سبک زندگی

خواب راحت، با انجام این نکات!

خرید فالوور از سایت اینبو

آیا تا به حال این تجربه را داشته اید که شب های زیادی را در تلاش برای خوابیدن بگذرانید و نگران باشید که به اندازه کافی نمی خوابید؟ و باید بدانید که شما تنها نیستید و افراد زیادی این مشکل را دارند.

مولی اتوود، استادیار روانپزشکی و علوم رفتاری در دانشکده پزشکی جان هاپکینز، می‌گوید: «شما باید بدانید که بدنتان به چه چیزهایی نیاز دارد و هر کاری که می‌توانید برای اولویت‌بندی آن‌ها انجام دهید و خواب را تنها چیزی کنید که می‌توانید روی آن حساب کنید کار نکن من نمیبینمش

به دنبال روش های اثبات نشده برای به خواب رفتن و حفظ خواب نباشید. در عوض، این ترفندهای آسان را که توسط Medical Express به نقل از کارشناسان خواب توصیه شده است، امتحان کنید.

یک “منطقه حائل” ایجاد کنید.

استرس ناشی از کار اجتناب ناپذیر است. سعی کنید یک منطقه بافر بین پایان روز کاری و زمان خواب ایجاد کنید.

کارشناسان توصیه می کنند که وظایف کاری و کارهای روزانه را حدود یک ساعت قبل از خواب ترک کنید. ایمیل خود را چک نکنید، صورتحساب ها را پرداخت نکنید، کارهای خانه را انجام ندهید یا زمان بی پایانی را در رسانه های اجتماعی صرف نکنید. در عوض، برنامه‌ای را ایجاد کنید که در آن کتاب بخوانید، به سرگرمی بپردازید یا زمانی را با عزیزان خود بگذرانید.

دکتر انیس ویلسون، استادیار عصب‌شناسی و پزشکی در دانشگاه بیلور می‌گوید این به ارزش اساسی ذهن‌آگاهی بازمی‌گردد. هر چیزی که به تمرکز شما کمک می کند و استرس زیادی را از فعالیت های روز رها می کند، به خواب بهتر شما کمک می کند.

مراقب آنچه می خورید باشید

خوردن مقدار زیادی غذا درست قبل از خواب می تواند خواب شما را مختل کند، بنابراین سعی کنید صبح زود غذا بخورید.

آتوود گفت: «من می‌توانم بگویم که پرخوری مضر است، زیرا مثل این است که درست قبل از خواب به بدن خود تمرین بزرگی بدهید، در حالی که همه چیز باید خاموش شود».

اگرچه خیلی گرسنه به رختخواب نروید. تنقلات حاوی پروتئین یا چربی های سالم مانند پنیر، بادام یا کره بادام زمینی را با نان سبوس دار امتحان کنید.

از کافئین و الکل خودداری کنید

نوشیدن الکل یا اسپرسو بعد از شام می تواند باعث اختلال در خواب شود.

الکل می تواند چرخه خواب شما را مختل کند، کیفیت خواب را کاهش دهد و احتمال بیدار شدن در نیمه شب را افزایش دهد.

کافئین همچنین محرکی است که اثرات آدنوزین (یک ماده شیمیایی که به شما کمک می کند احساس خواب آلودگی می کند) را مسدود می کند.

به این دلایل، متخصصان توصیه می کنند که چندین ساعت قبل از خواب نوشیدنی های کافئین دار یا گازدار مصرف نکنید.

استفاده از وسایل الکترونیکی را محدود کنید

نور تلفن‌ها و صفحه‌های کامپیوتری می‌تواند ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن را مختل کند که به طور طبیعی با سرکوب ملاتونین خواب‌آور ما را از خواب بیدار می‌کند.

کارشناسان می گویند برای محدود کردن استفاده از وسایل الکترونیکی به نظم و قوانین شخصی نیاز دارید.

با یک متخصص صحبت کنید

اگر هیچ چیز دیگری جواب نمی دهد و بیش از یک ماه است که برای داشتن یک خواب خوب در شب تلاش کرده اید، متخصصان می گویند زمان مراجعه به پزشک فرا رسیده است. اگر بی خوابی در کار یا خلق و خوی شما اختلال ایجاد کند، این امر به ویژه مهم است.

آتوود گفت: “مهم نیست چقدر آرام باشی.” در یک نقطه خاص، اگر مقدار قابل توجهی استرس وجود داشته باشد، بر خواب شما تأثیر می گذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا