آشپزی

راز خوشمزگی شیر سویا + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی شیر سویا را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز شیر سویا خوشمزه

راز شیر سویای خوشمزه و هنر تهیه شیر سویا خانگی خوشمزه سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله برای شما عزیزان جالب باشد.

شیر سویا یک نوشیدنی منحصر به فرد و سرشار از خواص مفید است که عمدتاً در چین تولید می شود. این نوشیدنی بدون لاکتوز، که قند طبیعی موجود در شیر گاو است و بسیاری به آن حساسیت دارند، جایگزین بسیار خوبی برای شیر معمولی است. به افرادی که به شیر گاو حساسیت دارند توصیه می شود که شیر سویا را امتحان کنند، زیرا به راحتی می توان آن را در تمام نوشیدنی ها جایگزین کرد. اگرچه کودکان ممکن است از طعم شیر سویا لذت نبرند، اما مخلوط کردن آن با آب میوه های مختلف می تواند نوشیدنی خوشمزه و سالمی را برای آنها فراهم کند.

مواد اولیه برای تهیه شیر سویا

سویا 1 فنجان

4 لیوان آب

طرز تهیه شیر سویا

ابتدا دانه های سویا را تمیز کرده و در ظرفی بریزید سپس به اندازه ای آب سرد اضافه کنید تا روی لوبیاها را بپوشاند. اجازه دهید دانه های سویا به مدت 12 ساعت خیس بخورد و در این مدت چندین بار آب آن را عوض کنید. سپس می توانید با ایجاد یک شکاف در دانه با چاقو پوست را جدا کنید. اگرچه این مرحله اختیاری است، اما بر کیفیت نهایی شیر سویا تأثیر می گذارد.

سویای پوست کنده را در مخلوط کن یا غذاساز بریزید، آب را اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا دانه های سویا پودر شوند. سپس یک کیسه نخی را در آبکش گذاشته و ظرفی زیر آن قرار دهید و مخلوط را داخل کیسه پنبه ای بریزید و فشار دهید تا آب آن تمام شود. مایع سفید رنگی که در ظرف جمع می شود شیر خام سویا است. مقدار باقی مانده را دوباره به مخلوط کن برگردانید، 3 فنجان آب اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا مایع سفید دیگری به دست آید و آن را با مایع قبلی ترکیب کنید.

شیر سویا را در قابلمه ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتباً هم بزنید تا دلمه نشود و بجوشانید تا کف کند.

پس از خاموش شدن روی حرارت، می توانید شیر سویا را با افزودن اسانس ها یا طعم های مختلف مانند عسل، پودر کاکائو یا استویا طعم دار کنید. شیر سویا را در یک بطری بریزید و به مدت 4 تا 5 روز در یخچال نگهداری کنید. از شیر سویا خانگی در اسموتی ها و دسرهای خود لذت ببرید.

راز شیر سویا خوشمزه با سویای خشک

برای تهیه شیر سویا که هم منحصر به فرد و هم پر طعم باشد، نکات کلیدی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. سپس این نکات را مرور می کنیم:

انتخاب سویا مناسب: در میان انواع مختلف سویا موجود در بازار، سویای زرد گزینه ایده آلی برای تهیه شیر سویا است. این نوع سویا نه تنها طعم شیر را بهتر می کند، بلکه سرشار از پروتئین است.

تعیین قوام شیر: بسته به ذائقه شخصی، ممکن است بخواهید شیر سویای خود را رقیق یا غلیظ کنید. با این حال، مهم است که بدانید شیر سویا به طور طبیعی غلیظ تر از سایر شیرهای گیاهی است.

اضافه کردن طعم دهنده ها: برای افزایش طعم شیر سویا می توانید از طعم دهنده های مختلف استفاده کنید. اگرچه برخی دستور العمل ها اضافه کردن کمی نمک به شیر را پیشنهاد می کنند، اما این اختیاری است و می توانید شیر را با اضافه کردن کمی نمک یا شکر به ذائقه خود طعم دار کنید.

مدت زمان ماندگاری: شیر سویای تمام شده را می توانید حدود 4 روز در یخچال نگهداری کنید و از آن استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا