سرگرمی و تفریح

درگ موستانگ دارک هورس با کامارو، چلنجر، سوپرا، بی‌ام‌و M2 ولوتوس امیرا

خرید فالوور از سایت اینبو

سرگرمی روز: در درگی دیدنی، موستانگ دارک هورس به مصاف رقبای متنوعی از چلنجر گرفته تا لوتوس موتور وسط رفته است. اکثر این خودروها از گیربکس دستی استفاده می‌کنند.

به این مطلب و ویدئوی انتهای آن به‌خوبی توجه کنید زیرا ممکن است دیگر هیچ‌گاه مسابقهٔ درگی مثل این را نبینید. البته احتمالاً تاکنون بارها مسابقات درگ بین موستانگ، کامارو و چلنجر را دیده‌اید اما روزهای رقابت بین نسخه‌های جدید این سه ماسل کار رو به پایان است و اگر این نام‌ها در آینده دوباره در کنار هم تولید شوند، احتمالاً دیگر خبری از غرش V8 نخواهد بود. این موضوع، جیسون کامیسا را به گریه می‌اندازد. تولید دوج چلنجر و شورلت کامارو به‌زودی خاتمه خواهد یافت و به همین مناسبت، کامیسا شاید برای آخرین بار، سه ماسل کار آمریکایی را گرد هم جمع کرده است تا شاهد نبردی تنفس طبیعی در ۴۰۰ متر باشیم.

موضوع اصلی این درگ، موستانگ دارک هورس است که با پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 و ۵۰۰ اسب بخار قدرت، از دو رقیب خود قوی‌تر است. در یک سمت موستانگ، شورلت کامارو SS قرار دارد که با ۴۵۵ اسب بخار قدرت و موتور ۶.۲ لیتری، ضعیف‌ترین عضو این جمع محسوب می‌شود. در سمت دیگر هم چلنجر اسکات پک وایدبادی با پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 قرار گرفته است که ۴۸۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. با آغاز درگ، برخلاف انتظار کامارو جلو می‌افتد و نهایتاً با زمان ۱۲.۲ ثانیه پیروز می‌شود درحالی‌که چلنجر و موستانگ هم‌زمان پس از ۱۲.۵ ثانیه به خط پایان می‌رسند.

اما موضوع مهمی در این مسابقه وجود دارد که باید به آن اشاره کنیم. چلنجر و کامارو هردو به گیربکس اتوماتیک مجهز هستند درحالی‌که دارک هورس از گیربکس دستی استفاده می‌کند. علاوه بر این، گیربکس کامارو ۱۰ سرعته است که با ضریب دنده‌های کوتاه‌تر، دنده‌ها را زودتر عوض می‌کند؛ بنابراین، اگر موستانگ هم بجای گیربکس شش سرعتهٔ دستی به گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک خود مجهز بود احتمالاً شرایط فرق می‌کرد. بااین‌حال، این تفاوت در مسابقهٔ دوم وجود ندارد زیرا کامیسا رقبای دیگری را برای دارک هورس به میدان می‌آورد که همگی از گیربکس‌های دستی استفاده می‌کنند. این خودروها تویوتا سوپرا، لوتوس امیرا و ب‌ام‌و M2 هستند که همگی قدرت کمتری نسبت به موستانگ دارند. دارک هورس در برابران رقبا چطور عمل خواهد کرد؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

مقایسه مشخصات فنی

  دارک هورس کامارو SS چلنجر اسکات پک ب‌ام‌و M2 تویوتا سوپرا لوتوس امیرا
پیشرانه ۵.۰ لیتری V8 ۶.۲ لیتری V8 ۶.۴ لیتری V8 ۳ لیتری I6 توئین توربو ۳ لیتری I6 توربو ۳.۵ لیتری V6 سوپرشارژ
قدرت ۵۰۰ اسب بخار ۴۵۵ اسب بخار ۴۸۵ اسب بخار ۴۶۰ اسب بخار ۳۸۲ اسب بخار ۴۰۰ اسب بخار
گشتاور ۵۶۷ نیوتن متر ۶۱۷ نیوتن متر ۶۴۴ نیوتن متر ۵۵۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر ۴۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۱۰ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور عقب عقب عقب عقب عقب عقب عقب
وزن ۱۸۰۵ کیلوگرم ۱۷۲۰ کیلوگرم ۱۹۷۰ کیلوگرم ۱۷۰۰ کیلوگرم ۱۵۱۵ کیلوگرم ۱۴۷۰ کیلوگرم
قیمت ۶۰,۸۶۵ دلار ۴۳,۸۹۵ دلار ۵۶,۸۵۵ دلار ۶۴,۱۹۵ دلار ۵۵,۵۹۵ دلار ۷۷,۱۰۰ دلار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا