آشپزی

راز خوشمزگی خاگینه قالبی + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی خاگینه قالبی را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز طعم خاگینه تامی

راز طعم شگفت انگیز خاگینا قالب خوشمزه و خانگی به روایت هاگینا سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

خاگینه به عنوان یک غذای خوشمزه ایرانی شناخته می شود که در تمام نقاط ایران تهیه می شود. ترفندهایی وجود دارد که می تواند طعم خاگینا را بهتر کند و ما این ترفندها را به شما آموزش می دهیم.

آشنایی با هاگینا

در فرهنگ غذایی ایرانیان، خاقین یا خاقین به عنوان پیش غذای خوشمزه ای شناخته می شود که از مخلوط کردن زرده و سفیده تخم مرغ و سرخ کردن در کره یا روغن تهیه می شود. این دسر بیشتر با آرد و تخم مرغ به عنوان مواد اصلی درست می شود.

نوع باریک خگینا به نام قیقاناخ یا قیقاناق در شهرهایی مانند زنجان و تبریز تولید می شود و معمولاً در وعده صبحانه با چای سرو می شود. ویژگی منحصر به فرد قیقاناخ نسبت به سایر انواع خاگینه این است که در تهیه آن از شربت استفاده نمی شود. در عوض، شکر از همان ابتدا به مخلوط اضافه می شود تا طعم شیرینی بدهد.

در مجموع، خاگینه یکی از غذاهای پرطرفدار در بین بسیاری از ایرانیان است که می توان آن را با طعم های مختلف و با استفاده از انواع مواد اولیه طعم دار کرد.

مواد لازم برای ساخت هاگینا تابستانی

آرد ————> 1 پیمانه

تخم مرغ ————> 3 عدد

زعفران آب پز ———–> نصف پیمانه

آب میوه ————> نصف فنجان

ماست ————> نصف پیمانه

بکینگ پودر ————> 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه خاگینا

ابتدا زرده ها و سفیده ها را جدا کرده و در ظرفی جداگانه به مدت 3 تا 5 دقیقه با همزن برقی هم بزنید. برای حجم دادن به سفیده ها، نیازی به هم زدن زیاد نیست، فقط تا زمانی که پف کند. زرده های تخم مرغ را با همزن بزنید تا کاملا کرم رنگ و غلیظ شود.

سپس زرده و سفیده تخم مرغ زده شده را با هم مخلوط کنید و آب و ماست و زعفران پخته شده را به آن اضافه کنید سپس آرد و بکینگ پودر را که از قبل الک کرده اید به مخلوط اضافه کنید. همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا سس خاگینه شما درست شود.

در آخر سس خاگینه را در تابه مناسبی روی حرارت متوسط ​​بریزید و به آرامی هم بزنید تا خاقین روشن شود و ته آن قهوه ای شود. وقتی یک طرف آن پخته شد، خگینا را برگردانید تا طرف دیگر هم بپزد. هاگینا را در ظرف سرو بریزید و با تزئین دلخواه سرو کنید.

نکاتی در مورد تهیه خاقینای کپک زده و راز خوشمزه شدن خاقینه

با توجه به توضیحاتی که در مقدمه داده شد، خاگینا انواع مختلفی دارد که با توجه به مواد افزودنی به کار رفته در دستور پخت آنها نامگذاری شده است، به عنوان مثال خاگینا حاوی گردو.

پیشنهاد می شود برای تزیین خاگینا از خلال پسته و پودر پسته استفاده کنید.

اگر می خواهید هاگینا شکل خاصی داشته باشد، می توانید مخلوط را به شکل دلخواه بریزید و در فر یا روی گاز بپزید.

همچنین برای جایگزینی شیره می توانید با ترکیب دو پیمانه شکر، یک فنجان آب هل و گلاب شربت بار درست کنید که می توانید از آن استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا