سبک زندگی

مهمترین خواص انگور در سال ۱۴۰۳ که کسی به شما نمی گوید!

خرید فالوور از سایت اینبو

خواص انگور

انگور یکی از میوه های پرطرفدار فصل تابستان است که خواص دارویی زیادی برای سلامت بدن دارد، برای آشنایی بیشتر با خواص و مضرات انگور با سرگرمی روز همراه باشید.

همچنین ببینید: خواص و مضرات انجیر برای کاهش وزن، یبوست، پوکی استخوان و مردان

خواص انگور

درمان کبد چرب

انگور قرمز به عنوان یک ادرارآور طبیعی شناخته می شود که علاوه بر پاکسازی کبد می تواند به بیماری های کبدی نیز کمک کند. مصرف انگور قرمز باعث می شود که مواد زائد موجود در کبد همراه با ادرار از بدن خارج شود.

برای کودکان مفید است

مصرف انگور برای کودکان خواص بسیاری دارد که از مهمترین آنها می توان به پیشگیری از یبوست، کاهش خطر ابتلا به بیماری های تنفسی مانند آسم و برونشیت و درمان و پیشگیری از کم خونی در کودکان اشاره کرد.

مرطوب کننده پوست

یکی دیگر از خواص شناخته شده انگور این است که به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی پوست عمل می کند. عصاره هسته انگور حاوی مقادیری ویتامین E است و به همین دلیل علاوه بر نرمی و لطافت می تواند به افزایش رطوبت پوست نیز کمک کند.

همچنین ببینید: خواص و مضرات آلبالو برای یبوست، کبد چرب، پوست و فشار خون

پیشگیری از سرماخوردگی

مصرف انگور نیز برای پیشگیری از بیماری های عفونی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا توصیه می شود. انگور به دلیل فراوانی آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند و این امر خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرماخوردگی را کاهش می دهد.

درمان ریزش مو

یکی دیگر از خواص شناخته شده انگور این است که می تواند به ریزش مو کمک کند. مصرف انگور به دلیل وجود اسید لینولئیک باعث تقویت فولیکول های مو و درمان ریزش مو می شود. برای بهترین نتیجه، استفاده از روغن هسته انگور یا آب توصیه می شود.

سلامت دستگاه گوارش

مصرف انگور برای سلامت کلی دستگاه گوارش مفید است. انگور دمای معده را پایین می آورد و به همین دلیل علاوه بر هضم بهتر غذا می تواند به درمان بیماری هایی مانند زخم معده، درد معده و سوء هاضمه کمک کند.

کاهش وزن و لاغری

انگور حاوی یک ماده شیمیایی طبیعی به نام رسوراترول است که توانایی سلول ها را برای ذخیره چربی پس از مصرف کاهش می دهد. علاوه بر این، مصرف انگور می تواند باعث افزایش چربی سوزی در بدن شود.

درمان شوره سر

خوردن غذاهای حاوی ویتامین E می تواند به درمان شوره سر و پوسته پوسته شدن پوست سر کمک کند. در بین انگورها، انگور سیاه تقریباً دارای بیشترین ویتامین E است و برای نتیجه بهتر استفاده از آب انگور سیاه به عنوان ماسک و موضعی توصیه می شود.

فشار خون پایین

مصرف غذاها و میوه های حاوی پتاسیم برای افراد مبتلا به فشار خون بالا مفید است و می تواند سطح فشار خون را تنظیم کند. انگور حاوی مقادیر زیادی پتاسیم است و بنابراین علاوه بر کاهش اثرات سدیم می تواند به کاهش فشار خون نیز کمک کند.

از دست دادن انگور

تداخلات دارویی

همانطور که در بالا ذکر شد، انگور حاوی یک ماده شیمیایی طبیعی به نام رسوراترول است که خاصیت ضد انعقادی دارد و باعث رقیق شدن خون می شود. به همین دلیل، کسانی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند، نباید در مصرف انگور زیاده روی کنند.

انگور در رژیم غذایی

انگور یکی از میوه هایی است که جدا از اینکه میوه محسوب می شود، فرآورده ها و غذاهای زیادی از آن تهیه می شود، از جمله مهم ترین غذاهایی که با انگور تهیه می شود، سرکه انگور و شیره انگور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا