آشپزی

راز خوشمزگی ته چین مرغ + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی ته چین مرغ را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز طعم ته مرغ

راز خوشمزه شدن مرغ تکین و فن تکین در یک قابلمه ماست ساده سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

پنکه پا و مرغ

از برنج ایرانی استفاده کنید.
مرغ را با مقداری ادویه بپزید تا ارزش غذایی آن حفظ شود و خوشمزه تر شود. سپس مرغ را رنده کنید و به سس اضافه کنید.
از ماست غلیظ و ترش استفاده کنید و ماست را با احتیاط مخلوط نکنید و زیاد هم نزنید تا آب نریزد.
شکر و زرشک را با هم سرخ کنید و می توانید به جای شکر از پودر قند استفاده کنید.
برای کف برنج، برنج را زودتر از برنج برای غذاهای دیگر آبکشی کنید. قطر ته آن را بین 5 تا 7 سانتی متر در نظر بگیرید تا ته آن هم پخته و هم پخته شود.
از کره و گوشت خوک برای طعم دادن به کف استفاده کنید.
در این غذا زاغفران مفیدترین ادویه است و هر چه بیشتر از آن استفاده شود عطر و طعم ته چین بی نظیرتر می شود.
بهتر است ته چین را در فر بپزید تا روغن مصرفی کمتر شود.

برای پخت بهتر باید از فویل آلومینیومی روی قابلمه و قالب استفاده کرد. این کار به نرم شدن غذا کمک زیادی می کند و اجازه می دهد عطر زعفران و زرشک به غذا منتقل شود و طعمی منحصر به فرد ایجاد کند.

برای تهیه کف تابه بهتر است از تابه های نچسب مانند تفلون استفاده کنید. همچنین باید زعفران مرغوب دم کنید.

لایه میانی (از جمله مرغ و زرشک) نباید ضخیم باشد تا ته چین سفت نشود و از هم نپاشد.

با ته چین می توانید انواع سالاد و سبزیجات را سرو کنید تا یک وعده غذایی کامل و مقوی داشته باشید.

اگر از قابلمه برای پخت ته ریش استفاده می کنید، بهتر است قابلمه ای با ارتفاع کمتر برای پخت ته ریش انتخاب کنید.

مدت زمان پخت ته چین در قابلمه حدود 60 تا 90 دقیقه است.

روی آن را می توانید با خلال پسته، خلال بادام و زرشک تزئین کنید. همچنین می توانید چند قطره گلاب به کرم پودر اضافه کنید تا عطری به آن ببخشید.

راز طعم ته مرغ

استفاده از فویل آلومینیومی برای پخت ته مرغ می تواند به ترکیب رنگ و طعم زعفران و زرشک کمک کند و کف مرغ را طلایی و لطیف کند.

یکی از بهترین پیشنهادها برای تهیه پته مرغ استفاده از کره است. همچنین مخلوط کردن زرشک با مرغ رنده شده و استفاده از این مخلوط در ته چین می تواند طعم فوق العاده ای به آن بدهد.

آب مرغ را هم در قابلمه و هم روی گاز و بخار می توان تهیه کرد. در هر صورت، درست کردن زمان پخت و استفاده از فویل آلومینیومی برای پوشاندن قابلمه می تواند کمک کننده باشد.

پیشنهاد دیگر برای تهیه فیله مرغ استفاده از ماست ترش است. استفاده از ماست شیرین و شل می تواند طعم ته چین را از بین ببرد.

افزودن گلاب به مواد آب مرغ نیز می تواند به طعم و عطر آن کمک کند و پیشنهاد خوبی است.

مواد لازم برای فیله مرغ

یک و نیم کیلو مرغ کامل پاک شده (شاید 1 کیلو سینه مرغ)
پیاز متوسط
یک کیلو برنج
800 گرم ماست
6 تا 7 زرده تخم مرغ (مقدار غذا متفاوت است)
زعفران ساییده شده یک قاشق چایخوری
100 گرم کره
نصف پیمانه کره مایع
صد گرم زرشک
2 قاشق غذاخوری شکر
نمک به میزان لازم
خلال پسته به میزان لازم

طرز پخت فیله مرغ

ابتدا مرغ را با پیاز و نمک بپزید. در مرحله آخر پخت مرغ، یک چهارم آب مرغ را رزرو کنید. سپس آب مرغ را صاف کرده و مرغ پخته شده خنک شده را به قطعات تقریبا مساوی تقسیم کنید.

برای پخت برنج، برنج خیس خورده و آب آبکش شده را روی گاز بگذارید و در این مرحله آن را نیم جوش یا به عبارتی خارج نکنید.

بعد از این مراحل ظرف مناسبی تهیه کنید که مواد ته چین و برنج را در آن قرار دهید. فراموش نکنید که به این واقعیت توجه کنید که ظرف انتخابی نباید برنج را فشار دهد.

حالا نوبت به مواد زیر می رسد. ماست را با زرده تخم مرغ کاملا مخلوط کرده و سپس کره مایع، زعفران، آب مرغ صاف شده و نیمی از کره را با کمی نمک به مواد اضافه کرده و همه را با هم مخلوط کنید.

سپس برنج نیمه پخته را کم کم به این مواد اضافه کنید تا یک دست روی مواد زیرین قرار گیرد.

قبل از قرار دادن کف مرغ در فر، فر را با دمای 180 درجه به مدت یک ربع گرم کنید. نیمی از مواد زیر را در ظرف پخت بریزید و با یک دست با هم مخلوط کنید. سپس مرغ ها را روی برنج و مواد زیر می چینیم. سپس باقی مانده برنج را بریزید و چانه را روی مرغ ها پهن کنید و با قاشق سطح را صاف کنید. در آخر باقی مانده کره ذوب شده را کف چین بریزید و سطح آن را با فویل بپوشانید.

با چنگال چند سوراخ روی سطح فویل ایجاد کنید. بین یک ساعت و نیم تا دو ساعت زمان بگذارید تا ته چین آماده شود. پس از پخت، اجازه دهید حداقل یک ساعت خنک شود. سپس برش های زرشک و شکر و پسته را سرخ کرده و پس از برداشتن ته فرم از قالب روی آن را با این مواد تزئین کنید.

ته مرغ و سیب زمینی

برای تهیه مرغ می توانید از دستور اصلی استفاده کنید. اما بسته به علاقه و مقدار مواد می توانید مواد غذایی و سبزیجات دیگری مانند سیب زمینی را اضافه کنید. برای این کار بعد از چرب کردن ظرف و قبل از ریختن محصولات اصلی در لایه اول کف مرغ، چند عدد سیب زمینی متوسط ​​در آن بچینید. سپس مانند دستور اصلی عمل کنید و کف مرغ خود را با مواد دلخواه تزیین کنید.

مرغ و بادمجانشون

زمانی که می خواهید طعم جدیدی به مرغ خود بدهید، می توانید با افزودن بادمجان ترکیب های جالبی ایجاد کنید. برای این کار ابتدا حدود 5 عدد بادمجان پوست گرفته و خرد شده را به مواد مورد نیاز اضافه کنید. سپس پس از ریختن مواد زیر در ظرف فر، یک لایه بادمجان های گرد شده و یک طرف سرخ شده را بچینید، سپس مرغ ها را روی آن ها بچینید.

در اینجا می توانید از روش معمول تهیه تهینی مرغ استفاده کنید و فقط با افزودن بادمجان طعم تازه و شیرینی به غذای خود بدهید.

ته مرغ با زعفران

ته چینی که بیشتر برای مهمانی ها و مراسم مختلف استفاده می شود، حاوی مواد اولیه گلاب و زعفران است و در بین مردم بسیار محبوب است. در هنگام تهیه این غذا افزودن زعفران و گلاب به مواد در ایجاد طعمی مطبوع و جذاب برای آن بسیار موثر است.

    فوت و فن ته چین نی نی سایت طرز تهیه ته چین مرغ برای 4 نفر ته چین مرغ با ماست طرز تهیه ته چین مرغ برای 9 نفر طرز تهیه ته چین مرغ در قابلمه با مرغ گازی ساده ته چین طرز تهیه مرغ زعفرانی ته چین در قابلمه طرز پخت تکه مرغ زعفرانی 4 نفره

آماده کردن کف پلوپز

اکثر مردم از انواع پلوپزها و آرام پزها برای تهیه تهینی مرغ و گوشت استفاده می کنند و گاهی سرآشپزهای حرفه ای بهترین تهنی را در قابلمه گازی می پزند. پس فرض نکنید که برای پخت فیله مرغ نیاز به فر داریم و تمام مراحلی که برای پخت فیله مرغ در فر لازم است برای این روش نیز قابل اجرا است.

آماده کردن قسمت پایین چانه در فر

ابتدا فر را روشن کنید و روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و صبر کنید تا به دمای دلخواه برسد. در همین حین ظرف پیرکس را با روغن مایع بپوشانید تا مواد به ظرف نچسبند.

در مرحله بعد مواد لایه زیرین مرغ را به ترتیب لایه ها در ظرف پیرکس قرار دهید و آن را فشرده کنید تا لایه های لایه زیرین به هم بچسبند و آماده طبخ شوند. سپس کره را روی قسمت های مختلف لایه آخر لایه زیرین قرار دهید تا در هنگام پخت به غذا اضافه شود و طعم لذیذی به غذا بدهد.

سپس روی ظرف پیرکس را با فویل نازک بپوشانید تا غذا در حین پخت خشک نشود و مرطوب و خوشمزه بماند. سپس ظرف را به مدت یک ساعت در فر قرار دهید و صبر کنید تا ته مرغ آماده شود. پس از اتمام زمان پخت، ظرف را از فر خارج کرده و اجازه دهید چند دقیقه خنک شود. سپس کف آن را با ادویه های دلخواه تزیین کرده و سرو کنید.

نکات تخم مرغ تکین

برای تهیه ته دیگ بهتر است از زرده تخم مرغ استفاده کنید تا پس از پخت ته دیگ نرم و لطیف شود. استفاده از تخم‌مرغ کامل می‌تواند ته ماهیتابه و ته ماهی‌تان را سفت و خشک کند. همچنین توصیه می شود تعداد تخم مرغ های مصرفی را کم یا زیاد نکنید. استفاده زیاد از تخم مرغ باعث خشک شدن قسمت زیرین چین می شود، در حالی که استفاده از تخم مرغ کمتر از حد توصیه شده باعث شل شدن قسمت زیرین چین و احتمال افتادن و باز شدن مواد آن می شود.

چند نکته برای مرغ تکین

برای به حداکثر رساندن طعم مرغ در لا با لای ته چین، بهتر است ابتدا مرغ را با حداکثر آب مورد نیاز خود بپزید و در آخر اجازه دهید تا آب داخل قابلمه را کاملا جذب کند.

برای افزایش طعم و بوی مرغ می توانید کف را روی آب جوشیده جمع کنید و از ادویه هایی مانند دارچین برای افزایش طعم استفاده کنید. بعد از پخت مرغ بهتر است کمی تفت داده و طعم بیشتری به آن بدهید.

برای تفت دادن مرغ می توانید یک پیاز را خرد کرده و با یک قاشق غذاخوری روغن تفت دهید. سپس مرغ را به همراه پیاز و کره اضافه کنید و تفت دهید تا طعم مرغ تشدید شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا