آشپزی

راز خوشمزگی مربای کدو حلوایی + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی مربای کدو حلوایی را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز مربای کدو حلوایی خوشمزه

راز مربای کدو حلوایی خوشمزه و نکاتی برای تهیه مربای کدو حلوایی خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

با فرا رسیدن فصل زمستان و عرضه کدو تنبل در بازار، فرصت مناسبی برای انتخاب نسخه تازه و باکیفیت این محصول و آوردن آن به خانه فراهم شده است. کدو تنبل را می توان به طرق مختلف در آشپزخانه شما استفاده کرد. مانند تهیه خورش کدو حلوایی، تهیه مربای کدو، ترشی کدو و حتی حلوای کدو حلوایی به شکل گرد که می توان از آن به عنوان تزیین هالووین استفاده کرد. ماندگاری طولانی کدو تنبل به شما این امکان را می دهد که بدون نگرانی از فساد، بیشتر با خیال راحت خرید کنید.

عناصر

1 عدد کدو تنبل متوسط

نصف فنجان آب لیموی تازه

شکر 1 کیلوگرم

250 گرم آهک خشک

۱ عدد چوب دارچین

آب به میزان لازم

پسته و بادام خرد شده ۱ پیمانه

هل و گلاب 1 پیمانه

زعفران پخته نصف پیمانه

طرز تهیه مربای کدو حلوایی

ابتدا کدو تنبل را با دقت بشویید و پوست آن را بگیرید. سپس آن را به شکل مناسب برش دهید و داخل آن را با دقت تمیز کنید تا در مراحل بعدی مشکلی پیش نیاید. کدوها را در قابلمه بریزید و به اندازه نصف قابلمه آب اضافه کنید سپس اجازه دهید 30 دقیقه کدو حلوایی بپزد. سپس آب آن را بگیرید و نگه دارید.

لیموترش جزء ضروری تهیه مربای کدو تنبل است و مربا را ترد و خوشمزه می کند. برای تهیه آهک از مصالح ساختمانی آهک خشک و تمیز بگیرید. سنگ آهک را در یک کاسه آب بریزید و سنگ آهک را به مدت یک ساعت در آب قرار دهید تا رسوبات سنگ آهک ته نشین شود. سپس با احتیاط آب را دور بریزید و این مرحله را سه بار تکرار کنید تا رسوبات آهک کاملاً شسته شوند. آخرین ذره آبی که روی لیمو باقی مانده را فشار داده و به قابلمه کدو حلوایی اضافه کنید.

حالا کدو حلوایی را با آبلیمو یک شب در یخچال بگذارید تا کاملا با آن ها آشنا شوید.

بعد از این مدت کدوها را آبکش کنید و شکر، آب کدو، یک فنجان آب و آبلیمو را به همراه یک چوب دارچین در قابلمه اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا شکر حل شود و قوام مربای کدو به دست آید. در آخر زعفران، هل و گلاب را به همراه خلال پسته و بادام اضافه کرده و مربای کدو را در ظرف مورد نظر بریزید. به عنوان پیشنهاد می توانید این مربا را با نان تست، پنکیک یا هر نوع نان مورد علاقه دیگری همراه کنید و با کره یا خامه سرو کنید. این مربا را در یخچال نگهداری کنید تا از طعم و مزه آن نهایت لذت را ببرید.

راز مربای کدو حلوایی خوشمزه

کدو تنبل باید سفت و تازه انتخاب شود.

پس از برش کدو، بهتر است بلافاصله از آن استفاده کنید و خود کدو را خام نگهداری نکنید.

حتما از آب لیموترش برای تهیه کدو برای استفاده در مربا یا هر چیز دیگری استفاده کنید. در غیر این صورت می توان کدو را له کرد و به صورت پوره درآورد که برای حلوا یا مارمالاد کدو نیز استفاده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا