آشپزی

راز خوشمزگی سرشیر + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی سرشیر را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه سرشیر

راز طعم سرشیر و هنر سرشیر خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

خامه که به نام قیسی نیز شناخته می شود، یک محصول لبنی با محتوای چربی و غلظت بالا است. این محصول از بالای شیر جمع آوری می شود و به نوعی استخراج خود به خود خامه از شیر است که با حرارت دادن یا جوشاندن آرام شیر شروع می شود. در این فرآیند شیر گرم به تدریج سرد می شود و در این مدت گلبول های چربی به همراه مقدار زیادی پروتئین در سطح شیر جمع می شوند و خامه یا خامه تشکیل می شود. بافت خامه ترش یکدست و غیر همگن است و طعم قوی تری نسبت به خامه معمولی دارد که اغلب به روش سنتی تهیه می شود. سرشیر به عنوان یک میان وعده بسیار مقوی شناخته می شود که می تواند بدن را برای مدت طولانی احساس سیری کند. ترکیب سرشیر با عسل، پنیر و چای یک صبحانه کامل و خوشمزه را ایجاد می کند و بهترین سرشیر از شیر گاومیش تهیه می شود.

مواد مورد نیاز برای تهیه کلاه

شیر 2 کیلوگرم

طرز تهیه سرشیر

برای تهیه شیر باید از شیر تازه و محلی استفاده کرد زیرا با شیر پاستوریزه شیر از قبل جدا شده است. بهتر است از شیر گاومیش یا گوسفندی استفاده شود که چربی بیشتری دارد و شیر بیشتری می دهد.

شیر را در ظرف بسیار تمیزی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. هنگام جوشیدن شیر حتما نزدیک اجاق گاز باشید تا شیر سرریز نشود. اجازه دهید شیر حداقل 20 تا 30 دقیقه بجوشد تا کاملا بجوشد.

بعد از اینکه شیر به جوش آمد، حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید شیر روی حرارت خنک شود. سپس قابلمه را بدون هیچ حرکتی داخل یخچال قرار دهید و اجازه دهید شیر به مدت 24 ساعت در یخچال بماند تا کشک شود.

قابلمه را تا زمانی که در یخچال است تکان ندهید و حرکت ندهید. بعد از یک روز انتهای سر را با خلال دندان یا چاقو جدا کرده سپس با چاقوی تیز سر را جدا کرده در ظرف مورد نظر گذاشته و با عسل میل کنید.

راز خوشمزه سرشیر

شیر باقی مانده پس از برداشت را می توان برای تهیه پنیر یا ماست استفاده کرد.

به دلیل داشتن چربی زیاد باید با احتیاط و در حد اعتدال مصرف شود.

شیر پرچرب یک انتخاب ایده آل برای تولید خامه ترش است.

سرشیر را می توان چند روز در یخچال نگهداری کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا