سبک زندگی

این میوه از صدتا کدئین بهتر است

خرید فالوور از سایت اینبو

طب سنتی عموماً طبیعت گیلاس را سرد و سرد توصیف می کند، اما این سردی کمتر از گیلاس است. همچنین دیدگاه های مختلفی وجود دارد که بر اساس آن آلبالوهای رسیده و شیرین دارای خصوصیات معتدل یا حتی گرم هستند. سایر قسمت های گیلاس مانند برگ و ساقه آن نیز خواص درمانی دارند و سرد و خشک هستند.

مصلح گیلاس مخصوص افراد سردسیر

به گزارش سرگرمی روزانه، برای افراد سرد مزاج مصرف گیلاس باعث مشکلات گوارشی می شود. این افراد با مصرف غذاهای گرم مانند چای شیرین، چای هل، خرما، عسل و روغن زیتون می توانند اثر سرماخوردگی آلبالو را خنثی کنند.

مصلح گیلاس مخصوص افراد گرم مزاج

آلبالو برای افراد خوش قلب مناسب است و می توانند بدون نیاز به اصلاح آن را مصرف کنند. اما برای افرادی که طبع گرمتری دارند بهتر است گیلاس هایی مصرف کنند که مزاج سردتر و خشک تری دارند.

بهترین زمان برای خوردن گیلاس

مصرف گیلاس یک ساعت قبل از غذا برای جلوگیری از نفخ و مشکلات گوارشی توصیه می شود. همچنین پرهیز از نوشیدن آب بلافاصله بعد از خوردن گیلاس می تواند از درد قلب و نفخ جلوگیری کند.

فواید بی شمار گیلاس

گیلاس منبعی غنی از ویتامین ها و فیبر است که به این میوه خواص بی نظیری می بخشد. از خواص آن می توان به اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی، تقویت سیستم ایمنی، کمک به درمان بی خوابی و کاهش وزن و همچنین بهبود فعالیت جنسی و درمان ناباروری مردان اشاره کرد.

در طب سنتی طبع گیلاس را عموماً سردتر و سردتر می دانند، البته سردی آن کمتر از گیلاس است و برخی معتقدند گیلاس رسیده و شیرین دارای خاصیت معتدل یا گرم است.

برای افراد سردسیری که ممکن است در اثر مصرف گیلاس مشکلات گوارشی داشته باشند، مصرف مواد گرم مانند چای شیرین یا عسل می تواند این مشکلات را کاهش دهد، در حالی که افراد گرمسیر می توانند گیلاس را بدون نیاز به تونیک مصرف کنند. اما برای حداکثر اثربخشی و جلوگیری از ناراحتی های گوارشی، توصیه می شود گیلاس یک ساعت قبل از غذا مصرف شود نه بلافاصله بعد از غذا یا همراه با آب.

کاهش وزن و لاغری

یکی از مهم ترین دلایلی که می توانید از گیلاس در رژیم های لاغری استفاده کنید این است که این میوه بسیار کم کالری است، علاوه بر این گیلاس چربی بسیار کمی دارد و برای آب کردن چربی های دور شکم بسیار مفید است.

نکته دیگر در مورد خواص لاغری گیلاس این است که این میوه علاوه بر فیبر غنی، دارای انواع مواد مغذی و ویتامین ها است و به همین دلیل می تواند انرژی لازم را در کنار احساس سیری طولانی مدت برای بدن تامین کند.

خواص گیلاس در دیابت

خوردن غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین برای بیماران دیابتی مفید است و گیلاس یکی از این نوع غذاهاست که شاخص گلیسمی آلبالو 22 است و قند آن بسیار کمتر از میوه های تابستانی مانند زردآلو و هلو است.

درمان کم خونی

در درمان کم خونی می توانید روی کمک گیلاس حساب کنید. گیلاس حاوی مقادیر زیادی آهن است و بنابراین می تواند تولید گلبول های قرمز خون را افزایش دهد که به درمان کم خونی ناشی از کمبود آهن کمک می کند.

خواص آلبالو در درمان میگرن

جالب است بدانید که ترکیبات موجود در گیلاس می تواند به عنوان مسکن درد سردردهای میگرنی را کاهش دهد. آلبالو حاوی مقدار کافی آنتوسیانین و انواع بیوفلاونوئیدها و آنتی اکسیدان های قوی است که برای رفع سریع سردرد بسیار مفید است.

خواص ضد سرطانی آلبالو

یکی از شناخته شده ترین خواص گیلاس این است که می تواند به درمان انواع سرطان کمک کند. گیلاس حاوی مقادیر زیادی کوئرستین است که به عنوان یکی از موثرترین مواد ضد سرطان شناخته شده است.

علاوه بر این، آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدهای موجود در گیلاس نیز می توانند از آسیب رساندن رادیکال های آزاد به سلول های بدن جلوگیری کنند. علاوه بر این، مصرف گیلاس می تواند سرعت رشد سلول های سرطانی را کاهش دهد.

درمان بی خوابی

جالب است بدانید که مصرف گیلاس قبل از خواب به عنوان یک خواب آور عمل می کند و خوابی عمیق و آرام را القا می کند. برای این منظور باید از آب آلبالو استفاده کرد که مقادیر زیادی ملاتونین دارد و علاوه بر رفع استرس و اضطراب به درمان بی خوابی نیز کمک می کند.

افزایش قدرت جنسی

مصرف گیلاس می تواند به درمان اختلال عملکرد جنسی و بی میلی در مردان و زنان کمک کند. گیلاس به دلیل وجود ویتامین های C و A می تواند سطح هورمون های تستوسترون و استروژن را افزایش دهد و علاوه بر افزایش میل جنسی، حجم اسپرم مردان را نیز افزایش دهد.

خواص آلبالو برای فشار خون

مصرف گیلاس یکی از درمان های طبیعی فشار خون بالا است. همانطور که می دانید گیلاس حاوی مقادیر زیادی پتاسیم است و به همین دلیل می تواند سدیم اضافی بدن را از بین ببرد و فشار خون بالا را کاهش دهد.

خواص آلبالو در نقرس

آلبالو در بهبود و کاهش علائم نقرس بسیار مفید است. زیرا گیلاس حاوی مقدار کافی آنتوسیانین است و به همین دلیل می تواند التهاب را کاهش دهد و درد مفاصل را بسیار موثر تسکین دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا