فناوری و تکنولوژی

استقامت راز جدیدی از مریخ را فاش کرد!

خرید فالوور از سایت اینبو

مریخ نورد استقامتی ناسا از این سنگ عجیب عکس گرفته است.

به گزارش سرگرمی روز به نقل از سان، این مریخ نورد به دنبال شواهدی از ذخایر معدنی در خور جزورو است که ممکن است سرنخ هایی از تاریخچه آن داشته باشد.

در خلبان خودکار، مریخ نورد صخره‌ای را در کوه واشبرن که با شیل پوشانده شده بود، کشف کرد.

این سنگ به رنگ سفید خالص با لکه های تیره است و حدود 45 سانتی متر ارتفاع دارد و همچنین با توده سنگ های سیاه اطراف آن تضاد زیادی دارد. تیم تعمیر و نگهداری مریخ نورد، سنگ را آتوکو پوینت بر روی صخره ای درخشان در گراند کنیون نامید.

(تصویر) کشف جالب مریخ نورد استقامت این سنگ با بقیه متفاوت است

برد گارچینسکی، یکی از کارگردانان مریخ نورد استقامت، این صخره ها را مجموعه ای متنوع از هدایای زمین شناسی جمع آوری شده از لبه دهانه و احتمالا فراتر از آن توصیف کرد.

گارچینسکی گفت: «تنوع بافت ها و ترکیبات در Mount Washburn یک کشف هیجان انگیز برای تیم ما بود. اما در میان تمام این سنگ‌های مختلف، یکی بود که واقعاً توجه ما را به خود جلب کرد.» با توجه به اندازه، شکل و قرارگیری کریستال‌های آن، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که نقطه اتوکو منحصربه‌فرد است.

هنوز مشخص نیست که این سنگ چگونه ایجاد شده است. برخی از دانشمندان این نظریه را مطرح می کنند که مواد معدنی آن در لایه ای از ماگما در زیر سطح سیاره تولید شده است که احتمالا اکنون در لبه دهانه قرار گرفته است. برخی دیگر حدس می زنند که این سنگ در خارج از یک مصب جزر و مدی شکل گرفته و توسط یک جریان باستانی به آنجا منتقل شده است.

تیم استقامت معتقد است آتوکو اولین در نوع خود است، اما می داند که چیزهای بیشتری برای کشف وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا