آشپزی

فوت و فن کیک رولی در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن کیک رولیو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

کیک رول با فن

رول کیک پا و فن و راز یک رول خوشمزه خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

کیک خامه‌ای که اغلب در شیرینی‌فروشی‌ها با نام رول سوئیسی شناخته می‌شود، شیرینی خوشمزه‌ای است که علی‌رغم نامش، از سوئیس نیست و در قرن نوزدهم در اروپا به وجود آمده است. این شیرینی بلافاصله در آسیا محبوبیت زیادی پیدا کرد، به ویژه در ایران، جایی که طعم آن با تغییر در دستور اولیه بهبود یافت.

در حالی که خرید یک رول خامه ای آماده از شیرینی فروشی ممکن است کار آسانی به نظر برسد، پخت آن در خانه می تواند تجربه لذت بخش تری را به شما ارائه دهد. شاید پخت این کیک برای بسیاری سخت باشد، اما با رعایت نکات مهم می توانید یک رول خامه ای عالی و خوشمزه درست کنید.

عشق ما به رول خامه ای بی پایان است و همیشه از طعم بی نهایت دلپذیر آن لذت می بریم. خامه به کار رفته در این دسر بافت و طعم استثنایی به آن می دهد.

کرم رول در طیف گسترده ای از طعم ها مانند شکلاتی، نسکافه ای، پسته ای و وانیلی و غیره موجود است. با رعایت دقیق دستورات و اصول آشپزی، تهیه این کیک در منزل کار سختی نیست و می توان آن را به عنوان یک دسر زیبا و خوشمزه در هر مجالس و جشنی سرو کرد.

محصولات لازم برای ساخت رول

چهار عدد تخم مرغ

یک فنجان آرد

نصف لیوان شکر

بکینگ پودر یک قاشق چایخوری

نصف قاشق چایخوری وانیل

پنج قاشق غذاخوری آب جوش

خامه قنادی 4 پیمانه یا 500 گرم

طرز تهیه کیک رول

ابتدا دمای فر را روی 220 درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا از قبل گرم شود. در همین حین سینی فر را با کاغذ پخت بپوشانید تا رول آماده شود.

اولین مرحله این است که زرده ها را از سفیده ها جدا کرده و زرده ها را در ظرفی قرار دهید. سپس شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. در این مرحله وانیل را اضافه کنید و یک دقیقه با همزن بزنید. سپس آب جوش را به مخلوط اضافه کنید.

آرد را به آرامی به مخلوط اضافه کنید و با حوصله هم بزنید تا خمیر صاف و بدون گلوله به دست آید. در این مرحله از قاشق استفاده کنید و از همزن خودداری کنید. سپس سفیده تخم مرغ را اضافه کنید و به آرامی مخلوط کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید.

خمیر تمام شده را در سینی پوشانده شده با کاغذ پخت پخش می کنیم و در فر از قبل گرم شده قرار می دهیم. زمان پخت را بین 8 تا 12 دقیقه تنظیم کنید تا کیک پخته شود. بعد از پخت کیک را از فر خارج کنید و بگذارید خنک شود.

کیک را باز کنید و روی آن را با یک لایه خامه ضخیم بپوشانید و دوباره آن را رول کنید. روی رول را با خامه تزئین کرده و به صورت دایره های مساوی برش بزنید. حالا رول خامه ای با یک فنجان چای یا نوشیدنی مورد علاقه شما آماده سرو است.

نکات اساسی برای ساخت رول

همانطور که می بینید، مراحل تهیه رول خامه ای بسیار شبیه به تهیه کیک اسفنجی است. اگرچه این دستور پخت به دقت زیادی نیاز ندارد، اما رعایت چند نکته مهم می تواند به شما در درست کردن رول های خامه ای کمک کند که طعم و ظاهر خوبی داشته باشند. همچنین، اگر ترجیح می دهید رول ها را بدون استفاده از فر بپزید، این نیز امکان پذیر است. در اینجا چند نکته برای بهبود پختن رول وجود دارد.

برای تزیین رولت و افزایش ظاهر آن، خوب است از تکه های میوه یا تکه های شکلات استفاده کنید. برای داشتن دکوراسیونی جذاب سعی کنید از تنوع رنگ و طعم در دکوراسیون استفاده کنید.

پختن رول برای بیش از 12 دقیقه می تواند باعث ترک خوردن کیک در هنگام رول شدن شود، بنابراین زمان پخت را به حدود 8 تا 12 دقیقه محدود کنید تا کیک به خوبی پخته شود و نرم بغلطد.

بعد از پخت کیک اجازه دهید در دمای محیط خنک شود و از قرار دادن آن در یخچال بلافاصله برای خنک شدن خودداری کنید تا روی رطوبت خامه تاثیری نداشته باشد و حالت ایده آل رول را از دست ندهد.

بعد از اینکه داخل رول را با خامه پر کردید و روی آن را تزئین کردید، رول را در یخچال نگهداری کنید تا تازگی و طعم آن حفظ شود.

هنگام پخت نان ها در توستر، دمای آن را 20 تا 30 درجه کمتر از دمای معمولی فر تنظیم کنید.

برای تهیه رول خامه ای دو رنگ یا طرح دار یک قاشق چای خوری پودر کاکائو یا رنگ خوراکی به نصف مایه کیک اضافه کنید و طرح دلخواه را روی سینی فر بزنید.

اگر می خواهید رول خامه ای بدون فر تهیه کنید از تابه نچسب دو طرفه استفاده کنید. قالب را چرب کرده روی اجاق قرار دهید تا داغ شود سپس مواد کیک را داخل آن بریزید و به مدت 10 دقیقه بپزید سپس کیک را برگردانید تا طرف دیگر هم بپزد.

با رعایت این نکات می توانید رول های خامه ای خوشمزه و زیبایی را در فر یا بدون فر درست کنید. این روش ها به شما این امکان را می دهد که خلاقیت شخصی را در ساخت رولت مورد علاقه خود به کار ببرید.

طرز سرو رول کیک

رول خامه ای یک دسر متمایز است که می توانید از آن به عنوان عنصری خاص در دورهمی ها و دور همی های خود استفاده کنید. این کیک نه تنها به عنوان یک دسر فوق العاده در جشن ها شناخته می شود، بلکه برای مجالس عصرانه نیز انتخاب خوبی است. در مجالس رسمی مانند عروسی، تولد و مجالس دیگر، رول خامه ای به دلیل طعم و ظاهر جذابش ارزش زیادی دارد و برای هر مناسبتی به عنوان گزینه ای شاد و متفاوت سرو می شود.

همچنین این دسر را می توان با چای به عنوان ترکیب متعادل کننده طعم شیرین سرو کرد. به دلیل طعم شیرین قابل توجه رول خامه ای، چای می تواند همراهی ایده آل برای آن باشد. البته برخی از افراد ترجیح می دهند این دسر را با قهوه یا آب میوه میل کنند. انتخاب نوشیدنی برای سرو رول خامه ای به سلیقه شخصی شما بستگی دارد و می توانید آن را با نوشیدنی مورد علاقه خود میل کنید.

هنر رول کیک چیست؟

کیک باید آنقدر پخته شود که به راحتی بریده شود، اما لازم نیست کاملا پخته شود.

از این دستور برای تهیه کیک بستنی هم می توانید استفاده کنید. فقط خامه را با بستنی نرم جایگزین کنید و بعد از چرخاندن کیک آن را به مدت 3 ساعت در یخچال قرار دهید.

اگر دوست دارید می توانید به جای خامه از مارمالاد برای ایجاد یک رول میوه ای خوشمزه استفاده کنید.

برای تهیه خامه می توانید خامه قنادی را تهیه کرده و به مقدار لازم از آن استخراج کنید. کاسترد را کمی نرم کنید سپس با همزن برقی با دور تند هم بزنید تا رد سبیل روی کاسترد ظاهر شود. حالا خامه برای تزیین کیک آماده است.

علت ترک خوردن رول

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در حین پخت و پز با مشکل ترک خوردن رول خامه ای روبرو شده باشید و به دنبال دلیل آن باشید. دلیل اصلی ترک خوردن رول خامه، پخت ناهموار مارشمالو در تمام قسمت آن است.

همچنین اگر بیش از 12 دقیقه به پخت رول خامه ای ادامه دهید، ممکن است در حین رول کردن کیک ترک بخورد. بنابراین توصیه می شود زمان پخت را با دقت مدیریت کنید و زمان پخت را در حدود 12 دقیقه نگه دارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا