فناوری و تکنولوژی

آیا معمای «مثلث برمودا» حل شده؟

خرید فالوور از سایت اینبو

منطقه‌ای دریایی در اقیانوس اطلس شمالی بین فلوریدا، پورتوریکو و برمودا در اواسط قرن بیستم پس از انتشار مقاله‌هایی درباره ناپدید شدن اسرارآمیز قایق‌ها و هواپیماها در آنجا، جایگاهی افسانه‌ای پیدا کرد.

به گزارش سرگرمی روز، یکی از معروف ترین حوادث در سال 1945 اتفاق افتاد. یعنی زمانی که یک گروه پنج نفره بمب افکن نیروی دریایی آمریکا در یک ماموریت آموزشی در منطقه ناپدید شدند.

برای دهه‌ها پس از آن، نیروهای مخرب مثلث برمودا مسئول غرق شدن هر کشتی و سقوط هواپیما در این منطقه بودند.

در حالی که در سال 1975، یک نویسنده آمریکایی به نام “لری کوشه” کتابی منتشر کرد که در آن توضیح داد که گزارش های مربوط به مثلث برمودا نادرست و اغراق آمیز یا تایید نشده است.

وی همچنین می نویسد که تعداد سوانح دریایی که در این منطقه از اقیانوس اطلس رخ می دهد بسیار بیشتر از تعداد حوادثی نیست که در سایر نقاط اقیانوس رخ می دهد.

با این حال، استناد به علل طبیعی و ماوراء طبیعی برای تبیین وقایع این منطقه سال ها ادامه داشت.

در برخی از بحث ها به آتلانتیس رفتند و قدرت بقایای این جزیره افسانه ای را عامل وقوع این رویدادها دانستند و در برخی دیگر استدلال کردند که نوعی پدیده فضا-زمان در این مثلث حاکم است و اجسام را به یک جهان موازی می مکد.

نوعی پدیده فضا-زمان که اجسام را در یک جهان موازی می مکد در این مثلث غالب است.

آیا معما حل شده است؟

یکی از عجیب ترین توضیح های طبیعی برای این منطقه این است که حباب های متان آزاد شده از بستر دریا، کشتی ها را واژگون می کند. با این حال، بررسی های سازمان زمین شناسی ایالات متحده هیچ نشانه ای از انتشار قابل توجه متان در این منطقه در طول 15000 سال گذشته پیدا نکرده است.

به نظر می رسد یکی از علل سقوط هواپیما و واژگونی کشتی در گذشته در این منطقه وقوع طوفان های فراوان بوده است. همچنین در دورانی که خلبانان و ناخدای کشتی ها ابزار دقیقی برای پیش بینی آب و هوای بد نداشتند.

نتایج یک مطالعه جدید همچنین نشان داد که طوفان های همگرا که در این منطقه رخ می دهد گاهی امواج 30 متری ایجاد می کند که می تواند حتی کشتی های بزرگ را غرق کند.

شبیه‌سازی‌های آزمایشگاهی نیز تأیید کرده‌اند که چنین امواجی پتانسیل غرق کردن کشتی‌ها را دارند، اگرچه هیچ مدرکی دال بر وقوع آنها در مثلث برمودا وجود ندارد.

برخی استدلال می کنند که در گذشته، ناهنجاری های مغناطیسی باعث می شد ملوانان و خلبانانی که با قطب نما حرکت می کردند از مسیر خارج شوند.

اگرچه چنین ناهنجاری‌هایی شناسایی نشده است، اما اعتقاد بر این است که در اوایل قرن بیستم، شمال جغرافیایی واقعی و شمال مغناطیسی در مثلث برمودا در یک راستا قرار گرفتند، که ممکن است منجر به خطاهای ناوبری شود.

گارد ساحلی ایالات متحده همچنین هیچ خطر خاصی را در مثلث برمودا شناسایی نکرده است. همچنین، یک مطالعه در سال 2013 که خطرناک ترین آب ها را برای کشتیرانی فهرست کرده بود، این منطقه را در لیست خود قرار نداد.

آمار همچنین نشان می دهد که با وجود حجم بالای ترافیک هوایی و دریایی و همچنین طوفان های مکرر، تعداد غیرعادی حوادث و تصادفات از مثلث برمودا گزارش نشده است.

شاید دلیل واقعی جلب توجه به این منطقه این باشد که مردم به طور طبیعی به سمت رمز و راز کشیده می شوند و به همین دلیل گزارش های ناپدید شدن توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

قدرت این باورهای مرموز در سال های اخیر کاهش یافته است. شاید به این دلیل که فناوری مدرن به ما امکان می دهد ترافیک هوایی و دریایی را با دقت بیشتری ردیابی کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا