فناوری و تکنولوژی

موشک جدید و مخوف کیم جونگ اون!

خرید فالوور از سایت اینبو

با موفقیت احتمالی پرتاب آزمایشی روز سه شنبه، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام کرد که کشورش به توانایی ساخت سیستم های هسته ای سوخت جامد برای موشک هایی با بردهای مختلف دست یافته است. او به دنبال ساخت زرادخانه ای برای تحت تاثیر قرار دادن رقبای خود در آسیا و ایالات متحده است.

به گزارش سرگرمی روز، این گزارش رسانه دولتی کره شمالی “KCNA” یک روز پس از آن منتشر شد که ارتش کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند کره شمالی موشکی را از نزدیک پایتخت این کشور به سمت دریای شرق شلیک کرده است.

کره شمالی از موشک جدید مافوق صوت میان برد رونمایی کرد

رسانه دولتی کره شمالی امروز گزارش داد که این آزمایش موشکی زیر نظر کیم جونگ اون انجام شده است. KCNA موشک Hwasong-16B را بخش مهمی از بازدارندگی جنگ هسته‌ای کیم توصیف کرد، که او قول داده است که آن را علیه “دشمنان” خود توسعه دهد، اشاره ای به ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن.

خبرگزاری مرکزی کره اعلام کرد، کره شمالی قبلاً سامانه‌های هسته‌ای سوخت جامد را برای «همه موشک‌های تاکتیکی، عملیاتی و استراتژیک با بردهای مختلف» توسعه داده است.

کره شمالی از موشک جدید مافوق صوت میان برد رونمایی کرد

در سال های اخیر، کره شمالی بر توسعه بیشتر تسلیحات سوخت جامد متمرکز شده است. حمل و پنهان کردن این سلاح‌ها راحت‌تر است و سریع‌تر از موشک‌های با سوخت مایع شلیک می‌شوند. موشک های با سوخت مایع قبل از پرتاب به سوخت نیاز دارند و نمی توانند سوخت را برای مدت طولانی در خود نگه دارند.

به گزارش KCNA، در پرتاب آزمایشی روز سه شنبه، کلاهک مافوق صوت این موشک پس از جدا شدن از موشک به ارتفاع 101 کیلومتری رسید و حدود 1000 کیلومتر را با انجام مانورهای پروازی مختلف پیش از سقوط در آب های بین شبه جزیره کره و ژاپن طی کرد. من کردم

کره شمالی از موشک جدید مافوق صوت میان برد رونمایی کرد

ارتش کره جنوبی و ژاپن تخمین زدند که این موشک حدود 600 کیلومتر پرواز کرده است، اگرچه وزارت دفاع ژاپن نیز تخمین مشابهی را به گزارش کره شمالی داده است. کره شمالی همچنین یک موشک بالستیک میان‌برد مافوق صوت را در ماه ژانویه سال‌ها پس از آزمایش یک موشک بالستیک میان‌برد سوخت جامد آزمایش کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کره شمالی در آزمایش‌های قبلی دو نوع مختلف موشک مافوق صوت – مخروطی و گوه‌ای – را آشکار کرده است. تصاویر رسانه های دولتی پیونگ یانگ نشان می دهد که پرتاب ماه ژانویه دارای یک کلاهک مخروطی شکل بود، در حالی که یک طرح گوه ای شکل برای پرتاب روز سه شنبه استفاده شد.

کیم جونگ اون در حالی که پرتاب آزمایشی روز سه‌شنبه را تماشا می‌کرد، از کشورش خواست برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود را برای به دست آوردن «قدرت فوق‌العاده‌ای که قادر به مهار و کنترل» دشمنان خود است، که «اخیراً در تقویت اتحاد نظامی خود غیرت بیشتری داشته‌اند» تقویت کند. مانورهای نظامی مختلفی داشتند و شروع کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا