فناوری و تکنولوژی

گفتگو با خودرو! تعامل هوشمندانه فولکس‌واگن با ChatGPT

خرید فالوور از سایت اینبو

فولکس واگن همانطور که در نمایشگاه CES وعده داده بود، هوش مصنوعی ChatGPT را به دستیار صوتی خودروهای خود اضافه کرده است و حالا محصولات این شرکت می توانند تجربه متفاوت و بهتری را برای مسافران و راننده ایجاد کنند.

ChatGPT چه ویژگی هایی برای خودروهای فولکس واگن دارد؟

به گفته دیجیاتو، فولکس واگن دستیار صوتی و هوش مصنوعی خود را بر اساس پردازش ابری در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. اما اخیراً قدرت ChatGPT را به خودروهای خود اضافه کرده است. البته اضافه شدن مدل هوش مصنوعی OpenAI به محصولات فولکس واگن مربوط به طراحی مجدد سیستم تعامل کاربر خودرو نیست. بلکه به عنوان یک افزونه با ویژگی های بیشتر عمل می کند که می تواند گزینه هایی فراتر از مسیریابی یا کنترل تنظیمات خودرو را در اختیار راننده و سرنشینان قرار دهد.

در حال حاضر خودروهای فولکس واگن به دستیار صوتی Ida مجهز شده اند که مسافران می توانند برای انجام کارهای مختلف مربوط به تنظیمات یا ناوبری فرمان دهند. علاوه بر این، اگر این دستیار قادر به اجرای دستورات نباشد، هوش مصنوعی مبتنی بر ابر Cerence وارد عمل می شود که قادر به پردازش دستورات پیچیده تری است و می تواند از کمک سرگرمی روز برای تکمیل درخواست ها استفاده کند. اکنون به لطف همکاری با OpenAI، سرویس Cerence Chat Pro می‌تواند از اطلاعات ارائه‌شده توسط ChatGPT نیز استفاده کند و گزینه‌های مختلفی از جمله پیشنهاد مقاصد مناسب برای کاربر، برای سرگرم کردن مسافران با پرسیدن سوال و انجام تست‌ها را ارائه می‌دهد.

با ماشین صحبت کن! فولکس واگن تعامل با ChatGPT را هوشمندتر می کند

استفاده از هوش مصنوعی در خودروها نگرانی هایی را در مورد امنیت و حریم خصوصی افراد ایجاد کرده است. با این حال فولکس واگن رسما اعلام کرده است که سرویس های هوش مصنوعی به هیچ اطلاعات حساس خودرو دسترسی نخواهند داشت و پس از هر بار استفاده از دستیار صوتی، داده های ضبط شده حذف خواهند شد. بیشتر مدل‌هایی که از سال آینده عرضه می‌شوند شامل نسخه آزمایشی هوش مصنوعی می‌شوند و دارندگان خودروهای قدیمی نیز باید اشتراک سرویس Plus Speech این شرکت را خریداری کنند.

فولکس واگن اولین شرکتی است که امکانات مبتنی بر ChatGPT را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد و شاید این موضوع در آینده فروش محصولاتش را تحت تاثیر قرار دهد. البته، شرکت‌های دیگر، از جمله مرسدس بنز، نیز در حال آزمایش قابلیت‌های مرتبط با OpenAI بر روی خودروهای خود هستند. اما هیچ یک از آنها تلاشی برای ارائه خدمات عمومی به مشتریان خود نداشته اند. به نظر می رسد فولکس واگن می خواهد از چت ربات های هوش مصنوعی به عنوان گزینه ای فراتر از دستیار هوشمند استفاده کند و ترتیبی دهد که مسافران تعامل طبیعی و آسان تری با خودروی خود داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا