها استفاده می شود. نام مرینگ از روستای مرینگن در سوئیس گرفته شده است، جایی که این ماده برای اولین بار در آنجا کشف شد. اصطلاح مرنگ اولین بار در سال 1706 در ترجمه یک کتاب آشپزی فرانسوی توسط فرانسوا ماسیالو به انگلیسی وارد شد.

معمولاً برای هر سفیده تخم مرغ 40 گرم شکر استفاده می شود. برای به دست آوردن مرنگی با قوام و ثبات بیشتر، می توانید قبل از پختن به هر سفیده تخم مرغ 1/8 قاشق چایخوری خامه تارتار اضافه کنید. شکر موجود در مرنگ برای شیرین کردن استفاده نمی شود، بلکه به عنوان یک ماده کمکی برای ایجاد و حفظ ساختار کف استفاده می شود.

مرنگ فرانسوی، سوئیسی و ایتالیایی انواع مختلفی از مرنگ هستند. اگرچه سفیده تخم مرغ منبع پروتئین کم چرب و پرمغذی است، اما برخی افراد به دلیل آلرژی نمی توانند آن را مصرف کنند.

مرنگ ها ساختار پایداری ندارند و در صورت نگهداری در شرایط مناسب می توان حدود دو هفته از آن استفاده کرد.

عناصر

4 پروتئین

پودر قند 2 لیوان

1 قاشق چایخوری وانیل

1 قاشق چایخوری آب لیمو

رنگ خوراکی به میزان لازم

طرز تهیه شیرینی مرنگی

برای تهیه این دسر یک ظرف بردارید و سفیده تخم مرغ را داخل آن بریزید و خوب مخلوط کنید تا حجم بیشتری به آن بدهد. سپس پودر قند را اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا سفیده شکل بگیرد و حباب های هوا در آن ایجاد شود.

سپس آبلیمو و وانیل را به مواد اضافه کنید و همه را با هم مخلوط کنید. حالا مایع دسر شما آماده است. در این مرحله به یک قیف با نوک گل نیاز دارید. اگر می خواهید آب نبات هایتان چند رنگ باشد، می توانید داخل قیف را با استفاده از گوش پاک کن با رنگ های مختلف رنگ آمیزی کنید.

سپس یک سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید و فر را با دمای ۱۵۰ درجه گرم کنید. حالا کیک را با استفاده از قیف به شکل گل در سینی فر قرار دهید. حدود 15 تا 20 دقیقه بعد کیک شما پخته و آماده سرو می شود.

هنر خمیر مرنگ

وقتی سینی فر را در فر می گذارید، باید هر 5 دقیقه آن را چک و کنترل کنید.

نسبت تعداد سفیده تخم مرغ به پیمانه پودر قند 2 است، اگر می خواهید مقدار مواد را تغییر دهید باید به همان نسبت تغییر دهید، یعنی برای هر 2 سفیده یک لیوان پودر قند لازم است. .

برای ایجاد رنگ در شیرینی ها بهتر است از رنگ های مایع استفاده کنید.

استفاده از فندق طعم خاصی به کیک های شما می دهد.

برای درآوردن مرنگ بعد از پخت می توانید کمی به آن ضربه بزنید تا به راحتی از قالب خارج شود.

بهتر است به جای چرب کردن سینی فر از کاغذ روغنی استفاده کنید.

اگر شکر شما پودر نشده است باید زمان بیشتری بگذارید تا مواد مخلوط شوند.

برای تزیین مرحله آخر مرنگ می توانید از سس شکلات یا پودر پسته استفاده کنید.

تابه مناسب برای تهیه این شیرینی تابه آلومینیومی یا چدنی است.

برای جدا کردن زرده از سفیده بهتر است بلافاصله بعد از بیرون آوردن از یخچال آن را جدا کنید زیرا زرده به این حالت جمع می شود و وارد سفیده نمی شود. اما برای درست کردن شیرینی بهتر است اجازه دهید سفیده به دمای محیط برسد تا حجیم شود.

هنگام استفاده از کاسه برای زدن سفیده تخم مرغ، به جای کاسه پلاستیکی از کاسه مسی استفاده کنید.

دلیل شل بودن مرنگ آموزش تصویری مرنگ طرز تهیه مرنگ ساده مرنگ سایت نی نی طرز تهیه مرنگ بدون کرم تارتار مرنگ معصومه رسولی طرز تهیه مرنگ فرانسوی مرنگ توستر

با کمک پودر قند

پس از مخلوط کردن و هم زدن سفیده ها، باید با قاشق پودر قند را به آرامی به مواد اضافه کنید. یادتان باشد این کار را به تدریج و کم کم انجام دهید و هرگز همه چیز را یکجا اضافه نکنید.

انواع شیرینی مرنگی

مرنگ فرانسوی که ساده ترین و پرطرفدارترین نوع این دسر است از مخلوط سفیده تخم مرغ و پودر قند تهیه می شود. این نوع مرنگ در هنگام پخت تغییر رنگ نمی دهد و رنگ پذیری خوبی دارد. برای پخت آن باید از حرارت کم و طولانی مدت استفاده کنید.

مرنگ ایتالیایی با این تفاوت که به جای پودر قند از شربت داغ استفاده می شود. این نوع مرنگ پایدارترین نوع مرنگ است و در دمای بالا و برای مدت کوتاهی پخته می شود.

مرنگ سوئیسی با سفیده تخم مرغ و شکر بخارپز مخلوط می شود. این نوع مرنگ نرم و شیرین است و معمولا برای تزیین استفاده می شود و نیازی به پختن ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا