آشپزی

راز خوشمزگی نوقا + ترفندهای ویژه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم نکات و راز خوشمزگی نوقا را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز نوقای خوشمزه

راز طعم نوقا و نکاتی برای درست کردن نوقای تیریزی در منزل سایت سرگرمی روزامیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

نوقا یکی از شیرینی های سنتی ایرانی متعلق به استان تبریز است که اغلب با گاز اشتباه گرفته می شود. نوقا در انواع مختلفی مانند گردو یا پسته تهیه می شود، اما نوقای گردو به عنوان یکی از قدیمی ترین سوغاتی های اصلی شهر تبریز شناخته می شود و در برخی مناطق به آن لوکا نیز می گویند. با هر آجیل و میوه خشکی می توانید نوقای ساده و وانیلی درست کنید. نوع خاصی از نوقا به نام «نوقای آجیل» وجود دارد که شامل گردو، بادام، بادام هندی، پسته و فندق است. این شیرینی اصیل ایرانی در برخی از مناطق آذربایجان به عنوان یک غذای خوشمزه برای پذیرایی و مناسبت های مختلف تهیه می شود. علاوه بر این، نوقا با یک فنجان چای یا قهوه طعم بی نظیر و دلپذیری دارد، بنابراین تهیه این دسر خوشمزه برای عید نوروز توصیه می شود.

عناصر

کره 75 گرم

شکر 450 گرم

گلوکز 250 میلی لیتر

عسل یا آب میوه 125 میلی لیتر

2 عدد سفیده تخم مرغ

وانیل 1/8 قاشق چایخوری

گردو و پسته 250 گرم

کیک میکادو 2 ورقه

طرز تهیه نوقا

قبل از شروع فرآیند پخت، تمام مواد را با ترازو اندازه گیری کنید تا نوقای با کیفیت بی نظیر به دست آورید. سپس شکر، گلوکز و عسل را در تابه یا قابلمه شیر در حال جوش بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا دانه های شکر کاملا آب شود. سپس حرارت را کمی زیاد کنید تا مواد به جوش بیایند. در حین پخت هرگز مواد را هم نزنید و در نهایت با دماسنج دما را بررسی کنید تا به 130 درجه سانتیگراد برسد.

سفیده ها را از زرده جدا کنید. اطمینان حاصل کنید که هیچ ذره ای از زرده وارد سفیده تخم مرغ نشود وگرنه سفیده تخم مرغ به درستی تشکیل نمی شود. تیغه همزن را در یخچال قرار دهید تا خنک شود. در مرحله بعد شروع به زدن سفیده ها با سرعت متوسط ​​کنید سپس سرعت همزن را زیاد کنید تا سفیده ها شروع به ریختن کنند و در واقع به مرحله نرم شدن برسند.

حالا شیره آماده شده در مرحله اول را به صورت خطی داخل سفیده بریزید و با همزن برقی به هم زدن ادامه دهید تا آب کاملا به خورد مواد برود ولی شکل سفیده حفظ شود. سپس کره نرم شده در دمای اتاق را به همراه گردو و پسته اضافه کرده و مواد را مخلوط کنید.

ظرف مستطیلی 20*30 یا ظرف پیرکس را انتخاب کنید و با کمی روغن زدن آن را آماده کنید. یک ورقه نان را به اندازه قالب برش دهید و در ته ظرف قرار دهید. مواد آماده شده را روی مارشمالوها بریزید و صاف کنید و با کفگیر چرب شده روی نوقا صاف کنید. سپس یک تکه دیگر روی نوقا گذاشته و به آرامی فشار دهید تا مواد به نان بچسبد. قالب را در دمای اتاق قرار دهید تا خنک شود سپس به اندازه دلخواه برش دهید.

راز نوقای خوشمزه

شما می توانید از هر نوع مغزی که می خواهید برای تهیه نوقا استفاده کنید.

نوقا را می توان در یخچال در ظرفی با درب بسته نگهداری کرد.

برای تهیه گلوکز مایع بهتر است از وسایل قنادی استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا