آشپزی

طرز تهیه دسر نسکافه کارامل +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه دسر کاراملی نسکافه ای

دسر نسکافه کارامل یکی از دسرهای لذیذ و لذیذ است که طعم و عطر فوق العاده ای دارد و برای پذیرایی و مهمانی بسیار مناسب و شیک می باشد.این دسر سه لایه سبک و نرم است و بسیار پرطرفدار و پسندیده است. برای معرفی کامل گام به گام طرز تهیه دسر کاراملی نسکافه ای برای سایت آموزشی مفید همراه باشید

مواد لازم برای کرم نسکافه
شیر نر 1 فنجان
قند 4 قاشق غذاخوری
کرم رنگ 50 گرم
فرورفتگی با طعم نسکافه یا بیسکویت 1 قطعه
پودر نسکافه 1 قاشق غذاخوری
آرد سفید 1 قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت 1 قاشق غذاخوری
مواد لازم برای سس کارامل
قند نصف فنجان
کرم رنگ 100 میلی لیتر
کره 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه دسر کاراملی نسکافه ای

مرحله اول

برای تهیه دسر نسکافه ای کاراملی ابتدا طبق دستوری که می توانید کیک شکلاتی درست کنید یا از کیک شکلاتی آماده استفاده کنید.برای تهیه کیک شکلاتی سعی کنید کیک سبک و پفکی داشته باشید که وقتی بقیه مواد سنگین شود. مواد را روی آن گذاشته و ورز ندهید.

مرحله دوم

حالا برای تهیه خامه نسکافه شیر را در قابلمه مناسبی بریزید و سپس شکر را اضافه کنید و هم بزنید سپس نشاسته ذرت را در ظرف شیر ریخته و هم بزنید تا همه مواد کاملا مخلوط شده و بافت یکنواختی به دست آید.

سطح سوم

سپس آرد الک شده را به شیر اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا مواد کمی غلیظ شوند، حالا یک تورفتگی طعم دار نسکافه یا بیسکویت به دلخواه اضافه کنید. .

مرحله چهارم

در مرحله بعد مخلوط را هم می زنیم تا گودی کاملا با مواد مخلوط شود سپس پودر نسکافه را روی مخلوط ریخته و مدام هم می زنیم تا عطر نسکافه در مواد پخش شود، وقتی مخلوط به غلظت فرنی رسید خامه صبحانه را اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله پنجم

وقتی خامه کاملا با مخلوط مواد مخلوط شد و قوام مواد یکدست و یکدست شد، کاسه را از روی حرارت بردارید و در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود. خامه را زیاد روی حرارت قرار ندهید چون می سوزد و بافت مواد را خراب می کند.

مرحله ششم

حالا یک لایه کیک شکلاتی به اندازه مناسب در لیوان های سرو بریزید و سپس یک قاشق نسکافه و یک قاشق آب جوش را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید و روی کیک ها بریزید تا مرطوب و نرم شوند.

مرحله هفتم

سپس خامه نسکافه را روی مارشمالوهای شکلاتی بریزید تا نیمه پر شود سپس به مقدار دلخواه دایره های موز را روی خامه نسکافه بچینید و بقیه مواد نسکافه را روی آن ها بریزید و در یخچال قرار دهید تا ببندند. .

مرحله هشتم

در این مدت سس کارامل را درست کنید برای این سس ابتدا شکر را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله نهم

سپس کره ای را که نیم ساعت پیش از یخچال خارج کردید و به دمای محیط رسیده و نرم شده بود را به شکرهای حل شده اضافه کنید و با قاشق چوبی هم بزنید تا کره ذوب شده و کاملا مخلوط شود و بافت مواد یکدست شود. صاف.

مرحله دهم

سپس خامه فرم گرفته را به مواد اضافه کنید و مدام هم بزنید تا خامه کاملا با مواد مخلوط شود و قوام سس زیاد شود حتما از قاشق چوبی برای هم زدن استفاده کنید و چون مخلوط سس کارامل بخار داغ دارد دقت کنید. نه برای سوزاندن دستان شما

مرحله یازدهم

بعد از آماده شدن سس کارامل کمی زمان بدهید تا حرارت کم شود و سپس آن را روی خامه نسکافه ای داخل لیوان بریزید و سپس لیوان را به آرامی تکان دهید تا سس کارامل کاملا روی مواد پخش شود و به تمام قسمت ها برسد.

مرحله دوازدهم

بعد خامه صبحانه را در ظرفی ریخته و با چنگال هم میزنیم تا یکدست و پفکی شود سپس خامه را در قیف یکبار مصرف ریخته و در صورت تمایل روی کارامل را با خامه تزیین میکنیم و سپس در یخچال قرار میدهیم تا خودش را بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا