آشپزی

راز خوشمزگی زرشک پلو + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی زرشک پلو را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز طعم شاه توت پلو

راز طعم زرشک پلو با مرغ و چاشنی زرشک پلو با مرغ نکاتی برای درست کردن شاه توت پلو با مرغ در سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

زرشک پلو یک غذای معروف و خوشمزه ایرانی است که برای مهمانی ها و مجالس استفاده می شود. این غذا با استفاده از مرغ تهیه می شود و مانند سایر انواع پلو ایرانی مانند لوبیا پلو، عدس پلو و باقالی پلو بسیار محبوب است.

زرشک پلو با مرغ علاوه بر طعم و عطر بی نظیرش در بین ایرانیان بسیار محبوب است. این غذا به روش های مختلفی تهیه می شود و به عنوان یکی از غذاهای اصیل برای مراسم و مناسبت های خاص شناخته می شود. برشک پیلو ترکیبی از پلو اصیل ایرانی با خورش زرشک و مرغ است و بسیار مورد توجه طرفداران قرار گرفته است.

دو روش اصلی برای تهیه زرشک پلو وجود دارد. روش اول زرشک پلو و خورش مرغ را به صورت جداگانه سرو می کنند و روش دوم که بیشتر در آشپزخانه های خانه استفاده می شود، ترکیبی از زرشک پلو و خورش مرغ است.

هنر شاه توت پلو با مرغ

زمانی که می خواهید زرشک را سرخ کنید، می توانید برای بهترین نتیجه از روغن تازه استفاده کنید یا در صورت تمایل از روغن برای سرخ کردن استفاده کنید.

برای اینکه طعم بی نظیری به غذا بدهید و زرشک از برنج جدا نشود می توانید در حین حرارت دادن زرشک شکر هم اضافه کنید. میزان مصرف شاه توت و شکر بستگی به ذائقه شما دارد.

هنگام تفت دادن زرشک دمای شعله را کم نگه دارید تا زرشک خشک نشود و به دندان نچسبد.

برای خوش رنگ شدن زعفران، زعفران، زرشک و شکر را با کره یا روغن در تابه بریزید و وقتی داغ شد نصف لیوان آب اضافه کنید و بعد از چند دقیقه از روی حرارت بردارید. دقت کنید که زعفران خیلی داغ باشد تا عطر آن از بین نرود.

برای بهترین نتیجه بهتر است زعفران را با هاون سنگی یا هاون چوبی آسیاب کنید تا رنگ خوبی بدهد. اگر از آسیاب برقی استفاده کنید ممکن است زعفران عطر خود را از دست بدهد.

برخی زعفران را در آب خیس کرده و در ظرفی در یخچال نگهداری می کنند و در صورت نیاز از آن استفاده می کنند. اما با این روش ممکن است طعم بی نظیر زعفران را از دست بدهید.

برای شروع، تکه های مرغ را سرخ کنید و پس از طلایی شدن، چاشنی های دلخواه خود (مانند پیاز، ادویه و آب) را اضافه کنید. همچنین می توانید مقداری آلو را با مرغ تفت دهید و از آن استفاده کنید.

هنگام اضافه کردن پیاز به مرغ بهتر است پیازها را کامل و درست اضافه کنید و لازم نیست آنها را خرد کنید. برای طعم دادن به مرغ می توانید از چند پیاز کامل کوچک استفاده کنید.

برای پخت مرغ نیازی به ادویه های مختلف ندارید، فقط زردچوبه و نمک کافی است. بهتر است برای مرغ از زعفران و رب استفاده نکنید و برای برنج از زعفران استفاده کنید.

نوشیدنی های پیشنهادی برای سرو با این غذا آب بهارنارنج، شربت گلاب و دوغ محلی است.

برای زیباتر شدن ظاهر پیلو می توانید از یک قاشق غذاخوری خلال پسته برای تزیین استفاده کنید. ترکیب زرشک قرمز با خلال پسته سبز این غذا را منحصر به فرد می کند.

هنگام تهیه گوشت مرغ، آبدار بودن آن مهم است. آب مرغ غلیظ شده را باید در ظرفی جدا از مرغ سرو کنید. اگر آب مرغ جدا سرو نمی شود، می توانید از آب مرغ استفاده کنید. اگر از آب مرغ استفاده می کنید نیازی به نمک نیست.

مرغ در برشک پیلاو خوشمزه تر می شود

استفاده از سبزیجات در کنار مرغ یکی از اصلی ترین نکات برای خوش طعم شدن آن است. با انتخاب سبزیجاتی مانند هویج، کرفس و برگ بو می توانید طعم مرغ را بهتر کنید و بوی آن را کاملا خنک کنید.

به گفته برخی از سرآشپزهای برجسته، بهترین افزودنی برای افزایش طعم مرغ پیاز است، بنابراین استفاده از پیاز درشت خرد شده توصیه می شود. همچنین می توانید سبزیجاتی مانند هویج و فلفل را در حین تفت دادن سیر و پیاز به غذا اضافه کنید.

تفت دادن زرشک

برای گرفتن طعم رستورانی از زرشک پلو، بهتر است از روغن برای سرخ کردن زرشک استفاده کنید. اما اگر از طعم کره در زرشک پلو لذت نمی برید، می توانید از روغن های پخت و پز سالم مانند ذرت یا روغن کنجد استفاده کنید.

برای هر نفر چند زرشک

به ازای هر 4 فنجان برنج معمولاً 1 فنجان زرشک استفاده می شود. با این حال می توانید مقدار زرشک را به سلیقه خود تنظیم کنید. استفاده از زرشک 2 تا 3 قاشق غذاخوری برای هر نفر توصیه می شود. همچنین بهتر است زرشک را حدود 20 دقیقه در آب خیس کرده و نرم کنید تا پف کند.

راز طعم زرشک پلو با مرغ سایت نی نی راز طعم زرشک پلو با مرغ چاشنی زرشک پلو با مرغ زرشک پلو با مرغ پارساران کریم راز زرشک پلو خوشمزه سایت چگونه زرشک پلو ساده طرز تهیه زرشک پلو زرشک پلو سالن رستوران زرشک پلو با مرغ

سس کامل برنج زرشک

برای تهیه سس مرغ، پیاز و سیر را رنده کنید و در قابلمه ای با روغن تفت دهید. سپس زردچوبه را اضافه کرده و تکه های مرغ را در ماهیتابه قرار دهید تا یک طرف آن سرخ شود، سپس آن ها را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شوند. پس از سرخ شدن دو طرف مرغ، پوره گوجه فرنگی را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید. سپس ادویه ها و نمک را در قابلمه آب جوش بریزید و درب قابلمه را ببندید. اجازه دهید تکه های مرغ حدود 1.5 تا 2 ساعت بپزند و پخته شوند.

برای رسیدن به قوام مناسب سس مرغ و آبکی نشدن آن می توانید از مخلوط نصف رب گوجه فرنگی و نصف رب انار استفاده کنید همچنین افزودن یک پیمانه فلفل سیاه به سس مرغ نیز می تواند طعم آن را افزایش دهد. البته مقدار فلفل اضافه شده و نوع رب استفاده شده به ذائقه شما بستگی دارد.

کبوتر در زرشک پلو

اگر تصمیم دارید برای تهیه مرغ زرشک پلو از گلاب استفاده کنید، بهتر است مقدار گلاب را کنترل کنید و زیاد مصرف نکنید. استفاده زیاد از گلاب می تواند طعم غذای شما را تغییر داده و کیفیت آن را کاهش دهد. بنابراین توصیه می شود برای حفظ طعم غذا از مقدار کمی گلاب استفاده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا