آشپزی

راز خوشمزگی جوجه چینی + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی جوجه چینی را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز مرغ چینی خوشمزه

راز مرغ چینی خوشمزه نکاتی برای تهیه مرغ چینی حرفه ای ج سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

مرغ به سبک چینی یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهایی است که می توانید با رعایت نکات زیر از آن لذت ببرید:

انتخاب مرغ تازه و با کیفیت می تواند تاثیر زیادی در ایجاد طعم بیشتر در مرغ چینی داشته باشد.

برای تهیه مرغ، سینه مرغ را به صورت فیله برش داده و با مخلوطی از آرد گندم، آرد برنج، آرد ذرت، بکینگ پودر، آبجو و نمک خمیری تهیه کنید.

فیله های مرغ را در خمیر آماده شده در مرحله قبل آغشته کنید و سپس در روغن داغ سرخ کنید تا سطحی طلایی و خوش طعم به خود بگیرند.

همچنین می توانید سیب زمینی سرخ کرده و پیاز سرخ شده را به همراه مرغ سوخاری چینی سرو کنید.

برای افزایش طعم و ارزش غذایی مرغ چینی می توانید از ادویه ها و سس های مختلف مانند سس های چینی، سس های تند یا شیرین استفاده کنید.

در نهایت می توانید مرغ به سبک چینی را با برنج یا نان سفید سرو کنید و از یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه لذت ببرید.

چاشنی چینی برای مرغ

افزودن ادویه های مناسب برای تهیه مرغ چینی خوشمزه بسیار مهم است. اما باید به خاطر داشت که استفاده طولانی مدت از ادویه ها می تواند مرغ را سفت کند. بنابراین در طی مراحل پخت مرغ چینی می توانید از ادویه های مختلف استفاده کنید اما باید مراقب باشید که مرغ به مدت طولانی با این ادویه ها تماس نداشته باشد. بهتر است مرغ را بلافاصله بعد از افزودن ادویه ها بپزید تا طعم ادویه ها به خوبی جذب شود و در عین حال مرغ نرم و خوش طعم باقی بماند.

یک روش جالب برای طعم دادن به فیله مرغ

برای افزایش طعم مرغ چینی می توانید فلفل سیاه را به فیله مرغ اضافه کنید. یادتان باشد برای بهتر شدن طعم و عطر فیله مرغ، بهتر است موادی را که برای تهیه آن استفاده می کنید رنده کنید. به عبارت دیگر برای طعم بهتر فیله مرغ می توانید از روش رنده کردن مواد استفاده کنید.

زعفران در تهیه مرغ چینی

استفاده از زعفران در تهیه فیله مرغ الزامی است و به عنوان یکی از اصلی ترین ادویه ها برای افزایش طعم آن توصیه می شود. زعفران نه تنها عطر و طعم بسیار مطبوعی به فیله مرغ می دهد، بلکه به عنوان یکی از بهترین ادویه های مورد استفاده در هوای گرم و خشک، دارای خواص بی شماری است. به همین دلیل استفاده از زعفران به عنوان یکی از اجزای اصلی در تهیه فیله مرغ بسیار مهم است.

ادویه های ممنوعه

استفاده از ادویه هایی مانند سماق، دارچین و ادویه جات برای پخت مرغ چینی توصیه نمی شود، زیرا طعم نامطبوعی به فیله مرغ می دهند. بهتر است از ادویه هایی مانند زردچوبه، زنجبیل، فلفل سیاه و پاپریکا یا ادویه های مورد استفاده در غذاهای مکزیکی مانند پاپریکا و زیره استفاده کنید. این ادویه ها طعم و عطر بسیار خوبی به فیله مرغ می دهند و غذای شما را زیباتر و لذیذتر می کنند.

تهیه مرغ کره ای چینی

برای پاک کردن روغن اضافی فیله های سرخ شده می توانید از روش زیر استفاده کنید: فیله های سرخ شده را روی یک صافی پارچه ای سفید قرار دهید. سپس با یک حوله فیله های سرخ شده را فشار دهید و روی صافی بگذارید تا روغن آن کاملا جدا شود. این روش فیله های شما را بدون روغن اضافی و سالم تر می کند.

طرز پخت مرغ چینی به روش ساده طرز پخت مرغ چینی با دالستر طرز پخت مرغ چینی نواب ابراهیمی مرغ پف دار چینی طرز پخت مرغ چینی با سیخ چوبی طرز پخت مرغ چینی سانازسانیا طرز پخت مرغ خانگی چینی طرز تهیه چینی مرغ پف کرده

نکاتی برای تهیه مرغ چینی

بعد از سرخ شدن اولین تکه های فیله مرغ، رب اضافی را حتما از روغن جدا کنید تا فیله های باقی مانده سرخ شوند. می توانید از یک صافی فلزی برای جدا کردن پاستا از کره استفاده کنید یا با قاشق پاستا را از کره خارج کنید. همچنین قبل از سرخ کردن، دو طرف فیله را با خمیر خوب بپوشانید تا در هنگام سرخ کردن پوسته آن جدا نشود.

برای سرو مرغ به سبک چینی می توانید آن را با پیاز خرد شده و سیب زمینی سرو کنید. برای این کار، پس از سرخ کردن فیله ها، سیب زمینی ها و پیازها را به صورت خلالی برش داده و با نان به خوبی آغشته کنید و در روغن سرخ کنید.

دقت کنید تکه های فیله مرغ زیاد نسوزند و زود سرخ نشوند.

طرز تهیه سس مرغ چینی

با توجه به شباهت مرغ چینی به غذاهای سرخ شده، می توانید از انواع سس ها در کنار آن استفاده کنید. یکی از محبوب ترین سس ها برای سرو با مرغ چینی سس کچاپ است. البته سس تارتار نیز یک گزینه رایج برای سرو مرغ چینی است. سس تارتار در واقع از زرده تخم مرغ، روغن، آبلیمو، ترشی، سیر و ادویه های مختلف تشکیل شده است. در برخی موارد این سس از ترکیب آن با سس مایونز تهیه می شود. با این حال، سرو مرغ به سبک چینی با سس های مختلف مانند سس کچاپ یا سس تارتار می تواند یک تجربه خوشمزه را برای شما به ارمغان بیاورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا