آشپزی

طرز تهیه ترافل انبه با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه ترافل انبه را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه ترافل انبه

ترافل انبه یکی از انواع شیرینی های لذیذ و لذیذ است که بافتی لطیف دارد، این دسر خوشمزه که بسیار راحت درست می شود برای پذیرایی و مهمانی ها بسیار مناسب و شیک است، می توانید از ترافل انبه به عنوان یک دسر پرطرفدار استفاده کنید. برای راهنمای کامل گام به گام در مورد طرز تهیه ترافل انبه، به ادامه مطلب بروید و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

عناصر مقدار مواد
پودر نارگیل 1 لیوان و نیم
پوره انبه 1 فنجان
عسل 2 قاشق غذاخوری
شکلات تلخ برای پوشش کافی
پودر پسته، پودر نارگیل، گردو آسیاب شده و بادام برای تزیین کافی

طرز تهیه ترافل انبه

مرحله اول

ابتدا انبه ها را شسته و پوست آن ها را جدا کرده و سپس انبه ها را در مخلوط کن ریخته و کاملا پوره کنید و در صورت در دسترس نبودن می توانید انبه ها را کاملا خرد کرده و با پرس دستی یا برقی آن را به حالت پوره درآورید تا بافت آن ها به دست آید. محکم است

مرحله دوم

در مرحله بعد مقداری پودر نارگیل را در ظرفی بریزید سپس انبه های پوره شده را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند تا طعم آنها با هم ترکیب شود سپس کمی عسل روی مواد بریزید تا ترافل شیرین شود.

سطح سوم

مقدار عسل بستگی به ذائقه و ذائقه خودتان دارد، اگر می خواهید ترافل ها خیلی شیرین باشند می توانید از عسل بیشتری استفاده کنید سپس مواد را مخلوط کنید تا عسل جذب پودر انبه و نارگیل شود و بافت یکنواختی به دست آید. .

مرحله چهارم

خمیر را کمی ورز دهید تا عطر و طعم همه مواد مخلوط شود سپس مقداری از مواد را به اندازه یک گردو بردارید با دست به شکل توپ درآورید و کل خمیر را به همین ترتیب آماده کنید سعی کنید تا همه توپ ها به یک اندازه باشند

مرحله پنجم

سپس تمام گلوله ها را در ظرفی بریزید و به مدت نیم ساعت در فریزر قرار دهید تا خوب جا بیفتند و قوام آنها سفت و غلیظ شود در همین حین مقداری شکلات تلخ در ظرفی بریزید تا در وان به روش ماری ذوب شود.

مرحله ششم

ظرف شکلات را روی حرارت غیرمستقیم نگه دارید تا شکلات کاملا ذوب شود، وقتی بافت شکلات صاف و یکدست شد، ظرف را از روی حرارت غیر مستقیم بردارید، سپس آن را کنار بگذارید تا شکلات کمی خنک شود و به دمای محیط برسد.

مرحله هفتم

بعد از اینکه گلوله ها خوب جا افتاد، آنها را از یخچال خارج کنید، سپس هر گلوله را در شکلات ذوب شده ای که به دمای محیط رسیده است، قرار دهید، توپ ها را در شکلات بغلتانید تا سطح آنها کاملا آغشته به شکلات شود.

مرحله هشتم

سپس با استفاده از چنگال گلوله ها را از ظرف شکلات بردارید و در ظرف دیگری قرار دهید سپس روی شکلات ها را با مقداری پودر پسته یا خلال، پودر نارگیل، گردوی آسیاب شده یا خلال بادام به دلخواه تزئین کنید.

مرحله نهم

سپس دوباره توپ ها را حدود یک ساعت در یخچال قرار دهید تا شکلات روی آنها ببندد، در این مرحله شکلات کاملا سفت و غلیظ می شود، سپس شکلات ها را از یخچال خارج کرده و در ظرف دیگری قرار دهید. سرگرمی روز ترافل انبه را به عنوان یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی و مهمانی های چای سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا