آشپزی

راز خوشمزگی املت اسپانیایی + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی املت اسپانیایی را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز طعم املت اسپانیایی

راز یک املت خوشمزه اسپانیایی و هنر املت خوشمزه و خانگی اسپانیایی در سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

املت اسپانیایی به عنوان یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین انواع املت در دنیا شناخته می شود و برای یک غذای دانشجویی انتخابی عالی است. این غذا را می توان به دو صورت سرد و گرم سرو کرد و می توان از آن به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی سریع و خوشمزه در مهمانی ها، جشن ها، تولدها و پیک نیک ها استفاده کرد. دستورهای مختلفی برای املت اسپانیایی وجود دارد که در این مقاله شما را با تعدادی از آنها آشنا می کنیم که از جمله آنها می توان به املت اسپانیایی تزیین شده با پنیر پیتزا، غنی شده با قارچ، مخلوط با سیب زمینی، تهیه شده با چیپس و نوع تورتیلای آن اشاره کرد.

طرز تهیه املت پنیر اسپانیایی برای پیتزا

نوع دیگری از املت اسپانیایی املت پیتزا پنیر اسپانیایی است. مواد لازم برای تهیه این نوع املت اسپانیایی عبارتند از:

دو قاشق غذاخوری شیر

سه عدد تخم مرغ

پنیر رنده شده برای پیتزا

ژامبون

گوجه فرنگی

روغن به میزان لازم

نمک و فلفل به میزان لازم

برای تهیه املت پنیر اسپانیایی برای پیتزا ابتدا تخم مرغ ها را در ظرف مناسبی بشکنید و شیر و نمک و فلفل را اضافه کنید و همه مواد را خوب مخلوط کنید. سپس ژامبون و گوجه فرنگی را به قطعات کوچک خرد کنید و کنار بگذارید. کره را در قابلمه ای بریزید و روی آتش بگذارید تا آب شود. سپس دو سوم مخلوط تخم مرغ و شیر را در تابه بریزید و بگذارید یک طرف آن قهوه ای شود. روی تخم مرغ نیم پز، ورقه های ژامبون، گوجه فرنگی خرد شده و پنیر پیتزا را اضافه کنید.

بعد از چند دقیقه و پختن تخم مرغ ها، نصف دیگر املت را تا کنید تا به شکل رول در بیاید. در این مرحله، مقدار باقیمانده شیر و تخم مرغ را به املت برگردانید و چند دقیقه دیگر صبر کنید. در نهایت املت را تا انتها رول کرده و از ماهیتابه خارج کنید. در ظرف مورد نظر برش داده و سرو کنید.

طرز تهیه املت اسپانیایی با قارچ

از دیگر انواع املت اسپانیایی می توان به املت اسپانیایی با قارچ اشاره کرد. مواد لازم برای تهیه املت اسپانیایی با قارچ عبارتند از:

دو عدد قارچ

دو عدد تخم مرغ

نصف فلفل

یک گوجه فرنگی متوسط

ورقه ژامبون یا ژامبون مرغ

نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه

نصف قاشق چایخوری نمک

بیست و پنج گرم کره

برای تهیه املت اسپانیایی تزیین شده با قارچ ابتدا موادی مانند ژامبون، قارچ، گوجه فرنگی و فلفل را برش داده و آماده کنید. نمک و فلفل را به تخم مرغ ها اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. کره را در تابه بریزید و روی آتش بگذارید تا آب شود. سپس مواد خرد شده را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شوند. سپس تخم مرغ های زده شده را به مخلوط اضافه کنید و اجازه دهید املت شکل بگیرد. املت قارچ اسپانیایی یک وعده غذایی عالی برای دانش آموزان است و برای مواقعی که به دنبال یک غذای سریع و خوشمزه هستید، عالی است.

طرز تهیه املت اسپانیایی با سیب زمینی

یکی از انواع املت اسپانیایی املت اسپانیایی با سیب زمینی است. مواد لازم برای تهیه املت اسپانیایی با سیب زمینی عبارتند از:

سه عدد تخم مرغ

دو عدد سیب زمینی متوسط

چهار عدد گوجه فرنگی متوسط

یک قاشق غذاخوری چاشنی خشک

نمک و پودر سیر به میزان لازم

زردچوبه و فلفل سیاه به میزان لازم

روغن سرخ کردنی به میزان لازم

طرز تهیه املت اسپانیایی با سیب زمینی به شرح زیر است:

اولین مرحله این است که پیاز را پوست بگیرید و بشویید سپس آن را ریز خرد کنید.

سیب زمینی ها را بشویید و پوست بگیرید و درشت رنده کنید. برای حذف نشاسته، سیب زمینی های رنده شده را بردارید.

گوجه فرنگی ها را بشویید و حلقه حلقه کنید.

در ظرف مناسبی تخم مرغ ها را بشکنید و نمک اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

تابه را گرم کنید، روغن را اضافه کنید و بگذارید داغ شود. یک پیاز خرد شده را در روغن داغ تفت دهید و کمی زردچوبه و نمک به آن اضافه کنید و با پیاز تفت دهید. پس از طلایی شدن پیازها، آنها را از ماهیتابه خارج کنید.

در همان ماهیتابه سیب زمینی های رنده شده را اضافه کرده و تفت دهید، سپس پیازهای سرخ شده را به تابه برگردانید و با سیب زمینی ها تفت دهید، سپس این مخلوط را کنار بگذارید.

حالا حلقه های گوجه فرنگی را با کمی نمک و فلفل و پودر سیر در تابه تفت دهید. بعد از تفت دادن گوجه‌ها، روی هر کدام را کمی از مخلوط پیاز و سیب‌زمینی ریخته و گوجه‌ها را در تابه بچینید، طوری که فاصله بین آنها وجود داشته باشد.

مخلوط تخم مرغ را به تابه اضافه کنید و صبر کنید تا تخم مرغ ها کاملا بپزند. پس از پخته شدن تخم مرغ ها، املت شما آماده است.

طرز تهیه املت اسپانیایی با چیپس

نوع دیگری از املت اسپانیایی املت اسپانیایی با چیپس است. مواد لازم برای تهیه املت اسپانیایی با چیپس عبارتند از:

چیپس سیب زمینی

یک تخم مرغ

پنیر پارمسان

سیر

سس ماهی

کره

فلفل قرمز

کدو سبز

پیاز

فلفل سیاه و نمک به میزان لازم

روش تهیه املت اسپانیایی با چیپس این است که ابتدا چیپس را به قطعات کوچکتر بشکنید. سپس تخم مرغ ها را به همراه سیر رنده شده، نمک، فلفل، سس ماهی و پارمزان به مخلوط چیپس اضافه کنید و همه مواد را خوب مخلوط کنید و کنار بگذارید. سپس فلفل قرمز، کدو سبز و پیاز را خرد کنید و یک تابه به اندازه مناسب را روی آتش بگذارید. کره را به تابه اضافه کنید و بگذارید آب شود سپس فلفل خرد شده و کدو حلوایی و پیاز را به تابه اضافه کنید و تفت دهید.

پس از سرخ شدن مواد در تابه، مخلوط تخم مرغ و چیپس را اضافه کنید و با مواد سرخ شده مخلوط کنید. حرارت را کم کنید، در تابه را بپوشانید و اجازه دهید املت حدود ده دقیقه بپزد. پس از این مدت املت اسپانیایی شما با چیپس آماده سرو است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا