آشپزی

راز خوشمزگی مربای آلبالو + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی مربای آلبالو را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز خوشمزه مربای آلبالو

راز خوشمزه مربای آلبالو نکاتی برای تهیه مربای آلبالو خانگی خوشمزه در سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

جملات را با تغییر جملات بازنویسی کنید مربای آلبالو یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین غذاهایی است که در فصل آلبالو درست در اواخر بهار درست می شود. طعم این مربای ترش و شیرین بسیار متمایز و دلچسب است و با سایر مرباها بسیار متفاوت است. اگر گیلاس دوست دارید می توانید با دستور درست مربای آلبالو درست کنید و در صبحانه یا غذاهای دیگر استفاده کنید.

مواد لازم برای پخت مربای آلبالو

آلبالو: 1 کیلوگرم

شکر: 1.5 کیلوگرم (اگر آلبالو شیرین باشد، 1 کیلوگرم شکر کافی است)

آبلیمو: 1 قاشق غذاخوری

عصاره وانیل: نوک یک قاشق چایخوری

یک بشقاب خالی که چند ساعت در یخچال گذاشتید تا خنک شود.

آموزش درست کردن مربای آلبالو

برای تهیه مربای آلبالو خانگی ابتدا آلبالوها را بشویید و با دست یا با خلال هسته آن را جدا کنید.

در مرحله بعدی مربای آلبالو خانگی، آلبالوها را به مدت 24 تا 48 ساعت در شکر خیس کنید و مرتب مخلوط را در یخچال بگذارید. بنابراین آب آلبالو شکر را به خود جذب می کند و مربا سفت و با لعاب می شود.

بعد از این مرحله از تهیه مربای آلبالو خانگی، قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و صبر کنید تا آب آلبالو بجوشد. در این مدت ته قابلمه را مرتب تکان دهید تا آلبالوها به ته قابلمه نچسبند و مخلوط آلبالو و شکر را به طور یکنواخت مخلوط کنید.

با افزودن آبلیمو و وانیل به مخلوط آلبالو و شکر در این مرحله برای تهیه مربای آلبالو خانگی، پس از ایجاد غلظت و قوام مطلوب در مخلوط، مربا آماده است. حدود 30 دقیقه زمان پخت برای تهیه مربای آلبالو خانگی کافی است.

تعیین غلظت صحیح مربای آلبالو

یک راه مفید برای تعیین قوام صحیح مربا استفاده از یک بشقاب خالی است که بعد از نیم ساعت از قبل در یخچال سرد شده است. با قاشق مربا خوری مقداری مربا را داخل بشقاب بریزید و سپس بشقاب را خم کنید.

اگر مربا به قدری غلیظ باشد که از روی بشقاب سر نخورد و نریزد، این نشان دهنده غلظت صحیح مربای آلبالو است. لازم به ذکر است که مربا پس از سرد شدن به طور طبیعی غلیظ تر می شود، بنابراین در این مرحله غلظت زیادی لازم نیست.

بعد از مدتی قابلمه را از روی حرارت برداشته و روی آن صافی می گذارند تا مربا کاملا جذب شود و غلظت بیشتری پیدا کند. وقتی مربا کاملاً خنک شد آن را با احتیاط داخل شیشه های تمیز و خشک بریزید و در شیشه را محکم ببندید و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

روش دیگر برای قضاوت در مورد قوام مربای آلبالو این است که چند قطره از مربا را بین انگشتان خود چک کنید و سپس احساس کنید که مربا چقدر چسبناک و کشدار است. اگر مربا چسبناک و کشدار باشد یعنی به قوام دلخواه رسیده است و در این صورت می توانید شعله گاز را خاموش کنید. اگر غلظت مربا کمتر از حد انتظار بود، کافی است چند دقیقه دیگر آن را بجوشانید تا به غلظت دلخواه برسد. یادتان باشد مربای آلبالو را نباید بیشتر از نیم ساعت بجوشانید.

چگونه از شکرک زدن مربای آلبالو جلوگیری کنیم

برای جلوگیری از تشکیل شکر در مربای آلبالو می توانید با افزودن کمی آبلیموی طبیعی به مربا از آن جلوگیری کنید. وجود اسید سیتریک در آبلیمو از تشکیل قند در مربا جلوگیری می کند. لازم به یادآوری است که بعد از سرد شدن مربا را در ظرفی کاملا تمیز و خشک بریزید زیرا حالت مرطوب ظرف نیز می تواند منجر به تشکیل شکر در مربا شود. در اینجا چند روش موثر برای جلوگیری از تشکیل شکر در مربای آلبالو آورده شده است:

به جای شکر می توانید از شیرین کننده های طبیعی مانند عسل و شربت میوه استفاده کنید.
در مراحل تهیه مربا، تکه های سیب زمینی خام را اضافه کنید. پتاسیم موجود در سیب زمینی می تواند از تشکیل قند جلوگیری کند.
برای جلوگیری از تشکیل شکر، یک تکه پوست لیمو را به مربای پخت اضافه کنید.
برای جلوگیری از تشکیل شکر از یک ظرف مربای تمیز و خشک استفاده کنید.
هنگام تهیه مربا نسبت شکر به مقدار آلبالو را رعایت کنید. معمولا برای هر کیلوگرم آلبالو حدود یک کیلوگرم شکر مناسب است.
در مراحل تهیه مربا شعله گاز را زیاد نکنید. زیرا این عمل می تواند باعث تشکیل شکر در مربا شود.
افزودن آب لیموترش طبیعی نه تنها از تشکیل شکر جلوگیری می کند، بلکه طعم بهتری به مربا می دهد.

علت سرگیجه چیست؟

با تغییر جملات، بازنویسی آب آلبالو در حال جوشیدن می تواند باعث کف بیش از حد شود. اگر شعله گاز زیاد باشد مقدار کف آلبالو زیاد می شود و ممکن است این کف از قابلمه بریزد. برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است شعله گاز را در حد متوسط ​​قرار دهید و از قرار دادن درب قابلمه روی آن خودداری کنید.

راه های تیره کردن مربای آلبالو

یکی از دلایل اصلی تیره شدن مربای آلبالو افزایش حجم آن در حین دم کردن است. وقتی مربا بیش از نیم ساعت بجوشد و شعله گاز خیلی قوی شود رنگ مربا تیره می شود. همچنین استفاده از شکر نامناسب یا آب کثیف و کدر یا افزودن شکر قهوه ای به مربا نیز می تواند باعث تیره شدن رنگ آن شود.

باید به یاد داشته باشید که اکسیژن در تماس با مربا می تواند رنگ آن را تغییر دهد. همچنین در برخی موارد ممکن است تیره بودن مربا به نوع آلبالویی که در تهیه مربا استفاده می شود مربوط باشد. به عنوان مثال، مرباهایی که از آلبالوهای قرمز رنگارنگ تهیه می‌شوند، رنگ روشن‌تری دارند و مربای بهتری ایجاد می‌کنند.

طرز تهیه مربای آلبالو و شربت آلبالو به صورت همزمان سایت مربای آلبالو چقدر آب بریزیم زمان پخت مربای آلبالو شربت و مربای آلبالو طرز تهیه مربا و شربت آلبالو طرز تهیه مربای آلبالو سایت مربای آلبالو رزا نجیمیری طرز تهیه مربای آلبالو ویدیو

چگونه از تیره شدن مربای آلبالو جلوگیری کنیم

برای جلوگیری از تیره شدن رنگ مربای آلبالو باید به نکات زیر توجه کرد:

برای تهیه مربا از شکر سفید مرغوب استفاده کنید.
هنگام جوشاندن مربا هرگز درب قابلمه را باز نگذارید. زیرا ممکن است باعث تغییر ناخواسته رنگ مربا شود.
به مدت زمان پخت مربا توجه کنید و از پختن بیشتر از 30 دقیقه آن خودداری کنید.
بعد از پخت، مربا را برای مدت طولانی در آشپزخانه نگذارید. زیرا این عمل می تواند باعث تیره شدن آن شود.
از قرار دادن مربا در معرض نور خورشید برای جلوگیری از اکسید شدن و تیره شدن آن خودداری کنید.
برای نگهداری مربا از یک ظرف شیشه ای تیره و تمیز استفاده کنید.
حتما برای تهیه مربا از آلبالوهای با کیفیت و مناسب استفاده کنید تا رنگ و طعم مربا به درستی حفظ شود.

راز خوشمزه مربای آلبالو

برای جلوگیری از تیره شدن رنگ مربای آلبالو باید به نکات زیر توجه کنید:

زمان پخت مربای آلبالو بین 30 تا 45 دقیقه متغیر است. اگر از گیلاس زیاد استفاده می کنید، 45 دقیقه صبر کنید. از پختن زیاد خودداری کنید تا مربا خرد نشود و رنگ آن تیره نشود.

برای جلوگیری از تشکیل شکر در مربا، شهد شکر را به غلظت دلخواه تنظیم کنید و از کپک زدن جلوگیری کنید. اگر مربا کپک زد می توانید با اضافه کردن کمی شکر قالب را بردارید و دوباره آن را بجوشانید. علاوه بر این، افزودن آبلیمو به مربا در هنگام پخت می تواند از شکرک زدن جلوگیری کند.

اگر مربا شیرین است، می توانید با اضافه کردن کمی آب جوش و یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه آن را بهبود بخشید. مربا را روی حرارت ملایم گاز بگذارید و هم بزنید تا کمی بجوشد.

قوام شربت شهد و مربا برای جلوگیری از شکرک زدن بسیار مهم است. برای بررسی قوام شربت، کمی از آن را با قاشق بردارید و صبر کنید تا خنک شود. اگر غلظت مناسبی داشته باشد و تقریباً از قاشق سرازیر نشود، غلظت مربا مناسب است. اگر شربت رقیق و آبکی بود، مدت بیشتری روی حرارت ملایم بگذارید تا غلیظ شود.

نگهداری مربای آلبالو در ظروف شیشه ای تیره و تمیز می تواند از تیره شدن رنگ آن جلوگیری کند.

همچنین مربای آلبالو را می توانید به صورت ترکیبی از آلبالو و گیلاس درست کنید.

برای تهیه آلبالو پلو بعد از آماده شدن مربا از آلبالوهای آبکش شده استفاده کنید و از شربت مربا جدا کنید.

همچنین می توانید دستور تهیه مربا از آلبالو یخ زده را دنبال کنید. آلبالوها را بعد از خارج کردن از فریزر و آب کردن آنها، طبق دستور مربا را درست کنید.

به یاد داشته باشید که انتخاب گیلاس با کیفیت مناسب نقش مهمی در حفظ رنگ و طعم مربا دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا