آشپزی

راز خوشمزگی نان اک مگ + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی نان اک مگ را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز طعم نان آک مگ

راز طعم نان آک مگ و نکاتی برای تهیه نان آک مگ خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

حتما شنیده اید که نون اک مک یک نوع نان معروف در ترکیه است. این نان تنها از چهار ماده اولیه یعنی آب، آرد، مخمر و نمک تهیه می شود، اما دستورات و روش های مختلفی برای تهیه آن وجود دارد. در نتیجه نان ek mek معمولا با رویه ترد و بافت نرم درست می شود. این نوع نان درست می شود و به قطعات بزرگ بریده می شود، اما می توان آن را به قطعات کوچکتر نیز برش داد. ارزش افزوده این نان این است که به جای خمیر مایه از مخمر فوری استفاده می شود. پس این نان را برای دوستانتان ذخیره کنید و برای کسانی که عاشق پختن نان هستند بفرستید.

عناصر

لیوان فرانسوی دسته دار

آرد نان 3 تا 4 پیمانه

مخمر فوری ½ قاشق غذاخوری

شکر 2 قاشق غذاخوری

نمک 1 قاشق چایخوری

1 و ½ فنجان آب

نحوه تهیه آن

ابتدا با ترکیب مایه خمیر، شکر و نصف لیوان آب در ظرفی، مایه را به مدت 5 دقیقه فعال کنید تا حجم آن دو برابر شود. سپس آب و مخمر فعال شده را در یک کاسه بزرگ می ریزند.

در این مرحله 3 پیمانه آرد و نمک را اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا خمیر شکل بگیرد. آرد را اضافه کنید و خمیر را ورز دهید تا نرم و لطیف شود و کمی چسبنده شود.

با توجه به تفاوت جذب آب در آردهای مختلف ممکن است کمتر از 4 پیمانه آرد مورد نیاز باشد. مهم این است که خمیر زیاد سفت نشود تا نان خوب ور بیاید.

خمیر را به شکل لیموترش درست می کنیم و در تابه روغنی می گذاریم و روی آن را سلفون و دستمال ضخیم می پوشانیم. یک ساعت در جای گرم قرار می دهیم تا حجمش دو برابر شود.

بعد از استراحت خمیر را ورز می دهیم و به 3 قسمت تقسیم می کنیم و به شکل بیضی در می آوریم. سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیر را می چینیم.

یک حوله تمیز روی خمیر قرار دهید و اجازه دهید 15 تا 30 دقیقه بماند. پس از حجیم شدن خمیر، مقداری آرد بپاشید و با چاقو روی خمیر نقاشی بکشید.

فر را با دمای 230 درجه سانتیگراد گرم کنید و یک کاسه آب جوش در فر قرار دهید. نان ها را حدود 20 تا 25 دقیقه در فر بپزید. بعد از پخت نان ها را روی توری فلزی قرار دهید تا خنک شوند.

راز ذوق یک مک

هنگام تهیه نان، استفاده از آرد سفید باعث نرم شدن نان می شود. با این حال، ترکیب آرد سفید و آرد گندم کامل، افزودن مواد مغذی، بر بافت، برآمدگی و سایر ویژگی‌های نان تأثیر می‌گذارد.

وقتی صحبت از تنظیم دمای فر می شود، مهم است که دما را با توجه به نوع فر تنظیم کنید. من توصیه هایم را برای اجاق برقی بدون فن داده ام، اما ممکن است این دما برای فر شما خیلی کم یا خیلی زیاد باشد. برای اینکه نان ترد و خوب شکفته شود، بخار زیادی در فر لازم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا