آشپزی

فوت و فن ناگت مرغ در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن ناگت مرغو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر جوجه گزیدن

هنر جوجه گزیدن راز ناگت مرغ خانگی خوشمزه در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

ناگت مرغ یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین میان وعده ها در جهان است. این غذا نه تنها بسیار خوشمزه است، بلکه زمان کمی برای تهیه آن می‌گیرد. ناگت مرغ شبیه ناگت مرغ است، با این تفاوت که معمولاً سرخ شده است. این غذا را می توان به صورت ساندویچ میل کرد یا با برنج یا غذاهای دیگر سرو کرد. اگرچه تنقلات آماده در بازار موجود است، اما معمولاً تهیه آنها در خانه گزینه بهتر و سالم تری است.

مواد لازم برای پخت ناگت مرغ

مخلوط سینه مرغ و پای مرغ 500 گرم

1 عدد پیاز

سیر 2 حبه

وسط 4 نان ساندویچی یا نان تست خمیر کنید

پنیر پیتزا 5 وعده

شیر به میزان لازم

پودر KFC 1/2 پیمانه

روغن مایع به مقدار لازم

سس گوجه فرنگی به میزان لازم

فلفل دودی 1 قاشق چایخوری

سس خردل 1 قاشق چایخوری

نمک، پاپریکا، آویشن، گشنیز و زیره به میزان لازم

طرز تهیه ناگت مرغ

برای تهیه ناگت مرغ خانگی ابتدا سینه و پای مرغ بدون استخوان تهیه کنید و دو بار با چرخ گوشت چرخ کنید. استفاده از هر دو قسمت مرغ باعث می شود لقمه ها خشک نشده و لطیف تر شوند.

پیاز را رنده کنید و در ظرفی با مرغ چرخ کرده و سیر له شده مخلوط کنید. در ظرفی دیگر، مرکز نان ساندویچ را (در صورت استفاده از نان تست، لبه های قهوه ای آن را بردارید) با کمی شیر مخلوط کنید تا خمیری به دست آید، سپس این خمیر را به مخلوط گوشت اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

ادویه ها، سس خردل و پنیر پیتزا را به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود. خمیر لقمه را روی سطح آردپاشی شده پهن کرده و به ضخامت نیم سانتی متر برش دهید. قطعات را در سینی آردپاشی شده قرار دهید و به مدت یک ساعت در فریزر قرار دهید.

در ظرفی تخم مرغ ها را خوب مخلوط کنید و در ظرفی دیگر آرد سوخاری یا کنتاکی بریزید. لقمه ها را ابتدا در آرد سوخاری، سپس در تخم مرغ و دوباره در آرد سوخاری آغشته کنید.

روغن را در تابه ای گرم کنید و لقمه ها را با احتیاط داخل روغن داغ قرار دهید تا سرخ شوند. پس از طلایی شدن دو طرف آن ها را از روغن خارج کرده و روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

در آخر لقمه های سرخ شده را در سینی بچینید و با سس گوجه فرنگی تزیین کنید و با ساندویچ و خیارشور و گوجه فرنگی نوش جان کنید.

هنر جوجه گزیدن

برای افزایش طعم و بهبود بافت ناگت مرغ توصیه می شود کمی نمک له کرده و با آرد سوخاری ترکیب کنید. این مخلوط به شما اجازه می دهد حدود 50 تا 60 ناگت مرغ درست کنید.

افزودن فلفل قرمز دودی به لقمه ها طعمی متمایز و خاص می دهد.

برای نگهداری راحت تر لقمه ها می توانید بعد از سرخ شدن در فریزر بگذارید و هر زمان که نیاز به سرخ کردن داشتید بیرون بیاورید.

اگر خمیر نان کوتاه چسبناک و مرطوب است، مقداری آرد سفید روی خمیر بپاشید و روی قالب یا کاتر را با آرد بپوشانید.

هنگام پخت ناگت بهتر است از روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده کنید.

همچنین افزودن پنیر پیتزا به خمیر لقمه ای می تواند طعم آن را افزایش دهد. در صورت تمایل می توانید به جای پنیر پیتزا از پنیر گودا استفاده کنید.

فریز کردن ناگت های مرغ قبل از سرخ کردن به پخت بهتر آن ها کمک می کند و در حفظ شکل آن ها در هنگام سرخ کردن موثر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا