آشپزی

راز خوشمزگی بستنی موزی + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی بستنی موزی را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه بستنی موزی

راز طعم بستنی موزی و نکاتی برای تهیه بستنی موزی خوشمزه و خانگی همه در سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

بستنی موز خانگی یک گزینه عالی برای صبحانه است، به خصوص در روزهای گرم تابستان! برای اینکه بتوانید از طعم واقعی و دلپذیر بستنی موزی لذت ببرید، در اینجا طرز تهیه آن را در خانه به شما آموزش می دهیم. این بستنی حتی در فصول سرد سال نیز لذت بخش است.

این روش تهیه بستنی موز خانگی هم سالم و هم آسان است. شما فقط به 3 عدد موز نیاز دارید. ابتدا موز ها را پوست گرفته و حلقه ای برش دهید. سپس گردهای موز را در یک کیسه زیپی قرار دهید تا روی هم قرار نگیرند یا می توانید آنها را روی کاغذ پخت در ظرف مناسب بچینید. موز باید یک شب در فریزر بماند.

پس از این مدت، موزهای یخ زده را بردارید و در غذاساز یا مخلوط کن مخلوط کنید تا مخلوطی یکدست و یکدست به دست آید. مخلوط را در ظرف مورد نظر بریزید و با حلقه های موز یا تزئینات دیگر دلخواه تزئین کنید.

بستنی موز با خامه

اگر به دنبال یک دسر محبوب، خوشمزه و در عین حال ساده برای مهمانی ها یا مجالس خود هستید، این بستنی موزی گزینه بسیار خوبی است. برای تهیه این بستنی خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید:

موز نورد شده: 4 عدد

شیر: نصف فنجان

خامه قنادی: نصف پیمانه

ظرف مناسبی را با کاغذ روغنی بپوشانید و حلقه های موز را بدون روی هم قرار دهید. ظرف را به مدت 3 تا 5 ساعت در فریزر قرار دهید تا موز کاملا یخ بزند. بعد از این مدت موز را به همراه شیر و خامه در مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا مخلوط یکدست و یکدستی به دست آید.

مخلوط بستنی را در یک ظرف دربسته بریزید و روی آن را با پلاستیک یا سلفون بپوشانید. در ظرف را ببندید و به مدت 2 ساعت در فریزر قرار دهید تا بستنی خوب یخ بزند. پس از آماده شدن بستنی را با قاشق برداشته و با تزیین دلخواه سرو کنید.

بستنی کره موز خانگی

این بستنی موز کره ای خانگی با عطر و طعم دلپذیر خود همه را خوشحال می کند. برای تهیه این بستنی خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید:

موز: 3 عدد

شیر کامل: 1.5 فنجان

شکر قهوه ای: 1/3 پیمانه

شکر سفید: 2 قاشق غذاخوری

کره: 1 قاشق غذاخوری

آب لیمو: 1.5 قاشق غذاخوری

وانیل: نصف قاشق چایخوری

نمک: 1/4 قاشق چایخوری

موز را پوست گرفته و خرد کنید. آنها را با شکر قهوه ای و کره در ظرف مناسبی مخلوط کنید و ظرف را در فر با دمای 200 درجه قرار دهید تا شکر آب شود. بعد از اینکه شکر کمی آب شد، ظرف را از فر خارج کرده، مواد را مخلوط کرده و دوباره در فر قرار دهید.

بعد از 40 دقیقه که موزها نرم و قهوه ای شدند، آنها را از فر خارج کرده و بلافاصله در مخلوط کن بریزید. مواد را قبل از سرد شدن و سفت شدن پوره کنید. سپس بقیه مواد را اضافه کنید و همه چیز را خوب مخلوط کنید.

پس از اینکه مخلوط به غلظت و غلظت مورد نظر رسید، در ظرف مناسبی ریخته و به مدت 8-7 ساعت در فریزر قرار می دهیم. پس از سفت شدن، بستنی را بردارید و با تزئین دلخواه سرو کنید.

بستنی موز شکلاتی

کمتر کسی می تواند نسبت به جذابیت بستنی موز شکلاتی بی تفاوت بماند. این بستنی خوشمزه حتی سفت ترین افراد را هم تسخیر می کند! برای تهیه این بستنی موز و کاکائو به مواد زیر نیاز داریم:

موز: 3 عدد

شکر: 2 قاشق غذاخوری

شکلات برای صبحانه: 3 قاشق غذاخوری

پودر کاکائو: 3 قاشق غذاخوری

پسته یا گردو له شده: 3 قاشق غذاخوری

موز را پوست بگیرید و از وسط نصف کنید. تکه های موز را در یک کیسه زیپ دار قرار دهید و حداقل 8 ساعت در فریزر قرار دهید. پس از این مدت، موز را له کنید. نصف پوره موز را جدا کنید.

پودر کاکائو، شکر و شکلات صبحانه را به موز باقی مانده در مخلوط کن اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا مواد کاملا یکدست شوند. بستنی کاکائویی را در ظرف دیگری بریزید و به هر دو کاسه پسته یا گردو خرد شده اضافه کنید.

روی ظرف ها را سلفون بپوشانید و در فریزر قرار دهید تا بستنی آماده شود. ظروف باید حداقل 5 ساعت در فریزر بمانند. هر 2 ساعت یکبار مواد را هم بزنید تا بستنی غلیظ شود. بعد از تمام شدن زمان بستنی ها را از فریزر خارج کرده و با تزیین دلخواه سرو کنید.

بستنی موز با نشاسته

بستنی ای که در اینجا ارائه می کنیم، با تمام ویژگی های دلپذیرش، ممکن است یکی از محبوب ترین های شما شود. کافی است یک بار این بستنی را امتحان کنید و عاشق طعم آن شوید. برای تهیه این بستنی خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید:

موز بزرگ: 1 عدد

خامه صبحانه: 100 گرم

شیر کامل: 1 فنجان

شکر: نصف پیمانه

نشاسته: 1 قاشق غذاخوری

وانیل: نصف قاشق چایخوری

شیر و شکر و نشاسته را در قابلمه مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. مواد را مدام هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند و وقتی مایع کمی غلیظ شد وانیل را اضافه کنید. 2 دقیقه دیگر مواد را هم بزنید و سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید.

سینی را کنار بگذارید تا کاملا خنک شود. به صورت دوره ای مواد را هم بزنید تا چربی روی آن تشکیل نشود. سپس بستنی را در قالب های مخصوص بریزید و چوب بستنی را داخل آن قرار دهید. قالب ها را به مدت 8 ساعت در فریزر قرار دهید تا بستنی خوب سفت شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا