آشپزی

راز خوشمزگی سیب زمینی بامیه ای + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی سیب زمینی بامیه ای را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز طعم سیب زمینی بامیه

راز طعم سیب زمینی بامیه و نکات پخت سیب زمینی بامیه خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

سیب زمینی بامیه که به دلیل شباهتش به بامیه نامگذاری شده است، می تواند نرم یا ترد باشد. این نوع سیب زمینی اغلب به عنوان میان وعده یا غذای جانبی در وعده های غذایی اصلی مانند ناهار و شام سرو می شود. طعم آن با سس سس کچاپ بی نظیر است، اما برای تنوع می توانید آن را با پنیر پیتزا یا انواع سس های دیگر هم درست کنید.

با یادگیری این دستور غذایی می توانید غذای مقوی، خوشمزه و مفیدی را برای خود و خانواده تان تهیه کنید. در ادامه نگاهی دقیق و کامل به طرز تهیه سیب زمینی بامیه خواهیم داشت.

عناصر

2 عدد سیب زمینی متوسط

آرد سفید ⅔ پیمانه

⅔ فنجان آب

کره 20 گرم

یک قاشق چایخوری نمک

یک عدد تخم مرغ

یک قاشق چایخوری بیکینگ پودر

نحوه تهیه آن

ابتدا سیب زمینی ها را به همراه نصف قاشق چایخوری نمک و دو فنجان آب در قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید تا سیب زمینی ها بپزند. پخت کامل سیب زمینی معمولاً 40 دقیقه طول می کشد. پس از پخته شدن، سیب زمینی ها را از قابلمه خارج کرده و پوست آن ها را بگیرید.

سپس سیب زمینی های پوست گرفته را در ظرفی بریزید و با چرخ گوشت یا پشت قاشق آن ها را له کنید. در قابلمه ای دیگر آب و روغن و نمک بریزید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب بجوشد.

پس از به جوش آمدن آب، آرد را به قابلمه اضافه کنید و مدام هم بزنید تا خمیر نرم و یکدستی به دست آید. سپس ظرف را از روی حرارت بردارید و بگذارید خمیر خنک شود.

پس از خنک شدن خمیر، تخم مرغ را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. سیب زمینی و بکینگ پودر را به خمیر اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط یکدستی به دست آید.

سپس یک ماهیتابه عمیق را روی حرارت ملایم قرار دهید و به اندازه ای روغن در آن بریزید که سیب زمینی ها هنگام سرخ شدن شناور شوند. وقتی روغن داغ شد، خمیر را در قیف یا وردنه بریزید و وردنه را فشار دهید تا خمیر به شکل بامیه کوچک در بیاید.

در آخر بامیه های سرخ شده را روی توری یا دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. سیب زمینی بامیه آماده را با سس قرمز سرو کنید و از طعم آن لذت ببرید.

راز طعم سیب زمینی بامیه

برای سرخ کردن، روغن را در ماهیتابه بریزید تا دوشس به راحتی شناور شود. مهم است که فقط روغن را گرم کنید. اگر روغن خیلی داغ شود، دوشس خوب پخته نمی شود.

در حین سرخ کردن دوشس از هم زدن آن ها با قاشق تا طلایی شدن خودداری کنید زیرا ممکن است باعث خراب شدن دوشس شود.

هنگام ریختن خمیر در قیف، از استفاده از قیف های پلاستیکی خودداری کنید زیرا ممکن است در حین استفاده بشکنند.

همچنین در حین سرخ کردن، حرارت گاز را متوسط ​​کنید تا دوشس به طور یکنواخت و کامل بپزد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا