سبک زندگی

با مصرف این ۱۱ میوه لاغر شوید

خرید فالوور از سایت اینبو

میوه ها به دلیل طعم شیرین طبیعی و رنگ های روشن و همچنین مواد مغذی موجود در آنها مورد علاقه ما هستند. در واقع، برخی از مواد مغذی که بسیاری از مردم در سراسر جهان کمتر از آنها مصرف می کنند، مانند پتاسیم و ویتامین C، در بسیاری از میوه ها یافت می شود.

به گزارش سرگرمی روز، این میوه حاوی اسید فولیک و فیبر و طیف وسیعی از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات مفید برای سلامتی است. با توجه به این مقدار مواد مغذی در میوه، جای تعجب نیست که توصیه به بزرگسالان مصرف حداقل 1.5 تا 2 فنجان میوه در روز است.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات می تواند به کاهش خطر بسیاری از علل اصلی بیماری و مرگ، از جمله بیماری قلبی، دیابت نوع 2 و برخی سرطان ها کمک کند.

وقتی صحبت از کمک به کاهش وزن می شود، فیبر یک ماده مغذی موجود در میوه است که می تواند به کاهش وزن کمک کند. در مقایسه با بسیاری از منابع دیگر این مواد مغذی، مانند آجیل، غلات کامل و حبوبات، میوه نیاز به آماده سازی کمی دارد و می تواند یک دندان شیرین را بدون شکر اضافه کند.

هنگام در نظر گرفتن راه‌های مختلف کاهش وزن، تمرکز بر روی چیزهایی که نمی‌توانید بخورید به جای غذاهایی که برای کاهش وزن باید بخورید، آسان است. میوه ها نسبت به سایر غذاهای شیرین کالری کمتری دارند، فیبر بیشتری نسبت به بسیاری از تنقلات بسته بندی شده معمولی دارند، و هنگام عجله به راحتی با خود حمل می شوند.

به این دلایل و بسیاری از دلایل دیگر، میوه باید بخشی از منوی روزانه شما باشد. اگر می خواهید رژیم غذایی خود را بهبود ببخشید تا وزن کم کنید، با خوردن میوه می توانید آن را آسان تر و خوشمزه تر کنید. در این مطلب با 11 میوه که تاثیر بسزایی در کاهش وزن دارند آشنا می شوید.

1. موز

میوه ای که در طول سال ها مورد انتقاد قرار گرفته است در واقع مملو از مواد مغذی است و می تواند به کاهش چربی بدن کمک کند. موز با ارائه حدود 3 گرم فیبر در هر وعده، احساس سیری را ایجاد می کند و نسبت به سایر غذاهای غنی از کربوهیدرات کالری کمتری دارد. بر اساس تحقیقات، حتی رنگ موز نیز می تواند در کاهش وزن تاثیر داشته باشد. موز سبز نارس نسبت به موز زرد و رسیده حاوی نشاسته مقاوم تری است. به نظر می رسد این نشاسته مقاوم خواص مثبت زیادی برای بدن دارد، از جمله بهبود قند خون که با کنترل وزن مرتبط است.

2. گریپ فروت

تحقیقات نشان می دهد که این میوه که به طعم ترش معروف است، در صورت مصرف قبل از غذا می تواند به کاهش وزن کمک کند. در حالی که گریپ فروت تازه تضمین می کرد که تمام فیبرها دست نخورده باقی می مانند، کاهش وزن در شرکت کنندگانی که سایر محصولات گریپ فروت مانند آب گریپ فروت و کپسول ها را قبل از غذا مصرف می کردند نیز قابل توجه بود.

مکانیسم این کاهش وزن به طور کامل شناخته نشده است، اما محتوای فیبر گریپ فروت، تعداد کالری نسبتاً کم و شاخص گلیسمی پایین، همگی نقش دارند. می توانید گریپ فروت را به تنهایی یا با یک پروتئین ساده مانند پنیر دلمه یا سالاد کاهو یا غلات بخورید.

3. آناناس

یکی دیگر از میوه های گرمسیری شیرین؛ آناناس منبع آنزیم هایی است که به هضم غذا کمک می کند. به ویژه، آناناس حاوی بروملین است که به هضم پروتئین ها کمک می کند. بهبود هضم همچنین اشتها را تنظیم می کند و تنظیم اشتها به نوبه خود می تواند به کاهش وزن کمک کند. آناناس همچنین منبع فیبر است و می تواند احساس سیری را افزایش دهد و نیاز روزانه بدن به فیبر را برطرف کند.

مطالعه ای در مورد مصرف فیبر در بزرگسالان آمریکایی نشان داد که آنها کمتر از نیمی از مقدار توصیه شده را مصرف می کنند، در حالی که افزایش مصرف فیبر گامی حیاتی در مهار چاقی است. ترکیب آناناس با ماست و پنیر خلیج برای یک صبحانه غنی از پروتئین توصیه می شود. حتی می‌توانید آن را با پروتئین مورد علاقه‌تان کباب کنید تا ترکیبی شیرین و شور داشته باشید.

4. آووکادو

آووکادو به اندازه سایر میوه های این لیست شیرین نیست، اما همچنان یک میوه محسوب می شود. آووکادو نسبت به سایر میوه ها بسیار چرب تر است، اما می تواند به کاهش وزن کمک کند. بر اساس مطالعات، افرادی که نصف آووکادو را در ناهار خود می‌گنجانند، رضایت بیشتری دارند و تمایل کمتری به خوردن دارند.

چربی‌های سالم و فیبر موجود در آووکادو می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند وقتی به سالاد اضافه شود، له شود، روی نان تست پخش شود، یا با مرغ خرد شده یا کنسرو ماهی تن به عنوان جایگزین مایو مخلوط شود.

5. انواع توت ها

میوه ها به دلیل داشتن فیبر و آنتی اکسیدان بالا شناخته شده اند که هر دو برای بدن مفید هستند. یک مطالعه نشان داد شرکت‌کنندگانی که توت‌ها را برای میان‌وعده بعد از ظهر می‌خوردند، نسبت به شرکت‌کنندگانی که همان مقدار کالری را از آب‌نبات برای میان‌وعده بعد از ظهر می‌خوردند، کالری کمتری در شام مصرف کردند.

علاوه بر این، نشان داده شده است که مصرف یک میان وعده توت بیشتر از آب نبات طول می کشد. هر دوی این نتایج می تواند به کاهش وزن افراد کمک کند. انواع توت ها را در اسموتی مورد علاقه خود، همراه با بلغور جو دوسر صبحگاهی یا به عنوان بخشی از میان وعده بعد از ظهر خود قرار دهید تا از مزایای کاهش وزن آنها بهره مند شوید.

6. گیلاس

گیلاس یکی دیگر از میوه های غنی از آنتی اکسیدان است که خواب را بهبود می بخشد و می تواند به کاهش وزن کمک کند. در یک مطالعه موش‌ها، موش‌هایی که پودر آلبالو کامل را با رژیم غذایی پرچرب مصرف کردند، به اندازه موش‌هایی که پودر آلبالو دریافت نکردند، وزن یا چربی بدن اضافه نکردند.

7. گلابی

با 6 گرم فیبر در هر وعده، گلابی یکی از میوه های پر فیبر در لیست ما است. در مطالعه‌ای با هدف ارزیابی اثرات افزودن میوه یا انواع توت‌ها به رژیم غذایی، مشخص شد که سیب و گلابی بیشتر از توت‌ها به کاهش وزن کمک می‌کنند. می توانید گلابی را به صورت خام یا پخته مصرف کنید. برای یک صبحانه غنی از فیبر، می توانید آنها را روی غلات یا بلغور جو دوسر مورد علاقه خود خرد کنید.

8. لیمو

شاید نتوانید مانند سایر میوه ها لیمو بخورید، اما این میوه در لیست بهترین میوه ها برای کاهش وزن قرار دارد. افزودن آهک تازه به آب می تواند مصرف مایعات را افزایش دهد که به نوبه خود می تواند به کاهش وزن کمک کند. مطالعات نشان می دهد که نوشیدن آب بیشتر، تعداد کالری هایی را که در یک روز می سوزانید، افزایش می دهد، به این معنی که به کاهش وزن کمک می کند!

در واقع، مصرف آب در زنان دارای اضافه وزن، مصرف آب آنها را بیش از 32 اونس در روز افزایش داد و در طول یک دوره 12 ماهه 4.4 پوند وزن کم کرد.

افزودن لیمو به آب مواد مغذی ارزشمندی مانند ویتامین C را افزایش می دهد و حتی می تواند به هیدراتاسیون بهتر و کاهش وزن بیشتر منجر شود.

9. انواع خربزه

همه انواع خربزه، از هندوانه گرفته تا خربزه، محتوای آب بالایی دارند و جزو کم کالری ترین میوه های موجود هستند. غذاهای پر حجم و کم کالری برای کاهش وزن عالی هستند. مطالعه‌ای که روی موش‌ها انجام شد نشان داد موش‌هایی که عصاره هندوانه دریافت کردند وزن و توده چربی کمتری داشتند، علاوه بر آن سطح کلسترول خون نیز بهبود یافت.

10. کیوی

این میوه کوچک که به دلیل پوست و موی قهوه ای رنگش شناخته شده است، سرشار از مواد مغذی است. کیوی سبز و زرد حاوی بسیاری از مواد مغذی مهم مانند ویتامین C و فیبر است و این خواص می تواند به کاهش وزن کمک کند. طبق تحقیقات، رژیم های غذایی غنی از فیبر باعث کاهش وزن و احساس سیری می شود.

گوشت یک کیوی کوچک حدود 2 گرم فیبر دارد و پوست آن نیز حاوی فیبر است. کیوی به سلامت روده کمک می کند و به هضم غذا کمک می کند، هم سلامت روده و هم به کاهش وزن کمک می کند.

کیوی ورقه شده را به سالاد میوه بعدی خود اضافه کنید تا یک ترکیب سبز و مغذی داشته باشید، یا به سادگی آن را از وسط نصف کنید و گوشت غلیظ آن را با قاشق بردارید تا به عنوان میان وعده از آن لذت ببرید.

11. پاپایا

پاپایا یک میوه استوایی است که به خاطر گوشت نارنجی رنگ و خارهای سیاهش شناخته شده است و منبع غنی از آنزیم هایی است که به هضم غذا کمک می کند. علاوه بر این، ترکیبات موجود در پاپایا ممکن است علائم گوارشی مرتبط با سندرم روده تحریک پذیر (IBS) را بهبود بخشد. پاپایا با خواص مثبت بسیاری برای سیستم گوارشی که از کاهش وزن نیز حمایت می کند، منبع غنی فیبر است.

خوردن یک رژیم غذایی با فیبر بالا می تواند احتمال کاهش وزن را بدون توجه به نحوه مصرف آن افزایش دهد. فیبر باعث سیری می شود، از پرخوری جلوگیری می کند و به کاهش وزن کمک می کند. پاپایا را می توان به صورت خام یا پخته مصرف کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا