آشپزی

راز خوشمزگی آش اسفناج + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی آش اسفناج را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز طعم سوپ اسفناج

راز ذوق یاسن اسفناج و فوت و فن، اسفناج خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

آش به عنوان یکی از غذاهای سنتی و پرطرفدار در ایران شناخته می شود که در سراسر کشور به انواع و روش های مختلف تهیه می شود. این غذای غنی از مواد مغذی ارزش دارد که به تنهایی به عنوان یک وعده غذایی در نظر گرفته شود. با شروع فصول سرد سال میل به پخت آش در خانواده ها بیشتر می شود زیرا مصرف آن در هوای خنک حس گرما و آرامش را به همراه دارد.

سوپ اسفناج با طعم مطبوع و مغذی به دلیل وجود اسفناج، آهن و پروتئین یکی از سوپ های پرطرفدار است. پخت این سوپ آسان است و در کمترین زمان می توانید این غذای گرم و دلچسب را تهیه کنید و در شب های سرد زمستان در کنار خانواده نوش جان کنید. اگر علاقه مند به یادگیری و تهیه این غذای خوشمزه هستید به ادامه مطلب مراجعه کنید.

محصولات لازم برای تهیه سوپ اسفناج

اسفناج: نیم کیلوگرم

عدس: نصف فنجان

برنج نیم دانه: یک چهارم پیمانه

آرد سفید: 2 قاشق غذاخوری

فلفل قرمز: 3 قاشق غذاخوری

سیرداغ: یک قاشق غذاخوری

نعنا داغ: 5 قاشق غذاخوری

پنیر کوتاژ: به مقدار دلخواه

نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه سوپ اسفناج

قبل از شروع پختن این سوپ خوشمزه، برنج نیم پز را در آب خیس کنید و بگذارید دو ساعت بماند. سپس اسفناج را با دقت بشویید و نسبتاً درشت برش دهید و در ظرف مناسب برای پخت قرار دهید. سپس عدس، برنج را که از قبل خیس کرده اید به همراه نمک و فلفل به قابلمه اضافه کنید و دو پیمانه آب اضافه کنید. حرارت را زیاد کنید تا سوپ بجوشد سپس حرارت را کم کنید و بگذارید اسفناج و عدس و برنج آرام آرام بپزند. این فرآیند حدود 45 دقیقه طول می کشد.

وقتی اسفناج و عدس و برنج خوب پخته شدند پیازچه و سیر را به آن اضافه می کنند و آرد سفید را با نیم لیتر آب سرد مخلوط کرده و به مخلوط داخل قابلمه اضافه می کنند تا سوپ غلیظ شود. اجازه دهید آبغوره پانزده دقیقه دیگر بجوشد سپس نعنا داغ را اضافه کنید و بعد از ده دقیقه حرارت را خاموش کنید. حالا سوپ آماده سرو است. در ظرف مورد نظر ریخته و با پنیر دلمه و فلفل تند و پیاز تند (به سلیقه شما) تزیین می شود.

راز طعم سوپ اسفناج

هنگام شستن اسفناج مراقب باشید زیرا ممکن است حاوی شن باشد. توصیه می شود اسفناج را برای چند دقیقه در آب داغ قرار دهید تا ماسه ها به ته برود. سپس سر اسفناج ها را با احتیاط جدا کرده و با آب سرد بشویید تا شن دوباره به برگ نچسبد. اسفناج را قبل از برش زدن بشویید تا از هدر رفتن مواد مغذی آن جلوگیری کنید. فقط به مقدار لازم اسفناج بپزید و از نگهداری آن به صورت پخته خودداری کنید. هنگام خرید برگ های اسفناج نرم و تازه را انتخاب کنید، چون برگ های ضخیم و کهنه برای این سوپ مناسب نیست. اسفناج را به قطعات چهار سانتی متری برش دهید.

مراقب باشید که آب زیادی به سوپ اضافه نکنید زیرا اسفناج در حین پخت مایع می شود. اضافه کردن آب زیاد باعث رقیق شدن سوپ می شود و دیگر غلظت لازم را ندارد.

این سوپ را معمولا به رنگ سبز سرو می کنند، اما در صورت تمایل می توانید آن را با پنیر یا دوغ ترش میل کنید.

استفاده از برنج نیم دانه برای پخت سوپ توصیه می شود. اگر به برنج نیم دانه دسترسی ندارید، برنج کامل را خیس کنید و بعد از خیس خوردن آن را در کف دست بگذارید و بین انگشتان خود فشار دهید تا برنج له شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا