فناوری و تکنولوژی

مطالعه یک ماده مغذی، مسیری برای درمان اختلالات مغزی!

خرید فالوور از سایت اینبو

یک محقق دانشگاه کوئینزلند دریچه های مولکولی را کشف کرده است که می تواند برای کمک به رساندن دارو به مغز و درمان بیماری های عصبی استفاده شود.

دکتر رزماری کاتر از مؤسسه علوم زیستی مولکولی UQ، تیمی را رهبری کرد که کشف کردند که یک ماده مغذی ضروری به نام کولین می تواند توسط پروتئینی به نام FLVCR2 به مغز منتقل شود.

دکتر کاتر گفت: کولین یک ماده مغذی ویتامین مانند است که برای بسیاری از عملکردهای مهم بدن، به ویژه رشد مغز ضروری است.

ما به 500-400 میلی گرم کولین در روز برای حمایت از بازسازی سلولی، تنظیم بیان ژن و انتقال سیگنال بین نورون ها نیاز داریم.

دکتر کاتر گفت که تا به حال اطلاعات کمی در مورد چگونگی عبور کولین غذایی از لایه سلول های تخصصی که خون را از مغز جدا می کند، وجود داشت. این سد خونی مغزی از ورود مولکول هایی که برای مغز سمی هستند به خون جلوگیری می کند.

مغز باید مواد مغذی را از خون جذب کند. بنابراین، این سد حاوی ناقل هایی است که اجازه ورود برخی مواد مغذی مانند گلوکز، اسیدهای چرب امگا 3 و کولین را می دهد.

اگرچه این سد یک خط دفاعی مهم است، اما برای طراحی داروهای اختلالات عصبی چالش برانگیز است.

دکتر کاتر توانست نشان دهد که کولین در حفره‌ای در FLVCR2 قرار دارد که از سد خونی مغزی عبور می‌کند و توسط سلولی از بقایای پروتئین در جای خود نگه داشته می‌شود.

او گفت: ما از میکروسکوپ کرایو الکترونی استفاده کردیم تا ببینیم کولین دقیقا چگونه به FLVCR2 متصل می شود. این اطلاعات برای درک چگونگی طراحی داروهایی که کولین را تقلید می کنند، بسیار مهم است تا بتوان آنها را توسط FLVCR2 به محل عمل خود در مغز منتقل کرد. این یافته‌ها به طراحی آینده داروهای بیماری‌هایی مانند آلزایمر و سکته کمک خواهد کرد.»

این تحقیق همچنین بر اهمیت مصرف غذاهای غنی از کولین مانند تخم مرغ، سبزیجات، گوشت، آجیل و لوبیا تاکید می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا