آشپزی

فوت و فن شیرینی پنجره ای در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن شیرینی پنجره ایو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر کیک های پنجره ای

هنر فن کیک پنجره ای و راز طعم کیک ویترینی در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

شیرینی پنجره ای یکی از شیرینی های سنتی و محبوب ایران است که به راحتی در سراسر کشور یافت می شود. این شیرینی در واقع یک کیک ساده است که با افزودن عسل و پودر قند شیرین شده و در نهایت با نارگیل و پسته تزیین می شود. برای به اشتراک گذاشتن نکات برجسته کیک پنجره ای با ما همراه باشید.

عناصر

برای تهیه این کیک به مواد زیر نیاز دارید:

3 عدد تخم مرغ

دو سوم فنجان شیر

نشاسته ذرت نصف پیمانه

یک سوم لیوان گلاب

آرد شیرینی سفید 1 پیمانه

یک قاشق وانیل

روغن و پودر قند به میزان لازم

آموزش پخت نان پنجره ای

برای تهیه کیک پنجره ای می توانید نشاسته، شیر و گلاب را با هم مخلوط کرده و هم بزنید تا نشاسته حل شود. سپس وانیل و آرد را کم کم اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید. سپس تخم مرغ ها را اضافه کرده و به تدریج مخلوط کنید. یک قالب تفلون بردارید و اگر کوچک باشد بهتر است تا کیک را روی پنجره داخل آن آویزان کنید.

در روغن داغ شده، ظرف نان پنجره ای را که از قبل روغن زده اید قرار دهید و پنجره را داخل آن بریزید. بعد از سرخ شدن روی دستمال آشپزخانه بگذارید تا روغن آن گرفته شود و روی آن را با پودر قند تزئین کنید.

توجه داشته باشید که روغن نباید بسوزد و اگر سوخت یا تمام شد، در حین کار دوباره روغن اضافه کنید.

برای هر کوکی پنجره دار، تابه را در روغن داغ قرار دهید تا قسمت فلزی آن داغ شود، سپس مواد را داخل تابه بریزید تا شکل کوکی خوب شود.

وقتی کیک پنجره ای خنک شد می توانید از پودر قند برای تزیین استفاده کنید.

اگر مواد غلیظ هستند، می توانید با اضافه کردن کمی آب آنها را رقیق کنید.

کیک های پخته شده را با چنگال از قالب خارج کنید و قبل از سرو روغن اضافی آن را بردارید.

زمان آماده سازی حدود 20 دقیقه و زمان پخت حدود نیم ساعت است.

دلیل ترد شدن نان پنجره ای چرا نان پنجره ای به شکل می چسبد نان پنجره ای 4 نفره نان پنجره ای مینا نان پنجره ای نشاسته ذرت طرز تهیه نان پنجره ای با یک فنجان نان پنجره ای معمولی

طرز تهیه کیک پنجره ای ماست

با اضافه کردن ماست هم می توانید کیک های پنجره ای درست کنید. اما باید توجه داشت که با کمک ماست، بافت کیک نرم شده و شبیه مافین می شود. اگر می خواهید مربای با بافت ترد و شکننده تر داشته باشید، حتما از شیر استفاده کنید.

طرز تهیه کیک بدون قالب

اگر می خواهید بدون استفاده از قالب مربا مربا درست کنید، نمی توانید به آن مربا بگویید زیرا شکل مربا به شکل شکل می دهد. اما اگر قالبی در دسترس ندارید، می توانید از روشی شبیه به Zolbia استفاده کنید. به این ترتیب پتی را به شکل قیف در روغن داغ می ریزند تا سرخ شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا