اختلال در فیلترشکنها در ایام انتخابات و کاهش میزان ترافیک فروشگاههای اینستاگرامی
با کاهش VPN و کاهش ترافیک، کسب و کارهای مرتبط با اینستاگرام بار دیگر کاهش فروش را تجربه می کنند.
پلتفرم پادرو گزارش داد که پس از شکست فیلترشکن ها، حجم ترافیک فروشگاه های اینستاگرام به شدت کاهش یافت و ۲۵ درصد فروشگاه ها با افت فروش مواجه شدند. در همین حال، داده های راداری Cloudflare روند نزولی ترافیک را تایید می کند.
اکانت پادرو در کانال ایکس در این باره نوشته است: طی دو هفته اخیر به دلیل افزایش فعالیت تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری و اختلالات جدی در عملکرد فیلترشکن ها، میزان سفارش از فروشگاه های پادروی فعال در بستر اینستاگرام افزایش یافته است. 25 درصد کاهش داشته و ترافیک این فروشگاه ها 40 درصد کاهش یافته است. این اغتشاشات ادامه دارد.»
داده های رادار Cloudflare همچنین نشان می دهد که ترافیک شبکه در ایران طی دو هفته گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. از آنجایی که تعداد قابل توجهی از رهگیرها از شعله های ابری استفاده می کنند، پارازیت این رادار باعث از کار افتادن بسیاری از رهگیرها می شود.
نمودار Cloudflare
در سومین گزارش از کیفیت اینترنت ایران که بهار امسال منتشر می شود، آمده است: «تلاش شبانه روزی متولیان امر با تحمیل چند هزار میلیاردی به مردم و اپراتورها، جلوگیری از گسترش شبکه، مسدود کردن پروتکل ها مورد نیاز مشاغل و به اصطلاح .، رفتار مردم در استفاده از فیلترشکن ها را تغییر نداده و تنها باعث افزایش تقاضا و ایجاد اختلال گسترده و آسیب های جبران ناپذیری به مردم و اقتصاد دیجیتال شده است.
بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط داتک، نزدیک به 3 میلیون و هفتصد هزار فروشگاه در اینستاگرام فعال است که از این تعداد 33 درصد در حوزه مد و لباس و 25 درصد در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی است. بر اساس این آمار، محصولات غذایی با 12 درصد در رتبه سوم، لوازم خانگی و آشپزخانه با 11 درصد در رتبه چهارم، لوازم التحریر و آموزش با هشت درصد رتبه پنجم، کالاهای دیجیتال با هفت درصد در رتبه ششم و ساعت و زیورآلات قرار دارند. چهارم با چهار درصد آنها هفتم هستند.
منبع: سرگرمی روز