آشپزی

راز خوشمزگی ترشی مخلوط + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی ترشی مخلوط را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز یک ترشی مخلوط خوشمزه

راز خوشمزه ترشی مخلوط زرد و بهترین سرکه برای ترشی مخلوط سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

مواد لازم برای ترشی مخلوط چیست؟

برای تهیه ترشی به مواد زیر نیاز دارید:

یک کیلوگرم خیار
نیم کیلو پیاز کوچک
چند فلفل سبز
چند عدد فلفل قرمز
500 گرم کلم بنفش
2 کیلوگرم گل کلم
500 گرم هویج
500 گرم بادمجان
500 گرم سیب زمینی ترشی شده
سه بوته سیر
200 گرم موسیر خشک
250 گرم نعنا و پونه کوهی
500 گرم کرفس
نمک به میزان لازم
2 لیتر سرکه سفید
2 لیتر آب
یک قاشق غذاخوری زردچوبه
دو قاشق غذاخوری سیاه دانه
یک قاشق غذاخوری دانه گلپر و گشنیز با هم
یک قاشق زیره
کمی فلفل سیاه

طرز تهیه ترشی مخلوط حرفه ای

تمام مواد لازم را آماده کرده و با دقت بشویید و خشک کنید. سپس مواد را ریز خرد کرده و در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید.

برای تهیه محلول ترشی آب و سرکه را در قابلمه ای روی حرارت گاز بریزید و بگذارید بجوشد. وقتی آب و سرکه به جوش آمد، حرارت را کم کنید و بگذارید خنک شود.

سپس محلول ترشی را در ظرف شیشه ای بریزید و مواد ترشی را به آن اضافه کنید. سپس تمام ادویه ها را با هم چرخ کرده و به محلول ترشی اضافه کنید. همچنین مقداری نمک به ترشی اضافه کنید و مواد را با ترشی مخلوط کنید.

در انتها درب ظرف های ترشی را نایلون بگذارید و درب آن را محکم ببندید تا هوا وارد شیشه نشود. سپس شیشه های ترشی را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. بهترین زمان برای بدست آوردن طعم ترشی حدود 15 روز است.

راز یک ترشی مخلوط خوشمزه

سعی کنید ترشی های خود را در بطری های شیشه ای نگهداری کنید و از ظروف پلاستیکی استفاده نکنید. همچنین ترشی ها را از نور خورشید دور نگه دارید.

قبل از تهیه ترشی مطمئن شوید که تمام مواد ترشی کاملا خشک و بدون رطوبت هستند تا کپک نزنند.

هرگز گل کلم را پاره نکنید، بلکه از آن به صورت خام استفاده کنید تا ترشی سفید و ترد بماند. همچنین می توانید از پودر انبه یا نعناع و پونه کوهی برای طعم دادن به ترشی استفاده کنید.

در صورت تمایل می توانید به جای کلم بنفش، برگ کلم سفید را اضافه کنید. برخی افراد لوبیا سبز له شده را نیز به ترشی اضافه می کنند.

اگر پیاز خشک ندارید می توانید از پیاز خوراکی خرد شده استفاده کنید اما بهترین گزینه استفاده از پیاز خشک است.

ترشی باید حاوی موسیر باشد اما استفاده از سیر اختیاری است. عطر و طعم خاص موسیر این ماده را برای اچ کردن ضروری می کند.

برخی افراد نعنا و پونه کوهی خشک را به ترشی های خود اضافه می کنند. همچنین در صورت امکان سعی کنید از سرکه طبیعی استفاده کنید.

ترشی تمام شده در یک بطری قرار می گیرد و با غذاهای دیگر سرو می شود.

هنر ترشی و نمک پاشی چیست؟

با یک فرمول ساده می توانید به راحتی نمک و ترشی درست کنید. برای تهیه نمک یا ترشی می توانید از هر کدام یک فنجان سرکه و آب، نصف پیمانه شکر و یک قاشق غذاخوری نمک استفاده کنید. افزودن ادویه های مختلف به نمک و ترشی ها می تواند طعم مورد علاقه آنها را بدهد. با استفاده از این فرمول ساده همیشه می توانید ترشی های خوشمزه بدون کپک درست کنید.

اگر می خواهید نسبت نمک و ترشی را کم یا زیاد کنید، می توانید مقدار مواد را با توجه به نیاز خود تغییر دهید. مثلا اگر می خواهید بیشتر درست کنید می توانید مقدار مواد را دو برابر کنید و بالعکس اگر می خواهید کمتر درست کنید می توانید مقدار مواد را نصف کنید.

نسبت آب به سرکه در ترشی چقدر است؟

اگر سرکه شما خیلی داغ است، می توانید با مخلوط کردن آن با آب به نسبت یک به سه و قرار دادن آن روی اجاق، آن را کم رنگ کنید. برای این کار ابتدا یک فنجان سرکه را با سه فنجان آب مخلوط کرده و روی آتش بگذارید. وقتی به نقطه جوش رسید حدود 5 دقیقه دیگر روی حرارت ملایم قرار دهید و سپس بگذارید کاملا خنک شود. به این ترتیب می توانید به طور موثری به سرکه طعم دهید و به طعم بهتر و متعادل تر آن کمک کنید.

نکاتی در مورد سرکه در ترشی های مخلوط

بهترین انواع سرکه برای تهیه ترشی انگور، کشمش و سیب است. این سرکه ها ترکیبات اسیدی موثری دارند و به عنوان گزینه های خوبی برای ترشی شناخته می شوند.

در ضمن برای جلوگیری از کپک زدن ترشی ها باید در انتخاب سرکه دقت کرد و از سرکه های ناخالص و بی کیفیت خودداری کرد. برای تمیز کردن سرکه و از بین بردن باکتری‌ها و میکروب‌ها، می‌توانید سرکه را چند دقیقه بجوشانید و بعد از سرد شدن آن را برای ترشی خود استفاده کنید. به عبارت دیگر جوشاندن سرکه می تواند میکروب ها و باکتری های مضر سرکه را از بین ببرد و آن را برای مصرف ترشی خالص و تمیز کند.

نکاتی در مورد سبزیجات ترشی مخلوط

برای تهیه ترشی سبزی بهتر است از سبزیجات تازه و مرغوب استفاده کنید. شامل هفت نوع سبزی معطر، نعناع، ​​جعفری، مرزه، گشنیز، ترخون و ریحان می تواند به عنوان انتخاب اصلی استفاده شود. به دلخواه می توانید سبزیجات دیگری نیز اضافه کنید.

برای تهیه سبزیجات ابتدا آنها را با آب و نمک تمیز کرده و بشویید. سپس سبزیجات را به مدت دو ساعت در آب و نمک قرار دهید تا جذب سرکه شوند. در این مرحله شوری آب و نمک باید با آب برنج یکی باشد.

بعد از این مرحله سبزی ها را در آبکش بریزید و بگذارید آب روی آن ها کشیده شود. سپس آنها را برش دهید و روی پارچه نخی بگذارید و به مدت یک روز خشک کنید. بهتر است سبزیجات را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

در آخر سبزی های خشک را برای استفاده در ترشی آماده کنید. برای این کار، سرکه مورد نظر خود را با مقدار لازم آب مخلوط کرده و بگذارید بجوشد. سپس سبزی های خشک را به آن اضافه می کنیم و حدود 5 دقیقه روی اجاق می گذاریم تا آرام آرام بجوشد. سپس اجازه دهید ترشی خنک شود و آن را در بطری های مناسب برای نگهداری در یخچال بریزید.

از دیگر نکات مهم در تهیه ترشی مخلوط

میوه هایی که برای ترشی استفاده می شود بهتر است قبل از مصرف به طور خلاصه در سرکه بجوشانند تا طعم بهتری به ترشی ها بدهد. همچنین برای تهیه ترشی، ظروف سفالی، کریستالی یا چوبی بهترین گزینه هستند، نباید از ظروف پلاستیکی یا فلزی برای این منظور استفاده کرد.

پس از تهیه ترشی ظروف را باید در جای خشک و خنک نگهداری کرد و خوب است هر از چند گاهی آن ها را چک کرده و در صورت نیاز سطح ترشی را تمیز کنید. همچنین در زمان نگهداری ترشی باید به این نکته توجه داشت که هر گونه مواد شناور روی سطح ترشی یا سرکه باید فوراً حذف شود تا ترشی آلوده نشود.

دلیل شکر گذاشتن در ترشی طرز تهیه خیارشور مخلوط زرد طرز تهیه ترشی سبک طرز تهیه ترشی مخلوط بازاری طرز تهیه سریع ترشی مخلوط با سرکه سفید طرز تهیه ترشی افغانی

ادویه جات مورد استفاده در ترشی مخلوط

در تهیه ترشی معمولا از انواع ادویه ها برای خوش طعم و عطر دادن استفاده می شود. ادویه های رایج در تهیه ترشی عبارتند از: نمک، میخک، فلفل سبز، فلفل قرمز، فلفل سیاه، رازیانه خشک، زنجبیل، سیاه دانه، گلپر، هل، زیره، زیره خشک، پودر خردل، زردچوبه، برگ کوسا، برگ گیلاس و … از دیگر ادویه هایی است که طعم و عطر مطبوعی به ترشی می دهد. برای بهترین نتیجه بهتر است از ادویه های تازه و با کیفیت برای تهیه ترشی استفاده کنید.

بهترین سرکه برای ترشی مخلوط

یکی از عوامل مهم در تهیه ترشی استفاده از سرکه مرغوب است. سرکه انگور یا کشمش بهترین نوع سرکه برای تهیه ترشی است و باید خالص باشد. اگر از خلوص سرکه مطمئن نیستید، بهتر است قبل از استفاده از آن برای تهیه ترشی آن را بجوشانید. این عمل می تواند به کیفیت ترشی کمک کند زیرا سرکه خالص نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا