آشپزی

راز خوشمزگی شله خرمایی + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی شله خرمایی را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه خرما

راز خوشمزه شدن پوست خرما و نکاتی برای درست کردن پوست خرما خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

شله خرمایی یکی از غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که بیشتر در اوایل تابستان سرو می شود. این غذا اغلب در مناطق جنوبی ایران تهیه می شود و مورد پسند بسیاری از افراد قرار می گیرد. طعم خاصی دارد و معمولاً در فصول گرم سال به ویژه در جشن ها و جشن های خانوادگی مصرف می شود.

عناصر

خرما 1 فنجان

آرد سبوس دار ۱ پیمانه

غذای کبوتر 3 گرم

روغن مایع پخت و پز 3 گرم

طرز درست کردن پوسته خرما

برای تهیه شله خرما ابتدا هسته ها را از خرما جدا می کنیم و در قابلمه می گذاریم. سپس 3 فنجان آب جوش اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا خرماها نرم شوند. سپس ماهیتابه را از روی حرارت بردارید.

خرماهای نرم شده را در ظرف مخلوط کن بریزید و بگذارید کاملا با هم مخلوط شوند. سپس آرد سبوس دار را در تابه ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. آرد را مرتب تفت می دهند تا رنگ نخودی به خود بگیرد.

سپس پوره خرما را به آرد اضافه کنید و مدام هم بزنید. در صورت تمایل می توانید 3 قاشق روغن مایع و 2 قاشق گلاب به این مخلوط اضافه کنید. مواد را با هم مخلوط کنید تا به قوام فرنی برسد و سفت نشود. اگر طعم شیرین تری داشتید می توانید کمی آب جوش به مواد اضافه کنید. در آخر هم دانه های خرما را در بشقاب مورد نظر بچینید و نوش جان کنید.

خواص خرما

خرما گرم و خشک است. فسفر موجود در خرما به عنوان یک ماده معدنی مهم به سلامت و نگهداری سلول های عصبی کمک می کند.

علاوه بر این خرما حاوی مقدار زیادی پتاسیم است که در کنترل فشار خون و بهبود عملکرد عضلات و اعصاب بسیار موثر است. ویتامین C نیز در خرما یافت می شود و نقش مهمی در پیشگیری از بیماری های خطرناکی مانند اسکوربوت (خونریزی) دارد.

خرما حاوی مقدار قابل اعتماد اسید فولیک (اسید فولیک) است که برای حمایت از فرآیند تولید خون در بدن ضروری است. این فولات به عنوان یک ماده خون ساز در خرما یافت می شود و نقش مهمی در حفظ سلامت بدن دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا