سبک زندگی

بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟

خرید فالوور از سایت اینبو

تعطیلات رسمی بخشی حیاتی از بافت فرهنگی و اجتماعی هر ملتی است و فراهم کردن زمان برای جدا شدن از زندگی روزمره ضروری است.

به گزارش سرگرمی روز، کشورها بر اساس فرهنگ خود تعطیلاتی دارند که برای مراسم مذهبی، روزهای ملی، یادبود یا روزهایی برای بزرگداشت برخی رویدادهای تاریخی خاص در منطقه است. تعطیلات رسمی معمولاً در قوانین ملی مشخص شده و روزهای غیر کاری هستند. اگرچه معمولاً افراد در این روزها کار می کنند، اغلب نرخ ساعتی بالاتر یا یک روز مرخصی اضافی دریافت می کنند.

تنوع زیادی در تعداد تعطیلات رسمی بین کشورها وجود دارد و این گزارش به بررسی کشورهای دارای بیشترین و کمترین می‌پردازد.

کشورهایی که بیشترین تعطیلات را دارند

نپال با تعطیلات رسمی 39 روزه

مانند میانمار، فرهنگ متنوع نپال به بسیاری از تعطیلات عمومی مذهبی و غیر مذهبی این کشور کمک می کند. جمعیت 30 میلیونی آن را هندوها تشکیل می دهند که اکثریت آنها را تشکیل می دهند. با این حال، نپال دارای یک هفته کاری استاندارد 6 روزه با تعداد قابل توجهی تعطیلات رسمی است و اکثر مشاغل دولتی و خصوصی فقط در روزهای شنبه تعطیل هستند.

میانمار با 32 روز تعطیلات

ترکیب چندفرهنگی میانمار به این کشور کمک می کند تا جایگاه نخست خود را در این فهرست حفظ کند. این کشور نه تنها بیشترین تعطیلات رسمی را در بین کشورهای آسیایی، بلکه در جهان دارد. جمعیت 53 میلیون نفری این کشور آسیای جنوب شرقی شامل بیش از 130 گروه قومی است که به بیش از 100 زبان صحبت می کنند.

ایران با 26 روز تعطیل رسمی

اکثر تعطیلات رسمی ایران بر اساس روزها و رویدادهای مهم در تقویم اسلامی است. از آنجایی که ایران از هر دو تقویم هجری شمسی و قمری استفاده می کند، تاریخ های مشخصی برای تعطیلات رسمی آنها در نظر گرفته شده است.

سریلانکا با تعطیلات رسمی 25 روزه

سریلانکا با جمعیتی بالغ بر 22 میلیون نفر میزبان زبان ها، فرهنگ ها و قومیت های مختلف است. به این ترتیب، بسیاری از تعطیلات رسمی در سریلانکا مذهبی هستند.

بنگلادش کشوری است که 22 روز تعطیلات رسمی دارد.

مصر به دلیل تعطیلات عمومی 22 روزه خود مشهور است، اگرچه برخی از خدمات مانند آرایشگاه ها به جای روز تعطیل رسمی مربوطه، دوشنبه ها تعطیل هستند.

کامبوج با تعطیلات رسمی 21 روزه و هند با تعطیلات رسمی 21 روزه نیز جزو کشورهایی هستند که بیشترین تعطیلات رسمی را دارند.

مالزی 21 تا 25 روز تعطیلات رسمی دارد که بسته به کشور متفاوت است. البته برخی دیگر از کشورهایی که تعطیلات رسمی زیادی دارند چین، هنگ کنگ، پاکستان، ترکیه و تایلند هستند.

کدام کشورها کمترین تعطیلات رسمی را دارند؟

برخی از کشورها تعطیلات رسمی زیادی ندارند. به عنوان مثال، مکزیک کمترین تعطیلات را در بین کشورهای بزرگ دارد. مکزیک هر سال تنها هشت تعطیلات رسمی را به رسمیت می شناسد. چندین کشور دیگر وجود دارند که کمتر از 10 تعطیلات دارند.

به گزارش ورد جمعیت، سوئیس دارای تعطیلات رسمی بین 7 تا 15 روز، اکوادور 8 تا 9 روز تعطیلات رسمی و انگلستان 8 روز تعطیل رسمی، کانادا 8 تا 12 روز، برزیل دارای تعطیلات رسمی هستند. تعطیلات رسمی 9 روزه، تایوان 9 روز تعطیل رسمی، بلژیک با 10 روز تعطیل رسمی و جمهوری ایرلند با تعطیلات رسمی 10 روزه از جمله این کشورها هستند و ممکن است کارمندان آنها به این اندازه مرخصی نگیرند. . و همچنین در کشورهای دیگر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا