فناوری و تکنولوژی

ترفندی مهم برای جلوگیری از هک گوشی

خرید فالوور از سایت اینبو

سرهنگ حسن منصوری; معاون فنی پلیس فتایی فرجا گفت: بر اساس تحلیل فنی پرونده های قضایی و گزارشات به پلیس فتا مشخص می شود که علت اصلی هک و دسترسی غیرمجاز مجرمان سایبری به حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های داخلی و خارجی، کوتاهی در انجام این کار است. کد تایید دو مرحله ای را فعال کنید و استفاده از رمزهای عبور آسان و قابل پیش بینی است.

به گزارش تسنیم، این مسئول ادامه داد: کلاهبرداران با سوء استفاده از ناآگاهی و بی احتیاطی تعدادی از کاربران فضای مجازی به راحتی به حساب کاربری آنها در پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی نفوذ می کنند.

وی با اشاره به تهدیدات و خطرات ایجاد دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری افراد، افزود: مجرمان سایبری پس از انجام این فرآیند، ضمن دسترسی به اطلاعات شخصی و بعضا محرمانه افراد فریب خورده، زمینه اخاذی و باج خواهی سایبری را آغاز می کنند.

معاون فنی پلیس فتایی فرجا ضمن تشریح نحوه انجام این شگرد توسط افراد سودجو گفت: در مرحله بعد افراد کلاهبردار با دسترسی به مخاطبان این افراد زمینه کلاهبرداری از آنها را با ارسال پیامک حاوی آلوده فراهم می کنند. پیوندها، ارائه خدمات یا ارائه کمک های مالی.

سرهنگ منصوری از عموم مردم خواست: با استفاده از رمزهای پیچیده و غیرقابل حدس زدن در شبکه های اجتماعی، با مراجعه به تنظیمات پیام رسان های بومی و غیر بومی و کنترل پنل حساب کاربری، گزینه تایید دو مرحله ای را انتخاب و رمز عبور و ایمیل شخصی تنظیم کنید.

این افسر سایبری به هموطنان توصیه کرد: در صورت نیاز به راهنمایی تخصصی و فنی با شماره تلفن 096380 تماس بگیرند تا از خدمات مشاوره ای این پلیس بهره مند شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا