فناوری و تکنولوژی

ایلان ماسک: بیایید به مردم قدرت‌های ماورایی بدهیم

خرید فالوور از سایت اینبو

ایلان ماسک، مدیر عامل Neuralink می گوید تراشه های این شرکت می تواند به انسان در رقابت با هوش مصنوعی در آینده کمک کند. او می گوید این تراشه می تواند به افراد قدرت های ماورایی بدهد. علاوه بر این، این میلیاردر جاه طلب ادعا می کند که در دو سال آینده، یک فرد معمولی با ایمپلنت Neuralink می تواند بهتر از یک گیمر حرفه ای عمل کند.

به گزارش دیجیاتو، ایلان ماسک اخیرا در مصاحبه ای جدید با Lex Friedman در مورد مزایای تراشه های Neuralink صحبت کرده است. ایلان ماسک می‌گوید کاشت‌های مغزی Neuralink بهترین راه برای انسان‌ها برای ادغام و رقابت با هوش مصنوعی پیشرفته در آینده خواهد بود. او می گوید:

بیایید به مردم قدرت های ماوراء طبیعی بدهیم.

Neuralink اولین تراشه خود را در ژانویه 2024 در مغز انسان کاشت. به عنوان مثال، این تراشه به این بیمار کمک کرد تا لپ تاپ خود را با دستورات ذهنی کنترل کند.

ادعای ایلان ماسک در مورد قدرت های ماوراء طبیعی نورالینک

ایلان ماسک Neuralink را نوعی فناوری می داند که می تواند «همزیستی» بین انسان و هوش مصنوعی را در آینده تسهیل کند. ماسک در گفتگو با فریدمن گفت تراشه‌های Neuralink می‌توانند بهترین راه برای جلوگیری از پیشی گرفتن هوش مصنوعی از انسان‌ها و خودمختار شدن باشند. به عبارت دیگر، او Neuralink را راهی برای محافظت از هوش مصنوعی می داند.

البته ایلان ماسک به همین بسنده نکرد و گفت که فردی که از Neuralink استفاده می کند در نهایت می تواند دید با وضوح بالاتری نسبت به چشم انسان داشته باشد. گفت: تو [با تراشه‌های نورالینک]شما می توانید دید ماوراء بنفش، دید مادون قرمز، دید عقاب، هر آنچه که می خواهید داشته باشید.

ایلان ماسک همچنین تراشه‌های Neuralink را تنها برای رقابت با هوش مصنوعی مفید نمی‌داند. او گفت:

ما تقریباً مطمئن هستیم که در یکی دو سال آینده، فردی با ایمپلنت Neuralink می‌تواند از یک گیمر حرفه‌ای بهتر عمل کند. زیرا زمان واکنش او سریعتر خواهد بود.”

با این حال، ماسک تاکید کرد که اولین وظیفه Neuralink درمان نورون های آسیب دیده در نخاع، گردن یا مغز بیماران است. او گفت، هنگامی که خطرات کاشت تراشه های مغزی Neuralink شناسایی و برطرف شد و پس از سال ها استفاده هزاران بیمار از آنها، این شرکت ممکن است “تصفیه و بهبود” مغز افراد بدون مشکلات عصبی را در نظر بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا