فناوری و تکنولوژی

امنیت تلگرام از واتس‌اپ و سیگنال بیشتر است؟!

خرید فالوور از سایت اینبو

«پاول دورف» مدیر عامل تلگرام با انتشار پستی جدید در کانال شخصی خود به برتری این سرویس در زمینه حفظ حریم خصوصی و امنیت نسبت به رقبای خود مانند سیگنال و واتس اپ توجه کرد.

به گزارش دیجیاتو، دورف در ابتدای پست خود به مقاله ای اشاره کرد که جک دورسی، بنیانگذار توییتر به اشتراک گذاشته بود که در آن گفته شده بود که رهبران فعلی اپلیکیشن پیام رسان ظاهراً “ایمن” سیگنال، فعالانی هستند که وزارت امور خارجه ایالات متحده ایالات متحده از آنها برای اهداف سیاست خارجی خود کمک می پذیرد.

مدیرعامل تلگرام از پروتکل رمزگذاری سایر پیام رسان ها فاش کرد

مدیر عامل تلگرام می گوید امنیت این پیام رسان از واتس اپ و سیگنال بیشتر است

او می گوید که دولت آمریکا 3 میلیون دلار برای توسعه فناوری برای رمزگذاری سیگنال هزینه کرده است و اکنون واتس اپ، فیس بوک، پیام های گوگل و حتی اسکایپ از همین سیستم استفاده می کنند. به گفته وی، شرکت های فناوری آمریکایی حق ندارند پروتکل های رمزگذاری خود را بدون دخالت دولت توسعه دهند.

دورف که ماه گذشته گفته بود احتمالاً تلگرام ظرف یک سال از مرز یک میلیارد کاربر فعال عبور خواهد کرد، همچنین مدعی شد که برخی از افراد به او گفته اند که پیام های خصوصی آنها در سیگنال علیه آنها در دادگاه یا رسانه ها استفاده شده است.

بنیانگذار تلگرام در حمایت از پلتفرم خود می گوید که سیگنال برخلاف تلگرام به محققان اجازه نمی دهد تا تأیید کنند که کد GitHub آنها همان کدی است که روی سیگنال اجرا می شود. سیگنال همچنین از ارائه بیلدهای قابل تکرار برای iOS خودداری می کند. او همچنین می‌گوید واتس‌اپ کد برنامه‌اش را منتشر نمی‌کند، که هر گونه ادعای «حریم خصوصی» آن را مورد تردید قرار می‌دهد.

در نهایت، دورف می‌گوید، تلگرام تنها سرویس پیام‌رسان محبوبی است که به هر کسی اجازه می‌دهد تأیید کند که کد مورد استفاده در برنامه آن همان کد پست شده در Github است. او می گوید که قابلیت Secret Chat تلگرام امنیت بالایی را برای کاربران فراهم می کند و می توان این امنیت را به طور کامل تایید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا