اخبار روزفناوری و تکنولوژی

پردازنده M3 Pro با عبور از Intel 14900K به صدر بنچمارک رسید!

خرید فالوور از سایت اینبو

به گزارش سرگرمی روز، M3 Pro که در واحد CPU به ۱۱ هسته مجهز است، در بخش تک رشته‌ای امتیاز ۴٬۹۱۰ را کسب کرده است. نمونه‌ای از این پردازنده با سی‌پی‌یو ۱۲ هسته‌ای امتیاز ۴٬۸۴۱ را کسب کرده و پردازنده‌ی M3 که سی‌پی‌یو هشت هسته‌ای دارد به امتیاز ۴٬۷۸۴ دست پیدا کرده است. M3 Pro در نهایت با یک درصد اختلاف، 14900K را شکست داد.

عملکرد تک رشته‌ای، کیفیت معماری پردازنده‌ها را به‌نمایش می‌گذارد و اپل در این زمینه همواره درخشان ظاهر شده است. این شرکت در مراسم Scary Fact و هنگام رونمایی پردازنده‌های سری M3، مانور ویژه‌ای روی عملکرد تک هسته‌ای آن‌ها داد.

M3 Pro هرقدر در حوزه‌ی تک رشته‌ای عملکرد خوب ارائه داد، در حوزه‌ی چند رشته‌ای ضعیف‌تر از رقبای قدرتمندی مثل 14900K عمل می‌کند. تراشه‌ی پرچم‌دار اینتل که مصرف انرژی بسیار بیشتری نسبت‌به پردازنده‌های اپل دارد، به‌راحتی با اختلاف ۳۴ درصد M3 Max را پشت سر گذاشت و ۵۶ درصد قوی‌تر از M3 Pro ظاهر شد.

پردازنده‌های M3 Max و M3 Pro و M3 به‌ترتیب ۵۲ درصد، ۲۰ درصد و ۲۴ درصد بهتر از نسل قبل شده‌اند. بنچمارک‌های قبلی نشان می‌دادند که بهبود IPC (دستورالعمل بر سیکل کلاک) پردازنده‌های سری M3 کمتر از حد انتظار است؛ به این معنی که با فرض ثابت‌بودن فرکانس و تعداد هسته، M3 چندان قوی‌تر از M2 ظاهر نمی‌شود. با این‌حال تغییر چینش و تعداد هسته‌ها در M3 روی عملکرد نهایی اثرگذار بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا