فناوری و تکنولوژی

آمازون وارد بازار مخابرات جهانی شد

خرید فالوور از سایت اینبو

تلفنیکا آلمان در پایان این ماه یک میلیون مشترک از شبکه 5G خود را به ابر خدمات وب آمازون (AWS) منتقل خواهد کرد.

به گزارش سرگرمی روز، این اقدام جسورانه فروشگاه اینترنتی آمازون برای ورود به بازار جهانی مخابرات است.

اگرچه برخی از شبکه‌های مخابراتی فناوری اطلاعات (IT) و سایر فعالیت‌های غیر اصلی خود را به ابر عمومی منتقل کرده‌اند، شرکت تابعه اسپانیایی Telefonica در آلمان اولین اپراتور در جهان است که شبکه اصلی خود را به یک ابر عمومی منتقل می‌کند.

شرکت‌های رایانش ابری مانند آمازون و مایکروسافت تلاش کرده‌اند تا نفوذ بیشتری به بخش ارتباطات از راه دور داشته باشند و میلیاردها دلار درآمد بیشتری کسب کنند، اما اپراتورها تاکنون به دلیل نگرانی در مورد توانایی ابرهای عمومی برای اجرای شبکه تلفن همراه محتاط بوده‌اند.

مالیک رائو، مدیر ارشد فناوری و اطلاعات تلفنیکا، که با نام تلفونیکا آلمان نیز شناخته می‌شود، به رویترز گفت: «من می‌خواهم این طرح را حداقل برای یک تا دو فصل و یک نقشه راه برای جابجایی حداقل 30 تا 40 درصد از مشتریانم ببینم. من تا سال 2025-2026 وقت خواهم داشت.

این شرکت 45 میلیون مشتری در آلمان دارد.

خدمات وب آمازون و تلفونیکا جزئیات مالی معامله خود را فاش نکردند.

شبکه اصلی که از سرورهای با کارایی بالا در مراکز داده تشکیل شده است، قلب یک شبکه تلفن همراه است که داده ها و تماس ها را با سرعت بالا به طور ایمن مسیریابی می کند. ابر عمومی هزینه ها را کاهش می دهد، مقیاس را افزایش می دهد و امکان تعمیر و نگهداری را بدون وقفه در سرویس فراهم می کند.

Dish مستقر در ایالات متحده، که شبکه تلفن همراه خود را از ابتدا ساخته است، در سال 2021 تنها شرکت مخابراتی بود که از خدمات ابری آمازون برای شبکه اصلی خود استفاده می کرد.

جان هافمایر، معاون بخش خدمات وب آمازون، در مصاحبه ای گفت: «مورد دیش بسیار ساده تر بود، زیرا آنها هیچ سیستم موجودی که نیاز به تغییر برای اجرا در فضای ابری داشته باشد، نداشتند.

نوکیا که با دیش همکاری کرده است، نرم افزار و خدمات وب آمازون زیرساخت تلفنیکا را فراهم خواهند کرد. تلفنیکا ابتدا با خدمات وب آمازون و اریکسون کار کرد، سپس با نوکیا و خدمات وب آمازون کار کرد.

انتظار می رود بازار جهانی ابر مخابراتی از 19.7 میلیارد دلار در سال 2021 به 108.7 میلیارد دلار تا سال 2030 افزایش یابد و به رشد شرکت هایی مانند آمازون دامن بزند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا