آشپزی

راز خوشمزگی حلوای بادام + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی حلوای بادام را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز طعم حلوای بادام

راز طعم حلوای بادام و نکاتی برای تهیه حلوای بادام هندی خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

حلوای بادام یکی از انواع حلوای سنتی و محبوب ایرانی است که به روش های مختلفی تهیه می شود. این حلوا که ریشه در شهر تبریز دارد به حلوای مناسبت های خاص در آن شهر معروف است. این حلوای خوشمزه به حلوای کلگیری نیز معروف است زیرا از حلوا برای شکافتن و پهن کردن آن استفاده می شود.

حلوای بادام قالبی

حلوای بادام تبریز که اغلب به شکل شکل در می آید و برای کف کردن استفاده می شود، یکی از حلواهای معروف و معروف تبریز به شمار می رود. این حلوای لطیف و زیبا در مهمانی ها و مناسبت های مذهبی به ویژه در ماه رمضان بسیار مورد استقبال قرار می گیرد و به طور گسترده تهیه می شود. حلوای بادام به شکل قالب نیز جزو دسرهای معمول سفره افطار در ماه رمضان است.

مواد لازم برای تهیه حلوای بادام کپک زده

آرد سفید قنادی 2 و 1/4 پیمانه

پودر قند یا شکر 1 و 1/4 پیمانه

کره 130 گرم

پودر بادام 100 گرم

پودر هل سبز 1 تا 2 قاشق غذاخوری

پودر زنجبیل 1/2 قاشق چایخوری

گردوی آسیاب شده (اختیاری) 30 گرم

طرز تهیه حلوای بادام کپک زده

ابتدا آرد را در ظرف مناسبی الک کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید.

با قاشق چوبی آرد را مدام هم بزنید تا خامی آن از بین برود. توجه داشته باشید که هنگام تهیه این حلوا رنگ آرد تغییر نکند. بنابراین آرد را با حرارت خیلی کم به طور مداوم تفت دهید. (این فرآیند می تواند تا 50 دقیقه طول بکشد، اما مراقب باشید که حرارت از آرد خارج نشود).

وقتی بوی آرد به مشام رسید، ظرف را از روی حرارت بردارید. (زمان بستگی به شدت شعله، نوع تابه و میزان حرارت دارد).

آرد را دوباره الک کرده و در قابلمه برگردانید.

کره نرم شده را به آرد اضافه کنید و تابه را حرارت دهید تا کره ذوب شود و با آرد مخلوط شود.

مخلوط کره و آرد را حدود پنج دقیقه روی حرارت ملایم تفت دهید تا آب اضافی کره تبخیر شود.

بعد از پخت، ظرف را از روی حرارت بردارید و پنج تا شش دقیقه صبر کنید تا کمی خنک شود. سپس پودر بادام، پودر قند الک شده، پودر زنجبیل و پودر هل را به مخلوط اضافه کنید.

مواد را با قاشق چوبی کاملا مخلوط کنید تا یکدست شود. در صورت نیاز به مخلوط کردن مقادیر زیاد، می توانید از دستان خود استفاده کنید.

در آخرین مرحله از تهیه حلوای بادام، گردوی ریز آسیاب شده را به مخلوط اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. استفاده از گردو اختیاری است (در این دستور از گردو استفاده نمی شود).

سرو حلوای بادام شکلی

یکی از روش های سرو حلوا این است که آن را در تابه ای با دیواره های بلند به شکل یکدست و سفت به ضخامت حدود دو سانتی متر پهن کنید. سپس با استفاده از چاقو یا کاتر آن را به صورت مربع یا الماس برش دهید. همچنین می توان از چاقوهای مختلف برای قالب زدن حلوا به اشکال مختلف استفاده کرد.

اگر به مقدار حلوای آماده شده تابه کوچکی ندارید می توانید کف آن را کاغذ کره ای قرار دهید و با استفاده از آن حلوا را به صورت یکدست و صاف در کناره های تابه بچینید و سپس قالب بزنید.

بعد از فرم دادن قسمتی از حلوا، بقیه را در کنار سینی قرار دهید و صاف کنید و فشرده کنید و دوباره فرم دهید. این کار را تا زمانی که تمام حلوا تمام شود ادامه دهید.

در روش سنتی حلوا را در گوشه تابه جمع می کنند و فشار می دهند و سپس با کفگیر خارج می کنند و در بشقاب می گذارند. این کار را تکرار کنید تا تمام حلوا به این صورت سرو شود. این روش به حلوای کف دار معروف است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا