آشپزی

راز خوشمزگی سس مایونز + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی سس مایونز را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه سس مایونز

راز طعم سس مایونز و طعم سس مایونز خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

سس مایونز یکی از پرطرفدارترین سس هاست که به دلیل کاربرد فراوان آن بسیار محبوب است. می توانید در خانه سس مایونز کم چرب یا پرچرب درست کنید. برای تهیه این سس از موادی مانند زرده تخم مرغ، روغن زیتون، سرکه، پودر خردل، آبلیمو، شکر، نمک و فلفل سفید استفاده می شود.

سس کچاپ، سس مایونز، سس سفید و سس قارچ نمونه هایی از سس هایی هستند که در تهیه فست فودها و غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. این سس ها را می توانید به روشی سالم در خانه تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه سس مایونز

روغن زیتون: دو فنجان

سفیده تخم مرغ: دو عدد

پودر خردل: یک قاشق چایخوری

سرکه: دو قاشق غذاخوری

شکر: یک قاشق چایخوری

آب لیمو: 4 قاشق چایخوری

فلفل سفید: نصف قاشق چایخوری

نمک: یک قاشق چایخوری

طرز تهیه سس مایونز

ابتدا برای تهیه سس مایونز، زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا کنید. بهترین زمان برای انجام این کار درست بعد از بیرون آوردن تخم مرغ ها از یخچال است تا همچنان سفت باشند و پوست کندن آنها راحت تر باشد.

سپس سفیده ها را به همراه پودر خردل و نمک و شکر در مخلوط کن بریزید و خوب هم بزنید تا کرم رنگ شود.

در مرحله بعد برای ادامه درست کردن سس، آبلیمو و سرکه را با هم مخلوط کنید. نیمی از این مخلوط را به آرامی قطره قطره به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید در حالی که همزن را روشن نگه دارید و مخلوط را مدام هم بزنید. سپس به همین ترتیب، نیمی از روغن زیتون را به مخلوط اضافه کنید تا غلظت مناسب سس به دست آید. سپس به آرامی و به تدریج بقیه مخلوط آبلیمو و روغن زیتون را به سس اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا سسی یکدست و خوش طعم داشته باشید.

در مرحله آخر آماده سازی، فلفل سفید را به سس آماده شده اضافه کنید و اجازه دهید سس به مدت 1-2 ساعت در دمای اتاق بماند. سپس سس را در ظرف شیشه ای درب دار ریخته و تا یک هفته در یخچال نگهداری کنید.

راز خوشمزه سس مایونز

توجه داشته باشید که اضافه کردن ناگهانی روغن یا اضافه کردن سرکه به مخلوط سس می‌تواند باعث ریزش سس مایونز شود. همچنین هنگام جدا کردن زرده از سفیده دقت کنید. حتی کوچکترین مقدار زرده که با سفیده تخم مرغ مخلوط شده باشد می تواند سس را منسجم کند. اگر تصمیم دارید از زرده تخم مرغ برای تهیه سس مایونز استفاده کنید، حتما آن را خوب هم بزنید تا سس رنگ دلخواه را بگیرد. همچنین می توان از فلفل سیاه در تهیه سس مایونز خانگی استفاده کرد.

استفاده از روغن زیتون در دستور تهیه سس مایونز ظاهر و طعم آن را بهبود می بخشد. می توانید با افزودن سبزیجات و ادویه های مختلف در پایان مراحل تهیه سس مایونز با طعمی منحصر به فرد درست کنید.

توجه داشته باشید که سس مایونز خانگی بدون مواد نگهدارنده است که آن را سالم تر می کند اما به همین دلیل فقط می توانید آن را برای مدت کوتاهی تا یک هفته در یخچال نگهداری کنید زیرا بعد از این مدت امکان سس وجود دارد. خراب کردن برای جلوگیری از برش سس، می توانید کاسه همزن را در حین آماده سازی روی کیسه یخ یا سطح خنک قرار دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا