فناوری و تکنولوژی

این حلقه پوشیدنی سطح استرس را زمان خواب بررسی می‌کند

خرید فالوور از سایت اینبو

محققان دانشگاه ورمونت با استفاده از حلقه پوشیدنی Aura توانستند سطح استرس افراد را در هنگام خواب تشخیص دهند.

به گزارش سرگرمی روز، مطالعه جدید محققان دانشگاه ورمونت (UVM) اولین مطالعه ای است که نشان می دهد تغییرات سطح استرس را می توان در داده های خواب تشخیص داد.

ممکن است به زودی بتوان تغییرات در سطح استرس افراد را با استفاده از ابزارهای پوشیدنی هنگام خواب تشخیص داد. محققان دانشگاه ورمونت گام مهمی در جهت شناسایی نشانگرهای زیستی برداشته‌اند که می‌توانند به شناسایی افراد نیازمند حمایت کمک کنند.

لورا بلومفیلد، محقق ارشد این پروژه گفت: «با توجه به اینکه خواب برای سلامت جسمی و روانی مهم است، گروه ما مشکوک به نشانه‌هایی در داده‌های خواب بودند». تغییرات در سطح استرس قابل مشاهده است.

هنگامی که محققان داده‌های خواب را تجزیه و تحلیل کردند، به روابط ثابتی بین نمرات استرس آزمودنی‌ها و عواملی مانند کل زمان خواب، ضربان قلب در حالت استراحت و تغییرات در ضربان قلب و تعداد تنفس پی بردند. جای تعجب نیست که اکثر شرکت کنندگان کمتر از هشت تا 10 ساعت توصیه شده برای بزرگسالان جوان می خوابیدند، اما دقیقه ها حساب می شوند. این مطالعه نشان داد که به ازای هر ساعت خواب اضافی ثبت شده، احتمال گزارش استرس متوسط ​​تا شدید 38٪ کاهش می یابد. استراحت ضربان قلب در شب سرنخ های بیشتری را ارائه می دهد. به ازای هر دقیقه خواب کمتر، شانس تجربه استرس 3.6 درصد افزایش می یابد.

بلومفیلد مسئول مطالعه LEMURS است. این تحقیق در سال 2022 در دانشگاه ورمونت آغاز شد. در این مطالعه، صدها دانشجوی سال اول و دوم، داده ها را 24 ساعت در روز با استفاده از حلقه پوشیدنی Oura و از طریق نظرسنجی بررسی می کنند. این اولین مطالعه در سری تحقیقات LEMURS است و ثابت می کند که داده های جمع آوری شده با دستگاه های پوشیدنی می تواند تغییراتی را در سلامت روان افراد نشان دهد.

بلومفیلد توضیح داد: «این تحقیق نشان می‌دهد که اسکن حلقه هاله در اطراف خواب، سطح استرس شرکت‌کنندگان را پیش‌بینی می‌کند.» اگر بتوانیم در لحظه تشخیص دهیم که استرس فردی در حال افزایش است، ممکن است فرصتی برای ارائه مداخلات مفید وجود داشته باشد. راه های زیادی برای اجرای مداخلات درمانی وجود دارد. اما اولین قدم درک رابطه بین خواب و معیارهای سلامت روان است.

این تحقیق در مجله PLOS Digital Health منتشر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا