سرگرمی و تفریح

۸ قابلیت بلا استفاده در کلش آف کلنز که توضیحی برایشان وجود ندارد!

خرید فالوور از سایت اینبو

سرگرمی روز: پلتفرم موبایل پیشرفت امروزه خودش را مدیون بازی‌سازهای بزرگی است. استودیوهای مختلف که با ساخت بازی‌های خلاقانه، سبب جذابیت صنعت موبایل گیمینگ شدند. یکی از همین بازی‌سازها استودیوی محبوب سوپرسل بود. استودیویی که کارنامه درخشانی در ساخت بازی‌های ویدئویی دارد و عناوین بزرگی مانند Hay Day؛ بازی Boom Beach و حتی کلش رویال و براول استارز را ساخته است. اما بزرگ‌ترین بازی این استودیو؛ چیزی جز عنوان کلش آف کلنز نیست. کلش آف کلنز به معنای واقعی کلمه یک بازی انقلابی بود. عنوانی که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و بقدری محبوب شد که شاید بتوان از آن به عنوان بزرگ‌ترین بازی آنلاین تاریخ نیز یاد کرد.

در طول عمر ۱۱ ساله بازی کلش آف کلنز؛ این بازی موبایلی بارها و بارها دست خودش تغییرات زیادی شد. برخی از تغییرات به نفع بازی بودند و باعث شدند تا کلش آف کلنز چندین برابر جذاب‌تر شود. اما برخی دیگر نیز؛ ابدا آن‌طوری که باید خوب نبودند و صرفا تبدیل به مکانیزم‌هایی بلا استفاده شدند. بنابراین اگر شما نیز طرفدار این بازی شاهکار هستید، در این مقاله از ویجیاتو همراه ما باشید تا باهم نگاهی به ۸ مورد از به درد نخورترین مکانیزم‌های بازی کلش آف کلنز بیندازیم که توضیحی برای وجودشان در بازی نیست!

لول‌ها

1

کلش آف کلنز چندسال؛ پیش کاملا با کلش آف کلنز امروزی فرق دارد. بسیاری از چیزهایی که امروزه بلا استفاده شده‌اند، سال‌ها پیش بسیار محبوب بودند. یکی از این چیزها لول‌ها در بازی کلش اف کلنز است. سال‌ها پیش این اعداد دوست داشتنی بسیار تاثیر گذارتر از امروز بودند. شما در گلوبال چت، اعضای کلن و حتی کلن وارها نیز، ردپای لول‌ها را می‌دیدید. اما هرچقدر که زمان در کلش آف کلنز جلوتر رفت، بازیکنان متوجه شدند که این لول‌ها چیز جز اعدادی ساده نیستند.

امروزه چیزهای بسیار مهم‌تری در کلش آف کلنز حضور دارند که می‌توانند نشان‌دهنده قابلیت‌های هر گیمری باشند. لول‌ها دیگر آن‌طوری که باید؛ مهم نیستند. البته باید این موضوع را اعتراف کرد که رسیدن به لول ۱۰۰؛ ۲۰۰ و یا حتی ۵۰۰؛ دوست داشتنی است، اما آیا می‌توان لول افراد را بهانه خوبی برای استنتاج دانست؟ من که اینطور فکر نمی‌کنم!

دکمه Revenge

1

اجازه دهید که رو راست باشیم؛ آیا شما تا به‌حال از مکانیزم انتقام‌گیری در بازی کلش آف کلنز استفاده کرده‌اید؟ فکر می‌کنم که پاسخ بسیاری از شما به این سوال منفی باشد. دکمه Revenge یا مکانیزم انتقام‌گیری در بازی کلش آف کلنز؛ یکی از بلا استفاده‌ترین مکانیزم‌هایی است که از زمان انتشار بازی تاکنون؛ همچنان در بازی باقی مانده. این مکانیزم درواقع به شما اجازه می‌دهد که به بازیکنان‌هایی که قبلا به شما حمله کرده‌اند، حمله کنید و از آن‌ها انتقام بگیرید.

اما این مکانیزم مشکلات بسیاری نیز دارد. یکی از مشکلات اصلی بخش Revenge؛ این است که اکثر بازیکنانی که به شما حمله کرده‌اند، آنلاین هستند و بازی به شما اجازه انتقام‌ گرفتن از آن‌ها را نمی‌دهد. موضوع بعدی این است که اگر شما بر فرض محال موفق شوید تا از بازیکنان دیگر انتقام بگیرید، آن‌ها حتی متوجه نمی‌شوند که این فرد شما بودید و صرفا این حمله را مانند سایر حمله‌ها نشان خواهد داد. به همین دلیل کمتر گیمری را پیدا می‌کنید که واقعا از این قابلیت استفاده کرده باشد.

تروفی‌های لجندری

1

درست در ماه جولای سال ۲۰۱۵ بود که لیگ لجندری معرفی شد. به دنبال اضافه شدن این لیگ، تروفی‌های جدیدی نیز تحت عنوان تروفی‌های لجندری یا Legendry Trophies به بازی اضافه شدند. شما با قرار گرفتن در این لیگ؛ می‌توانستید در انتهای هر فصل؛ این تروفی‌ها را بگیرید که عملا هیچ تاثیری در بازی نداشتند. برای سال‌ها بود که گیمرها تروفی‌های لجندری را جمع می‌کردند، بدون آن‌که حتی استفاده‌ای در بازی کلش آف کلنز داشته باشند.

منتهی باید اعتراف کرد که اگرچه این تروفی‌ها واقعا زیبا بودند و باعث جذابیت پروفایل هر گیمری می‌شدند، اما ایکاش سوپرسل قابلیتی را اضافه می‌کرد که شما می‌توانستید با استفاده از این تروفی‌ها، یکسری از آیتم‌های خاص داخل بازی را بخرید؛ یا بتوانید با استفاده از این تروفی‌ها نیروهای خاصی را بسازید تا جمع‌کردن این تروفی‌ها از این حالت بلا استفاده بودن خارج شود و دلیل منطقی داشته باشد.

کمپ‌ها در بخش بیلدر بیس

1

یکی از تغییرات بزرگی که تاکنون در بازی کلش آف کلنز رخ داده، اضافه شدن بخش بیلدر بیس بود که بازی را برای همیشه تغییر داد. بیلدر بیس درست در سال ۲۰۱۷ به کلش آف کلنز اضافه شد و یکسری از قابلیت‌های خاصی را از بخش اصلی دهکده اقتباس کرده بود. کمپ‌ها جزو آن دسته از ساختمان‌هایی بودند که از دهکده اصلی به بیلدر بیس اضافه شده بودند و گیمرها نیز آن‌ها را دوست داشتند. اما بیلدر بیس یک فرق اساسی با دهکده اصلی داشت! شما در اتک‌های بیلدر بیس می‌توانستید سربازهایتان را هر زمانی که دوست داشتید، تغییر دهید و دیگر عملا حضور کمپ‌ها در این بخش منطقی نبود!

امروزه حتی با اضافه شدن آپدیت بزرگ Builder Base 2.0 به کلش آف کلنز؛ ما همچنان شاهد حضور این ساختمان‌ها در بخش بیلدر بیس هستیم. اما آیا واقعا تاکنون فکر کرده‌اید که حضور چنین چنین ساختمن‌هایی در این قسمت از بازی ضروری است یا نه؟

هزینه پیدا کردن مپ بعدی

1

در دنیای بازی کلش آف کلنز مکانیزمی وجود دارد که اگر شما بخواهید در هنگام اتک زدن به سایر پلیرها، مپ دیگری را پیدا کنید، باید هزینه مشخصی را پرداخت کنید. این هزینه با بالا رفتن تاون‌هال شما، بیشتر نیز می‌شود. اما باید اعتراف کرد که حضور چنین مکانیزمی در بازی کلش آف کلنز امروزی؛ عملا بلا استفاده است! شاید این مکانیزم در سال ۲۰۱۲ و در روزهای اولیه بازی کلش آف کلنز کاربردی بود؛ اما الان دیگر ابدا به درد بخور نیست.

همانطور که می‌دانید، سال‌ها پیش جمع کردن منابع در کلش آف کلنز واقعا سخت بود. اما امروزه با اضافه شدن جوایز مختلف و بخش‌های متنوع به بازی موبایلی کلش آف کلنز؛ دیگر ترس از دست دادن گلدهایتان نگرانی چندان بزرگی نیست و حضور این مکانیزم نیز جزو آن دسته از چیزهایی است که توضیحی برایشان وجود ندارد.

روز آماده‌سازی قبل از شروع کلن وارها

1

یکی از مکانیزم‌های بلا استفاده در دنیای بازی کلش آف کلنز؛ روز آماده‌سازی قبل هر کلن وار است. اگر کلش آف کلنز بازی کرده باشید، خیلی خوب می‌دانید که در این بازی؛ یک روز صرف آماده‌سازی کلن وارها می‌شود. به زبان ساده‌تر؛ اگر شما کلن واری را استارت کنید؛ باید یک روز صبر کنید تا آماده‌سازی کلن‌ها به پایان برسد.

شما درواقع در طول این یک روز؛ می‌توانید مپ حریف را بررسی کنید، رک‌هایتان را پر کنید با دوستانتان استراتژی‌های مختلفی را بسازید. اما از سال ۲۰۱۶ به بعد، شما دیگر نمی‌توانید مپ وار حریف را ببینید. این موضوع باعث شده است تا این مکانیزم چندان کاربردی نباشد و بلا استفاده باقی بماند.

بخش My League

1

اگر کلش آف کلنز بازی کرده باشید، می‌دانید که بخش My League قسمتی از بازی است که به شما افراد حاضر در لیگ‌تان را نشان می‌دهد. اگر سری به فضای اینترنت بزنید، می‌توانید پست‌ها و فروم‌هایی را پیدا کنید که گیمرها در آن پرسیده‌اند: بخش My League دقیقا به چه دردی می‌خورد؟ یا هدف وجود چنین بخشی در بازی چیست؟

عملا بخش My League قسمتی فراموش‌شده از بازی کلش آف کلنز است که ظاهرا نه‌تنها کاربردی در بازی ندارد، بلکه کمتر کسی نیز به آن سر می‌زند و این بخش درست همانند یک گنجینه فراموش‌شده است که سال‌هاست زیر خاک مدفون شده.

استفاده از قابلیت مستر بیلدر برای ارتقای ساختمان‌های دفاعی

1

قبول دارم؛ این مورد ممکن است که کمی عجیب بنظر برسد. اما در دنیای بازی کلش آف کلنز؛ مکانیزمی به نام Gear Up قرار دارد. مکانیزمی فراموش‌شده که بسیاری از گیمرها آن را نادیده گرفته‌اند. این مکانیزم به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از مستر بیلدر؛ یکسری از ساختمان‌های دفاعی خاص را مانند آرچر تاور؛ مورتار و حتی کنون را ارتقا دهید. این قابلیت مستر بیلدر؛ ساختمان‌های دفاعی را جهش می‌دهد و برای مثال ساختمان کنون؛ ۲ لوله برای شلیک توپ خواهد داشت. یا ساختمان آرچر تاور؛ این قابلیت را پیدا خواهد کرد که به صورت دور برد باشد، یا روی اهداف نزدیک تمرکز کند.

متاسفانه این قابلیت پتانسیل‌های بسیار زیادی داشت. اما مکانیزم Gear Up هرگز اولویت سوپرسل در آپدیت‌های بازی نبود. به همین دلیل باعث شد تا گیمرها کمتر و کمتر به این بخش توجه کنند و همه‌چیز دست به دست هم داد تا این بخش به صورت کامل به دست فراموشی‌ سپرده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا