آشپزی

راز خوشمزگی انار پلو + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی انار پلو را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز طعم انار پلو

راز طعم انار پلو و نکاتی برای تهیه انار پلو خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

پلوهای متنوع و مخلوط جزء غذاهای اصلی و محبوب سفره های ایرانی است. از جمله این غذاها می توان به باقلی پیلو، کلم پیلو، هویج پیلو، سبزی پیلو، شیرین پیلو، مرسی پیلو و بسیاری دیگر اشاره کرد که در مجالس و جشن ها بسیار محبوب هستند. انارپلو یا نارپلو یکی از آن غذاهای لذیذ و جشن است که با گوشت یا مرغ درست می شود و در شهرهایی مانند شیراز و قزوین شهرت دارد. انار پیلو به دلیل استفاده از دانه های انار در ترکیب آن برای شب یلدا بسیار مناسب است و می توانید با تهیه این پیلو پاییزی شامی خاص و متفاوت را برای این عصر آماده کنید. در زیر طرز تهیه انارپلو به همراه نکات و ترفندهای کلیدی آشپزی تقدیم شما عزیزان می شود.

عناصر

برنج: 3 پیمانه

سینه مرغ: 2 عدد

پیاز: 1 عدد

پیاز داغ: نصف پیمانه

دانه های انار: یک و نیم پیمانه

گشنیز تازه: یک و نیم فنجان

سیب زمینی: 1 عدد

زعفران آب پز: 3 قاشق غذاخوری

کشمش پیلوی: نصف پیمانه

بادام و پسته خرد شده: به میزان لازم

کره: 50 گرم

زردچوبه: 2 قاشق چایخوری

فلفل قرمز و نمک: به میزان لازم

روغن مایع: به میزان لازم

طرز تهیه انار پلو

برای افزایش طعم مرغ، آن را با نمک، پاپریکا، کمی روغن زیتون یا مایع، پیاز، زردچوبه یا زعفران و یک برگ بو مزه دار کرده و حدود 2 ساعت در یخچال قرار دهید. وقتی مرغ مزه دار شد، آن را در قابلمه ای روی حرارت ملایم تفت دهید، سپس یک فنجان آب اضافه کنید و بگذارید بپزد. پس از پخت، مرغ را ریش ریش کنید.

در تابه ای با کمی روغن و روی حرارت متوسط، دانه های انار را به مدت ۱ دقیقه تفت دهید. دقت کنید که حرارت خیلی کم نباشد تا آب از انار خارج نشود. کشمش و پیازچه را به دانه های انار تفت داده شده اضافه کنید، سپس گشنیز تازه خرد شده را به مخلوط اضافه کنید (باید با دست خرد شود) و 1 دقیقه دیگر تفت دهید.

برنج را بشویید و آب گرم و نمک به آن اضافه کنید تا کمی شورتر از حد معمول شود. برنج را چند ساعت خیس کنید، بهتر است حداقل 3 ساعت خیس کنید تا کیفیت بهتری پیدا کند. برای آبکش کردن برنج، دو سوم قابلمه را با آب پر کنید و روی آن را حرارت دهید، سپس نمک را اضافه کنید. پس از جوش آمدن آب، برنج خیس شده را به قابلمه اضافه کنید.

حرارت باید متوسط ​​تا زیاد باشد. درب قابلمه را نبندید و صبر کنید تا آب برنج بجوشد. وقتی آب دوباره به جوش آمد، برنج را با فاصله چند بار هم بزنید. برنج باید حدود 10 تا 14 دقیقه پخته شود، البته بسته به نوع برنج متفاوت است. برنج برای آبکشی زمانی مناسب است که دانه های آن نرم هستند اما مغز آن هنوز سفت است.

بعد از آبکش کردن برنج اجازه دهید آب آن کاملا کشیده شود. سپس روی برنج آب سرد بریزید تا دانه ها نپزند و نمک اضافی آن گرفته شود. برای بلندتر شدن برنج در صورت تمایل یک فنجان آب سرد در حین پختن برنج به آن اضافه کنید. آب سرد را از کناره های قابلمه به آرامی به برنج اضافه کنید.

در ظرف مناسبی کمی روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. سیب زمینی های ورقه شده را در کف ظرف قرار دهید. سپس دو پیمانه برنج آبکش شده، مقداری رب برنج، مقداری زعفران، خلال بادام و پسته و مرغ رنده شده به آن اضافه کنید و با برنج بپوشانید. این کار را لایه به لایه تکرار کنید. در آخر کره را ریز خرد کنید و روی برنج بگذارید و خورش دهید. انار پلو خوشمزه شما هم اکنون آماده سرو است.

نقش پیاز در انار برنج

برای بررسی کاربردهای مختلف پیاز باید از پیاز زرد شروع کنیم که پرمصرف ترین گونه در خانواده پیاز است. پیاز زرد به دلیل طعم و مزه ای که دارد یک انتخاب ایده آل برای پخت و پز است. پیاز سفید با طعم نسبتا ملایمی که دارد، مصارف مشابهی با پیاز قرمز دارد و می توان از آن به صورت خام در سالاد و دیپ استفاده کرد. در ضمن این نوع پیاز برای تهیه غذاهای مکزیکی بسیار مناسب است. پیاز قرمز که فیبر بالایی دارد و به دلیل رنگ زیبای آن برای تزیین غذا استفاده می شود، گزینه خوبی برای استفاده در کباب، سالاد و ساندویچ است. اما از آنجایی که پیاز قرمز طعم و عطر کافی برای پخت و پز ندارد، معمولاً از آن در آشپزی استفاده نمی شود.

نقش کشمش در انار برنج

کشمش که حاوی مقدار زیادی پتاسیم است نقش مهمی در پیشگیری از پوکی استخوان دارد. کشمش انواع مختلفی دارد و برای پخت انار پلو توصیه می شود از کشمش پلو قرمز استفاده کنید.

نقش زعفران در انار برنج

برای گرفتن بهترین نتیجه از زعفران، استفاده از نوشیدنی غلیظ آن توصیه می شود. زیرا تهیه زعفران با حجم زیاد آب باعث رقیق شدن رنگ آن شده و نیاز به استفاده بیشتر از زعفران برای رسیدن به رنگ دلخواه را ایجاد می کند. برای دم کردن زعفران ابتدا آن را بدون افزودن شکر و شکر کاملا آسیاب کنید. سپس به ازای هر قاشق چایخوری زعفران ۲ قاشق غذاخوری آب جوش و ۲ تکه یخ اضافه کنید. یخ به زعفران ضربه می زند و رنگ بیشتری آزاد می کند.

برای نگهداری زعفران، آن را در ظرف در بسته در فریزر قرار دهید و قبل از استفاده اجازه دهید تا در دمای اتاق ذوب شود. بعد از هر بار استفاده، زعفران باقی مانده را دوباره در فریزر قرار دهید. مهم است که مطمئن شوید زعفرانی که استفاده می کنید واقعی و بدون تقلب باشد. برای تشخیص این مشکل زعفران را بین انگشتان خود قرار دهید و فشار دهید. اگر روغن را پس ندهد نشان دهنده خلوص آن است. کروکوس های تقلبی معمولا براق و زرق و برق دار هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا